ماركو پروويچ يكي از خريدهاي بي سر و صداي پرسپوليس در ميانه فصل بود كه خيلي زود با رسيدن ITC و صدور كارت بازي‌اش در شيراز به تركيب اصلي رسيد. محروميت مهرداد پولادي، يحيي گل‌محمدي را مجبور به تغييراتي در جناح چپ كرد تا پروويچ جلوتر از فشنگچي در پست هافبك چپ بازي كند.

 پركه كه با پيراهن شماره 29 پرسپوليس به ميدان رفته بود در 5 دقيقه اول كمي گنگ نشان مي‌داد و يكي دو پاس اشتباه هم داد اما هر چه كه از زمان مسابقه گذشت موفق شد توانايي‌هايش را نشان دهد. ماركو با حفظ توپ خوب، تكنيك قابل قبول و حمل توپ مناسب تا لحظه‌اي كه در ميدان بود فوق‌العاده كار كرد تا پرسپوليسي‌ها نسبت به خريد اين صربستاني اميدوار شوند.

اوج حركت‌هاي مفيد ماركو حركت عرضي او در دقيقه 34 بود كه نوري را در موقعيت گل قرار داد. ماركو در ساير دقايق هم بارها در كارهاي تركيبي از جناح خود موفق عمل كرد و بعضا به خوبي در ميانه ميدان آفتابي مي‌شد و كار يك هافبك مياني را انجام مي‌داد.

اين بازي خوب را در شرايطي از ماركو پروويچ ديديم كه او در نخستين بازي‌اش براي پرسپوليس در يك ديدار خارج از خانه به ميدان رفته بود و كاملا خونسرد و منطقي بازي مي‌كرد.حالا با بازي خوب ماركو پروويچ و البته نمايش مثبت اميرحسين فشنگچي – كه به نظر مي‌رسد بازيكن مورد علاقه گل‌محمدي باشد – با بازگشت مهرداد پولادي ترافيك جالبي در جناح چپ به وجود خواهد آمد.

هر چند گل‌محمدي سخت بتواند از قابليت‌هاي پولادي – كه بيشتر در فاز دفاعي جواب مي‌دهد – بگذرد اما پروويچ هم با اين نمايش درخشان مي‌تواند حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشته باشد.

با حضور پروويچ در نيم‌فصل و نمايش خوب او يك نكته هم براي پرسپوليسي‌ها جالب خواهد بود و آن، اينكه خارجي‌هايي كه در نيم فصل و بي‌سر و صدا مي‌آيند خريدهاي خوبي هستند؛ نمونه‌اش ايمون زايد كه پارسال همين موقع به جمع سرخ‌ها اضافه شد و يك شاهكار از خود به جاي گذاشت و رفت!

البته منتقدان بر این عقیده‌اند که برای قضاوت درباره عملکرد این بازیکن باید کمی صبر کرد تا وی چند هفته به صورت ثابت در ترکیب پرسپولیس حضور یابد تا آنگاه درباره وی قضاوت اظهارنظر شود، اگر این بازیکن خارجی بتواند نگاه منتقدان را به سوی خود جلب کند قطعا می تواند از انتقادهای بی رحمانه این طیف در امان بماند اما اگر عکس این ماجرا برای وی روی دهد باید منتظر یک تراژدی بزرگ برای خرید تازه پرسپولیس در لیگ برتر باشیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)