خبرگزاری پرسپولیس : نایب رییس اول فدراسیون با بیان اینکه بحثی درباره برگزار کردن جام حذفی وجود ندارد، گفت: برگزاری این مسابقات کار عاقلانه‌ای نیست، چون موفقیت تیم ملی و ایجاد بستر مناسب برای آمادگی این تیم،‌ اولویت اول ماست.

سیدهادی آیت‌الهی رئیس پرحاشیه هیات فوتبال فارس، با بیان اینکه هیچ بحثی درباره برگزار کردن جام حذفی به میان نیامده اظهار کرد: فعلا بحثی درباره لزوم برگزار کردن جام حذفی به میان نیامده و جلسه‌ای هم با کی‌روش نداریم، چون او در این باره تصمیم‌گیرنده نیست. اما چون اولویت اصلی‌ فدراسیون ایجاد شرایط مناسب برای تیم ملی است،‌ سعی دارد از بروز هرگونه خللی در برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی جلوگیری کند. اگر تیم ملی موفق باشد، همه چیز در فوتبال ما روند موفقیت‌آمیز در پیش می‌گیرد اما درغیر این صورت با مشکلات زیادی مواجه خواهیم بود.

** برگزار نکردن جام حذفی کار عاقلانه‌ای است

نایب‌رییس اول فدراسیون تاکید کرد: ما همه امکانات لازم را در اختیار تیم ملی قرار خواهیم داد. تیم ملی علاوه بر حضور در مسابقات انتخابی جام جهانی، باید دو بازی هم در مرحله مقدماتی جام ملت‌ها برابر لبنان و کویت به ترتیب در بهمن امسال و فروردین 92 انجام دهد، از طرفی باید در مسابقات غرب آسیا هم شرکت کند؛ بنابراین بازی‌های تیم ملی با توجه به اردوها و تمریناتی که باید قبل از هر کدام از این بازی‌ها داشته باشد، زمان قابل توجهی را به خودش اختصاص می‌دهد. حال که ما لیگ را هم امسال با 18 تیم برگزار می‌کنیم، در مجموع برگزار نکردن جام حذفی اقدامی عاقلانه است.

** فدراسیون گزینه دیگری غیر از بهروان ندارد

آیت‌الهی همچنین در پاسخ به این سوال که اگر غلامرضا بهروان در مجمع هشتم آبان‌ماه فدراسیون رای نیاورد، آیا در همان جلسه سرپرست موقت بعدی را معرفی خواهید کرد؟  گفت: گزینه اصلی فدراسیون برای پست نایب‌رییس دوم و رییس کمیته مسابقات فقط غلامرضا بهروان است و هنوز به گزینه‌ای دیگری فکر نکرده‌ایم. ما امیدواریم بهروان در مجمع رای بیاورد اما اگر هم نیاورد، انتخاب و معرفی سرپرست جزو اختیارات رییس فدراسیون بوده و الزامی نیست که در همان جلسه سرپرست جدید را معرفی کند.

** امیدواریم امسال هر چهار سهمیه لیگ قهرمانان را بگیریم

وی در ادامه این گفت‌وگو با ابراز امیدواری به افزایش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا، در واکنش به اینکه عزیزمحمدی عنوان کرده نواقص بعضی ورزشگاه‌ها همچنان باقی است، اظهار کرد: تمام مدارک لازم هفته گذشته برای AFC ارسال شده و با اطلاعاتی که بدست آوردیم وضعیت امتیازات باشگاه‌های ایران نسبت به سال قبل بهتر شده است. ما امیدواریم بتوانیم حتی حداکثر سهمیه یعنی چهار سهمیه را بگیریم. اگر نقصی هم باشد در حال برطرف شدن است. همه مکاتبات و امور مربوط به ارسال مدراک انجام شده و فقط یکسری لابی‌ها هم باید با AFC انجام دهیم.

** کی‌روش تصمیم می‌گیرد چه بازیکنانی به غرب آسیا بروند

نایب رییس اول فدراسیون در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی با ترکیب اصلی‌اش در بازی‌های غرب آسیا شرکت می‌کند؟ تصریح کرد: این موضوع در اختیار سرمربی تیم ملی است. او باید تصمیم بگیرد تیم ملی با چه ترکیبی در این بازی‌ها شرکت کند، آیا با نفرات اصلی یا با تلفیقی از بازیکنان اصلی و جوانتر.

** تیم ملی اعزامی به غرب آسیا باید از یک لیست 50 نفره باشد

آیت‌الهی در رابطه با تاکید مسوولان برگزاری مسابقات غرب آسیا به حضور ایران با تیم اصلی‌اش، در پاسخ به این سوال که دیگر چه اختیاری برای کارلوس کی‌روش باقی می‌ماند؟ خاطرنشان کرد: لیست 50 نفره‌ای از بازیکنان تحت عنوان بازیکنان اصلی تیم ملی در اختیار مسوولان برگزاری بازی‌هاست. هر ترکیبی که از این لیست انتخاب شود، می‌تواند در غرب آسیا بازی کند؛ این انتخاب با کی‌روش است. طبق توافق‌نامه‌ای که وجود دارد، تیم ایران باید با ترکیب اصلی از این لیست 50 نفره در رقابت‌ها شرکت کند.

 در حال حاضر تنها 6 یا 7 بازیکن از تیم زیر 22 سال که هدایت آن را علیرضا منصوریان برعهده دارد، جزو لیست 50 نفره‌ای هستند که نایب رییس فدراسیون از آن یاد می‌کند.

** جریمه‌ای وجود ندارد، فدراسیون فقط به ملی‌پوشان پاداش می‌دهد

وی همچنین در واکنش به اینکه آیا پاداش چهار و نیم میلیون تومانی فدراسیون به ملی‌پوشان به خاطر پیروزی بر کره‌جنوبی طبق آیین‌نامه بوده و آیا به خاطر باخت به لبنان جریمه‌ای در این آیین‌نامه تعیین نشده بود؟  گفت: آیین‌نامه‌ای در این باره وجود ندارد. یک توافق‌نامه‌ای درباره تیم ملی وجود دارد که طبق آن برای موفقیت بدست آمده می‌توانستیم مبلغ فوق را تحت عنوان پاداش پرداخت کنیم. در این توافق‌نامه چیزی برای جریمه ملی‌پوشان تعیین نشده است و فقط در صورت کسب موفقیت‌ها می‌توانیم پاداش بدهیم.

** جمله " دیگر منشوری نداریم " به معنای برخورد نکردن با ناپاکی‌ها نیست

رییس کمیته رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در فوتبال همچنین در پاسخ به این سوال که " همه می‌دانیم ناپاکی‌های زیادی در فوتبال ایران وجود دارد اما اظهارات شما مبنی بر اینکه دیگر منشوری در فوتبال نداریم، این تلقی را ایجاد نمی‌کند که صورت مساله را پاک کرده و عزم جدی برای برخورد با مفاسد وجود ندارد؟ " گفت: خیر، مساله این نیست؛ فوتبال ما با مشکلات و نواقصی که دارد دیگر نباید هزینه‌های اینچنینی هم بدهد. منظورم این نبوده که ما دیگر با ناپاکی‌ها برخورد نمی‌کنیم بلکه خواستیم فرصت را برای فعالیت همه ایجاد کنیم و به کمک هم تلاش کنیم مشکلات این چنینی حل شود.

** وحدت ایجاد شده می‌تواند همه مشکلات‌مان را حل کند

وی افزود: وحدتی که میان فدراسیون، تیم ملی، رسانه‌ها، مسوولان و مردم پیش از بازی با کره جنوبی ایجاد شد و نهایتا به موفقیت تیم کشورمان رسید باید ادامه داشته باشد تا با همین رویه بتوانیم سایر مشکلات‌مان را حل کنیم. ما حتی در اطلاعیه تیرماه اعلام کردیم فدراسیون قصد دارد فضای لازم را فراهم کند تا اگر مسایلی وجود دارد، حل شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)