چهارشنبه 25 دی _9:59)

مرجع خبری پرسپولیس : بازخوانی پرونده 1380 در 1387

عباس انصاري‌فرد تا پيش از اين دو دوره مديرعامل پرسپوليس بوده است. بچه محله پيروزي و برادر محمدحسن انصاري‌فرد، تحصيلكرده علوم نظامي و داراي مدرك فوق‌ليسانس است و قبل از حضور در صحنه اول ورزش، يكي از اعضاي عالي‌رتبه سپاه پاسداران بود، اما پس از ورود غفوري‌فرد به كابينه هاشمي‌رفسنجاني و در دست گرفتن رياست سازمان ورزش به‌دليل آشنايي ديرينه با وي – در زمان جنگ – مديركل حوزه سرپرستي سازمان تربيت‌بدني شد. انصاري‌فرد از طرف غفوري‌فرد و پس از كناره‌گيري بنياد مستضعفان از اداره پرسپوليس، به همراه فرد ديگري به نام منتظر موعود تنها سهامدار پرسپوليس بودند، اما پس از اينكه در اداره باشگاه با مشكل مواجه شدند، حسين محلوجي به همراه دوستش عابديني وارد باشگاه شد و درست از همين موقع بود كه حضور حاج‌عباس در جمع قرمزها كمرنگ شد و او 25 درصد سهام را در اختيار گرفت كه البته اين سهام با افزايش سرمايه توسط سهامداران به پنج درصد كاهش يافت.

خيلي‌ها اعتقاد دارند انصاري‌فرد از افرادي است كه در كنار گذاشتن پروين در آن سال‌ها نقش داشته است. آنهايي كه ريز مسائل را دنبال مي‌كنند، مي‌دانند كه در دومين دوره حضور انصاري‌فرد به‌عنوان مديرعامل، محمود خوردبين به مخالفت علني با وي برخاست. خوردبين عقيده داشت كه انصاري‌فرد در آن سال‌هاي بعد از جام‌جهاني 94 با محلوجي دست به يكي كرده و پروين را كنار گذاشت. او مي‌گفت: «انصاري‌فرد چند سال قبل نزد من عليه پروين صحبت مي‌كرد.» انصاري‌فرد در آن سال‌ها، مديريت تيم واليبال پرسپوليس را برعهده داشت كه البته چند مصاحبه تند و جنجالي هم عليه عابديني انجام داد و البته مديرعامل پرسپوليس نشد

شايد جالب باشد بدانيد عباس انصاري‌فرد اولين كسي بود كه جرقه شفاف‌سازي را زد و مبلغ قرارداد سلطان را روي دايره ريخت. سال 79 پيش‌قرارداد سلطان 120 ميليون تومان بود كه در سال 80، 150 درصد به آن اضافه شده است، البته بدون حقوق و پاداش. خرداد سال 80 كه پرسپوليس براي بازي‌هاي نيمه‌نهايي جام باشگاه‌هاي آسيا به كره رفته بود، عباس انصاري‌فرد در جايگاه مديرعامل به اين سفر نرفت كه البته شايعات و حرف و حديث‌هاي فراواني هم به پا كرد. از جمله اينكه او به‌دليل ممنوع‌الخروج بودن و يا اختلاف با دسته سلطان ترجيح داده در تهران بماند.

هرچند با بازگشت تيم از جام باشگاه‌ها و قبل از انتخابات رياست‌جمهوري كه در آن هاشمي‌طبا رئيس سازمان تربيت‌بدني كانديداي انتخابات شد، به حكم فائقي (معاون هاشمي‌طبا) پروين نماينده تام‌الاختيار سازمان شد و بعدها اين حكم باعث نزديكي دو جبهه انصاري‌فرد و پروين به يكديگر شد.

 اين نزديكي‌ها و دسته‌بندي‌ها در آن زمان كاملا از حالت غيرطبيعي به حالت طبيعي تبديل شده بود. چه اينكه بعد از نزديكي انصاري‌فرد به پروين بعد از مدتي به نزديكي عابديني و انصاري‌فرد ختم شد كه پس از راي دادگاه به نفع سازمان، عباس انصاري‌فرد از مديرعاملي پرسپوليس كنار گذاشته شد. مديريت انصاري‌فرد بزرگتر در پرسپوليس تجربه‌هايي برايش به ارمغان آورد كه حتي مي‌گفتند زماني‌كه محمدحسن به مديرعاملي پرسپوليس رسيد با تجربه برادر بزرگتر تصميم گرفت سلطان را از پرسپوليس دور كند. اينك حاج‌عباس هت‌تريك مديريتي كرده و بازگشته است. اعتقاد او در دوره‌هاي قبل راه‌اندازي رشته‌هاي متعدد ورزشي و خارج شدن از پيله فوتبال بود.
حاج‌عباس در آن سال‌ها آنقدر شفاف و رك و بي‌پرده بود كه در موقعي كه تيم قصد داشت به مسابقات خارج از كشور برود و با حاشيه‌سازي‌هاي رهبري‌فرد مواجه شد، بلافاصله اعلام كرد با بي‌نظمي و حاشيه برخورد خواهد كرد و البته كار به جايي رسيد كه به‌طور مستقيم با فتح‌الله‌زاده، مديرعامل وقت استقلال در مورد انتقال بهروز به استقلال به مذاكره نشست. بايد ديد اين‌بار هم حاج‌عباس خلقيات و شيوه مديريتي گذشته‌اش را ادامه خواهد داد يا اينكه كمي سياستمدارانه‌تر رفتار خواهد كرد! پاسخ اين سوال را زمان مشخص خواهد كرد

هفت سال پيش، مردي كه اكنون آقاي شماره يك پرسپوليس در حوزه مديريت است روزهاي مشابهي را سپري مي‌كرد. عباس انصاري‌فرد آن زمان ماه‌هاي پرتنشي را سپري كرد و اكنون نيز..!

برخي ديدگاه‌هاي مديرعامل هفت سال پيش پرسپوليس و مديرعامل فعلي پرسپوليس را بخوانيد تا بدانيد

انصاري‌فرد مدل1380 چگونه بوده است.

شنبه12/1/1380، برنامه90؛ مي‌خواهيم فرهنگ دادوستد را ميان پرسپوليس و استقلال جابيندازيم.

يكشنبه11/1/1380 ، مصاحبه با ايران ورزشي؛ نمي‌دانستيم بازيكنان حقوق خود را دريافت نكرده‌اند. با آقاي صفايي‌فراهاني يا رنجبر صحبت مي‌كنم تا درمورد سهميه پرسپوليسي‌ها در تيم‌ملي گفت‌وگو كنيم تا خداي نكرده بچه‌هاي ما اين وسط مظلوم واقع نشوند.

 همان روز،‌دراظهارنظري جداگانه؛«تمام ارقام كه روزنامه‌ها از جانب اين عزيزان يعني خوردبين و پروين عنوان مي‌كنند رويايي است.»
نكته: همان روز روزنامه‌ها با تيتر «روبوسي 30 ميليوني خوردبين با انصاري‌فرد» به آشتي‌كنان اين دو پرداختند.
جمعه 31 فروردين1380 (محلوجي در حمايت از انصاري‌فرد)؛ انصاري‌فرد بايد به عنوان مديرعامل كار خود را ادامه دهد ، او مديرعامل قانوني است و هيچ‌كس نبايد در اين مسئله شك كند.

يكشنبه2/2/1380(آغاز جنجال)؛ انصاري‌فرد:«عابدزاده مربي پرسپوليس مي‌شود.»

دوشنبه3/2/1380؛ انصاري‌فرد بعد از پروين  وكزازي(معاون وقت حوزه هنري)، خودش را هم ممنوع‌المصاحبه كرد.

چهارشنبه 5/2/1380؛ درگفت‌وگو با روزنامه صبح ورزش؛ عابديني درحال حاضر مسئوليتي ندارد كه بخواهد به عنوان نماينده تام‌الاختيار به كشور ديگري سفر كند.

دوشنبه 10/2/1380؛ فعلا هيچ‌گونه حرفي از معاوضه بازيكن با استقلال نزده‌ايم البته اگر بخواهيم ليگ پويا داشته باشيم بايد با استقلال بازيكن دادوستد كنيم اما معاوضه حامد و كريمي با رسول و شهبازيان فقط يك رويا است.
شنبه 15/2/1380 در مصاحبه با خبرگزاري ايرنا؛ بعد از جام باشگاه‌ها، پروين مديرفني خواهد بود و عبدالله اوف مربي

(عبدالله اوف پنج روز بعد غرامت گرفت و رفت.)

  چهارشنبه 19/2/1380؛ بازي پرسپوليس‌– هامبورگ در تيرماه بازي خداحافظي عابدزاده است.
(اين روزها پرسپوليس در كشاكش جدال مديريتي قرار داشت و يكي از مسئولان حوزه هنري رسما اعلام كرد؛ حوزه مخالف ماندن انصاري‌فرد است)

 سه‌شنبه، 25/3/1380 در مصاحبه با خبر ورزشي؛ چطور قبلا كه حق و حقوقشان هفت‌ماه عقب مي‌افتاد كسي حرف نمي‌زد اما حالا تحمل ندارند. البته مي‌دانم اين جوسازي‌ها و تحريك‌ها از كجا سرچشمه مي‌گيرد. در مورد اخطار حوزه هنري هم بايد بگويم من نمي‌دانم آقاياني كه دم از قانون مي‌زنند چرا خودشان به آن عمل نمي‌كنند. من تا پايان جام باشگاه‌ها صبر مي‌كنم و سپس همه‌چيز را از طريق مطبوعات افشا خواهم كرد.

 چهارشنبه 26/2/1380؛ به ابراهيمي و ديگر مربيان پرسپوليس هيچ ربطي ندارد كه در كار مديريت دخالت كنند. آقايان مي‌خواهند مشكلات فني تيم را توجيه كنند. اين‌ها عاشق پيراهن پرسپوليس نيستند اگر بودند چنين رفتاري نمي‌كردند(انصاريان و رهبري‌فرد)

…دو روز بعد پروين اعلام كرد:«تا آخر با انصاري‌فرد هستم.»

 شنبه 5 /3/1380؛ ممنوع‌الخروج نبودم. به محض بازگشت پرسپوليس از كره برنامه‌هاي خود را آغاز مي‌كنيم(پاسخ انصاري‌فرد به شايعه ممنوع‌الخروج بودن پس از همراهي نكردن تيمش در سفر به كره جنوبي).

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)