سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: با توجه به شناختی که از سرخابی‌ها دارم به نظرم شهرآورد امسال در فضایی متفاوت برگزار خواهد شد و نمی‌توان در خصوص عملکرد تیم‌ها و نتیجه پیش‌بینی کرد چراکه پرسپولیس و استقلال در شرایط یکسانی به مصاف هم می‌روند.

ناصر ابراهیمی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایرنا به مسائل روز فوتبال، شهرآورد تهران و رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال پرداخت که شرح آنرا با هم می‌خوانیم.

– چییزی به شهرآورد تهران باقی نمانده، بازی امسال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بحث دیدار حساس دو تیم همشهری در همه جای دنیا وجود دارد، در برخی از کشورها نیز تقابل دو تیم مطرح مورد توجه و تاکید هواداران است و این از زیبایی‌های همیشگی فوتبال است. در ایران هم از سال‌ها قبل جدال پرسپولیس و استقلال از جذابیت و حساسیت برخوردار بوده و هواداران با آن زندگی می‌کنند.

هر چند نمی‌شود مقایسه کرد اما جدال تیم‌هایی مانند رئال مادرید و بارسلونا در اسپانیا از جمله دیدارهایی است که همواره مورد استقبال هواداران فوتبال قرار داشته و دارد. این دو تیم با آنکه همشهری نیستند اما در رقابتی تحت عنوان ال‌کلاسیکو به مصاف هم می‌روند که شاید پربیننده‌ترین رویداد فوتبالی جهان هم باشد. شهرآورد ایتالیا هم معمولا جذاب است، آث‌میلان و اینترمیلان هواداران دو تیم را به ورزشگاه می‌کشاند و از حساسیت خاصی هم برخوردار است و از این بازی‌ها در دنیای فوتبال زیاد است.

شهرآورد تهران نیز از همان بازی‌هایی است که برای کادر فنی، بازیکنان، هواداران و البته دو باشگاه بسیار مهم بوده و به دنبال گرفتن نتیجه در آن هستند. به نظرم در این بازی همه چیز متفاوت است و نمی‌توان پیش‌بینی درستی کرد چرا که هر دو تیم در شرایط خوب و یکسانی به مصاف هم ‌می‌روند و امیدوارم بازی خوبی از آب در بیاید.

 

– از حساسیت دیدار دو تیم صحبت شد. در مورد این بازی شایعات بسیاری مطرح بوده و هست از جمله اینکه بخواهند بازی مساوی شود. سال‌ها در پرسپولیس به عنوان مربی حضور داشتید،‌ چقدر این صحبت‌ها با واقعیت همخوانی داشته و دارد؟

آنهایی که ناصر ابراهیمی را می‌شناسند خوب می دانند همیشه حرف حق را زده و از کسی هم نمی‌ترسم. بارها در مورد وضعیت فوتبال، سرمربی تیم ملی و مسائلی از این دست حرف زده‌ام که به مذاق خیلی‌ها هم خوش نیامده اما اعتقادم این است که باید واقعیت‌ها را گفت. اول این را بگویم اگر کسی می‌گوید این بازی حساسیت ندارد کلامی اشتباه است چراکه هر آدم فوتبالی خوب می‌داند این بازی با چه شرایطی برگزار شده و چه اثر و نتیجه‌ای دارد.

جدال دو تیم به سال‌ها قبل باز می‌گردد. به یاد دارم در رختکن به بازیکنان می‌گفتند فدای سرتان که بازی هفته قبل را باختید اما این بازی را باید ببرید و چیزی به نام باخت برای ما تعریف نشده بود. جدال دو تیم جدا از مباحث فوتبالی بحث حیثتی هم دارد و برای هواداران نیز بسیار مهم و با اهمیت است. همین الان مربی استقلال را نسبت به مسائل و سابقه این دیدار آماده کرد و او خوب می‌داند این مسابقه تا چه میزان با سایر دیدارهای لیگ متفاوت است، شاید یکی از علت‌هایی که این بازی معمولا جذاب و دلچسب نمی‌شود به همین حساسیت‌ها باز می‌گردد اما امیدوارم این دیدار رضایت‌مندی فوتبالی‌ها را به همراه داشته باشد.

اما در مورد مساله‌ای که صحبت شد باید بگویم در سال‌هایی که من در پرسپولیس به عنوان مربی حضور داشتم و بارها با استقلال در لیگ یا جام‌حذفی دیدار داشتیم، یکبار هم با چنین مساله‌ای مواجه نشدیم. برخی‌ها شاید در زمان عصبانیت حرف‌هایی را مطرح کرده و به زبان بیاورند اما واقعا من در آن سال‌ها نه چیزی دیدم و نه شنیدم.

 

– کدام تیم شرایط بهتری در شهرآورد امسال دارد؟

به نظرم کفته ترازو برای هر دو تیم یکسان است، در سال‌های قبل وضعیت پرسپولیس بهتر بود اما الان هر دو تیم در شرایط خوبی هستند و این تفاوت شهرآورد امسال با دوره‌های قبل است. تیمی که بتواند میانه زمین را در اختیار گرفته و بازی را به خوبی کنترل کند می‌تواند برنده این بازی باشد و باید دید کادر فنی دو تیم با چه تمهیداتی در این دیدار حضور خواهند یافت.

امیدوارم این بازی رضایت‌مندی هواداران و عاشقان واقعی فوتبال را به همراه داشته باشد و آنها بعد از مسابقات جذاب جام‌جهانی یک دیدار خوب داخلی را هم نظاره‌گر باشند.

– از جام‌جهانی صحبت شد و ستاره‌هایی را دیدیم که در کسب نتایج دخیل بودند. فوتبال ما این روزها چه وضعیتی دارد؟‌

سال‌های قبل بازیکنانی داشتیم که در حد ستاره و استعداد ناب فوتبال مطرح شده و سال‌های برای این رشته افتخارآفرین بودند که از آن جمله می توان به افرادی مانند امیر قلعه‌نویی، محمد پنجعلی و افرادی مانند آنها اشاره کرد اما این روزها اگر بخواهیم واقع بین باشیم به نظرم ستاره و استعداد جدیدی وجود ندارد و باید قبول کنیم فوتبال ما از ستاره‌ها خالی شده که این خوب نیست.

 

– و جام‌جهانی را چطور دیدید به خصوص اینکه صحبت از ستاره‌ها هم شد.

جام جهانی قطر که جام شگفتی‌ها بود. از قبل از شروع جام با عدم صعود ایتالیا شاهد یک اتفاق عجیب بودیم و بعد از شروع جام هم دیدیم تیم‌هایی مانند آلمان،‌ اسپانیا و انگلیس چگونه از دور مسابقات کنار رفتند. آرژانتین هم در بازی اول خود برابر عربستان شکست خورد اما به هر شکل خودش را جمع و جور کرد و الان یک پای فینال است.

– برنده جام کیست؟‌

امیدوارم با برتری فرانسه به پایان برسد هر چند کار سختی است اما باید دید در نهایت کدام تیم جام را بالای سر خواهد برد.

– و در مورد مراکش؟‌

مراکش یک اتفاق خاص و یک شگفتی کامل بود. آنها به خوبی به همه تیم‌های حاضر در این جام درس دادند که امیدوارم ما هم به سهم خود از آن درس بگیریم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)