سرمربی تیم فوتبال نفت تهران معتقد است تیم‌ ملی در شرایط کنونی نیاز به آرامش دارد.

منصور ابراهیم‌زاده در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی فردا برابر پرسپولیس گفت: هر چه به اوسط مسابقات نزدیک می‌شویم حساسیت بازی‌ها بالاتر می‌رود و دیدارها سخت‌تر می‌شود چرا که تیم‌های بالایی برای حفظ جایگاه خود و تیم‌های پائینی برای حرکت به سمت بالای جدول تلاش بیشتری می‌کنند. این سختی روی کیفیت بازی اثر می‌گذارد.

وی اضافه کرد: خیلی خوشحالم فردا به مصاف پرسپولیس می‌رویم. پرسپولیس تیم بسیار خوبی و تماشاگران بسیار زیادی دارد که این مسئله خود به خود ایجاد انگیزه می‌کند. باید تلاش کنیم ضمن حفظ انگیزه استرس را هم کم کنیم تا بازی بهتری انجام دهیم. در این دیدار تنها سوشا مکانی را به دلیل محرومیت در اختیار نداریم. انشاءالله فردا بازی در خور لیگ برتر و فوتبال ایران ارائه کنیم و نشان دهیم بی‌جهت در صدر جدول قرار نگرفتیم.

ابراهیم‌زاده در پاسخ به این سؤال که آیا مصدومان زیاد پرسپولیس و جایگاه این تیم در انتهای جدول به نفع شما نیست اظهار داشت: هر تیم به چند بازیکن متکی نیست و نفرات دیگری دارد که بتوانند بازی کنند حتی ممکن است جوانان با انگیزه‌ جای آنها قرار بگیرند و بتوانند بهتر کار کنند.

سرمربی نفت تهران تاکید کرد: پرسپولیس به دلیل استرس زیادی که به بازیکنانش وارد شده نتوانسته نتیجه بگیرد و در چنین جایگاهی قرار گرفته است. نمی‌توان منکر کیفیت و توان بازیکنان پرسپولیس شد؛ بازیکنانی که به تنهایی می‌توانند تاثیرگذار باشند و باید گفت که بازی فردای ما بسیار سخت است.

ابراهیم‌زاده در مورد اینکه برخی بازیکنان فصل پیش ذوب آهن در پرسپولیس بازی می‌کنند و این باعث شناخت بیشتر او از این تیم می‌شود،‌ اظهار داشت: این نفرات با توجه به برنامه‌هایی که در ذوب آهن داشتیم بازی می‌کردند و الان برنامه‌‌ای را اجرا می‌کنند که پرسپولیس دارد. هنر بازیکن حرفه‌ای این است که با تاکتیک‌ها و برنامه‌های مربی کنار بیاید اما ما برنامه‌ تیمی و کلی مقابل پرسپولیس داریم و بر اساس آن تنظیم کردیم که چطور بازی کنیم. بازیکنان جوانی داریم که از انگیزه زیادی برخوردار هستند و باید به آنها توجه کنیم و بر اساس تاکتیک‌ پرسپولیس برنامه ریزی کردیم.

ابراهیم زاده در پاسخ به این سؤال که 13 مربی لیگ برتر به دلیل عدم حضور در کنفرانس مطبوعاتی از سوی کمیته انضباطی محروم شدند عنوان کرد: من نمی‌دانم منظور شما چیست اما اگر منظورتان این است که موافق حضور من در تمامی کنفرانس‌های مطبوعاتی هستید باید بگویم واقعیت این است که برخی از آن 13 مربی هم به دلیل شرایط خاص نتوانستند در برخی کنفرانس‌ها شرکت کنند. وقتی برای انجام یک بازی به شهرستان سفر می‌کنید شاید در زمان مناسب نتوانید برسید و به همین دلیل در کنفرانس مطبوعاتی شرکت نمی‌کنید.

 

وی اضافه کرد: برخی هم دلیل خودشان را داشتند که حاضر نشدند. هر شخص و هر ارگانی هدف خودش را دنبال می‌کند. اولین مسئله نظم و انضباط است. در مسئولیتی که داریم باید نظم داشته باشیم. اگر من سر تمرین دیر بروم به بازیکنم نمی‌توانم بگویم این کار را انجام بده و توقع داشته باشم او هم درست به وظیفه خود عمل کند. گاهی شده ما به شهرستان می‌رویم اما به دلیل خاص نتوانستیم در کنفرانس حضور پیدا کنیم و از مسئولان مجوز گرفتیم که یا برگزار نشده و یا جلسه را روز بعد برگزار کرده‌اند.

 

ابراهیم زاده در ادامه به سؤال خبرنگاری که در مورد تیم ملی پرسید پاسخ نداد اما پس از اینکه با درخواست سایر خبرنگاران برای صحبت در مورد این مسئله رو به رو شد گفت: تیم ملی هنوز شانس زیادی برای صعود مستقیم به جام جهانی دارد. در این مقطع تیم ملی نیاز به آرامش دارد نه جابجایی. با آرامش و برنامه ریزی می‌توانیم جلو برویم.

 

ابراهیم‌زاده ادامه داد: سرمربی می‌تواند انتقادها را هم گوش بدهد. همه برای رفتن به جام جهانی باید کمک کنیم. باید با اقتدار این کار صورت گیرد و تنها نمی‌توان این کار را کرد و مسلما تمام مردم و رسانه‌ها تأثیرگذارند. همین طور که بازیکنان باید به وظایف خود خوب عمل کنند رسانه‌ها جایی که لازم است باید کمک و در جایی که لازم است انتقاد کنند. قهر کردن نمی‌تواند کمکی کند هرچه رابطه نزدیکتر و معقول تر باشد باعث موفقیت می‌شود. 

 

سرمربی پیشین تیم ملی گفت: همچنان شانس صعود مستقیم داریم. فاصله با صدر جدول تنها 3 امتیاز است. 3 بازی در خانه داریم. بازی با قطر شرایط ویژه‌ای داشت. نباید نگران باشیم، تیم ملی نیاز به آرامش دارد. همه باید به وظیفه خود عمل کنند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)