مرجع خبری پرسپولیس : پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس تاکید کرد، استرسی که از سوی حمید استیلی به بازیکنان انتقال یافت عامل شکست سرخپوشان در دربی تهران شد.

 

ابراهیم آشتیانی ضمن بیان این مطلب در خصوص شکست پرسپولیس در هفتادویکمین دربی شهر تهران گفت: من جزو پنج بازیکنی هستم که بیشترین بازی را در دربی داشته‌ام و اگر در مورد این بازی حرف می زنم باتوجه به شناختی است که از شرایط آن دارم.

به عقیده من دربی یک بازی خاص و ویژه است که در آن مسائل فنی تعیین کننده نیست و تیمی پیروز می شود که در مسائل روحی و روانی برنده شود.

 

وی در ادامه یادآور شد: در آن بازی به یادماندنی که ما شش گل به تیم استقلال زدیم، فقط چهار یا پنج بازیکن ملی پوش داشتیم و این درحالی بود که تیم استقلال هشت بازیکن فیکس تیم ملی را در اختیار داشت، بازیکنانی چون منصور رشیدی، ناصر حجازی، غلامحسین مظلومی، نصرالله عبداللهی و … . همانطور که گفتم ما در یک بازی خاص که مسائل روحی و روانی در آن حرف اول را می زند، استقلال را با این همه ملی پوش بردیم، آنهم با شش گل.

 

این پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به اینکه سرخپوشان در دیدار با استقلال استرس زیادی داشتند، افزود: این مربی است که باید استرس و اضطراب را از تیمش دور کرده و بازیکنان را از نظر روحی و روانی تقویت کند. اما متاسفانه استیلی این کار را نکرد و مشخص بود تیمش استرس دارد. او با اقداماتی که در هفته قبل از دربی کرد، ممنوع کردن حضور تماشاگران در محل تمرینات، ممنوع المصاحبه کردن بازیکنان و … نه تنها از بار روانی تیم کم نکرد، بلکه به آنها فشار و استرس وارد آورد که این بازی را باید ببرند که اگر نبردند، مشکلات‌شان بیشتر می شود و … .

 

آشتیانی خاطرنشان کرد: استیلی باید به همانگونه که در بازی هفته گذشته مقابل ذوب آهن عمل کرده بود، رفتار می کرد و مانع از فشار روحی و روانی به بازیکنانش می دهد. باید به بازیکنان در عمل ثابت می کرد، بازی با استقلال فرقی با دیدار برابر ذوب آهن ندارد و به آنها کمک می کرد که روی بازیکنان تمرکز کنند اما متاسفانه اینگونه نشد تا بازیکنان از دادن دو پاس سالم عاجز باشند، توپ را از دو قدمی دروازه بیرون بزنند و در جریان بازی محو شوند.

 

وی ادامه داد: فوتبال ورزشی است که در آن مهارت‌های گوناگون به کار گرفته می شوند تا نتیجه‌ای رقم بخورد اما در این بین نباید از مسائل روحی و روانی غافل شد. یک بازیکن اگر با بار روانی وارد زمین شود، حتی نمی تواند یک سوزن را نخ کند چه برسد به اینکه یک پاس بدهد. باور کنید من اگر در هفته گذشته کنار تیم بودم به گونه‌ای رفتار می کردم که بازیکنان بازی با استقلال را بازی مرگ و زندگی نبینند و خیلی عادی به میدان بروند.

 

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس افزود: استیلی نگران بود. این نگرانی و استرس را از ابتدای فصل داشت. او نگران سکوها بود. نگران باخت بود. از چهره‌اش کاملا می شد فهمید که نگران است و متاسفانه این نگرانی را به تیم تزریق کرد.

 

آشتیانی بلاتکلیف بدون باشگاه پرسپولیس و اینکه از یک هیئت مدیره فنی و کاربلد بی بهره است را یکی از مشکلات فعلی سرخپوشان برشمرد و گفت: همین استقلالی که برنده شد، کنارش یک آدم فوتبالی و سردوگرم چشیده مانند پورحیدری است که حاشیه‌ها را از دور تیم جمع می کند اما پرسپولیس چه کسی را دارد؟ پیشکسوتان چرا کنار تیم نیستند؟ استیلی تنهاست و کسی را ندارد که کمکش کند.

 

وی یادآور شد: یکبار به آقای کاشانی پیشنهاد دادم و گفتم از پیشکسوتان کنار تیم استفاده کنید. من خودم دنبال جاه و مقام نیستم و حاضرم به عنوان مشاور فنی، مشاوری که اسمش فقط مشاور نیست به استیلی کمک کنم و حتی در تمرینات حضور یابم اما متاسفانه آقای کاشانی حرف‌های من را شنید و رفت و حتی دیگر پاسخ تماس تلفنی مرا هم نداد. او امروز برای باشگاه همه کار می کند، سرپرست هست، هیئت مدیره هست، سخنگو هست و همه کار می کند، فقط مانده وارد زمین شود و بازی کند!

 

این پیشکسوت فوتبال ایران در خاتمه تصریح کرد: درست است که تیم پرسپولیس 10 امتیاز از صدر جدول فاصله دارد اما هنوز دیر نشده است و می توان این تیم را به رقابت بازگرداند. پرسپولیس باید یک کمیته فنی قوی داشته باشد که کنار استیلی باشند و به او کمک کنند. نباید اجازه دهند که پیشکسوتان از باشگاه دور باشند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)