مرجع خبری پرسپولیس : كاپيتان اسبق تيم ملي فوتبال ايران دليل اصلي نتيجه‌ نگرفتن پرسپوليس در چهار هفته ابتدايي ليگ برتر را درست تمرين نكردن عنوان كرد و از مديران اين باشگاه خواست در آينده عاقلانه‌تر رفتار كنند.

ابراهيم آشتياني با بيان اين كه به نظر مي‌رسد بازيكنان پرسپوليس در زمين شرح وظايف مشخصي ندارد، اظهار كرد: به نظر مي‌رسد بازيكنان پرسپوليس روي كار‌هاي گروهي، مالكيت توپ، ضربات ايستگاهي و دفاع تيمي اصلا كار نكرده‌اند.

بازيكنان پرسپوليس چيزي كم ندارند، ولي گويي در زمين هيچ وظيفه‌اي ندارند.

 

پيش‌تر سرمربي پرسپوليس دليل ضعف تيمش را زمان كم بدنسازي عنوان كرده بود و وعده داده بود تيمش از هفته ششم به هماهنگي لازم مي‌رسد. آشتياني در اين باره گفت: اتفاقا پرسپوليس زودتر از خيلي از تيم‌ها كارش را شروع كرد. اشتباه استيلي اين است كه مي‌گويد تيمش از هفته ششم راه مي‌افتد، در حالي كه پرسپوليس اگر چند بازي ديگر نتيجه‌ نگيرد، بار رواني آنقدر سنگين مي‌شود كه اوضاع تيم بدتر مي‌شود. ضمن اين كه بدنسازي زمان خاصي ندارد و مي‌شود در طول سال تمرينهاي بدنسازي را نيز پيگيري كرد.

بازيكن اسبق تيم فوتبال پرسپوليس در ادامه با بيان اين كه آينده روشني براي اين پرسپوليس نمي‌بيند، خاطر نشان كرد: تنها راه بهبود شرايط تيم اين است كه مسئولان باشگاه عاقلانه‌تر فكر كنند و هر چه سريع‌تر با آوردن يك مربي تمرين دهنده خارجي يا داخلي خوب كه به علم روز آشنا باشد، روند تمرين‌هاي تيم را تغيير دهند.

پيشكسوت فوتبال در ادامه با بيان اين كه در باشگاه‌هاي فوتبال هواداران حرف اول را مي‌زنند، درباره فرهنگ هواداران در فوتبال ايران اظهار كرد: نمي‌شود نقش هواداران را در ورزش انكار كرد، اما در همه جاي دنيا از هواداران براي برطرف كردن مسايل اقتصادي باشگاه كمك گرفته مي‌شود. به عنوان نمونه باشگاه گالاتاسراي تركيه 6 ميليون هوادار دارد كه بين آن‌ها 600 هزار نفر عضو باشگاه هستند، آن‌ها به باشگاه پول مي‌دهند و باشگاه هم به آن‌ها امكانات مي‌دهد، اما در ايران متاسفانه حتي يك عضو هم نداريم!

آشتياني افزود: در ايران هواداران سازماندهي مناسبي ندارند و عده‌اي از باشگاه پول مي‌گيرند و در بين مردم تقسيم مي‌شوند و نقش ليدر را بازي مي‌كنند در حالي كه در حد ليدر بودن هم نيستند. در زمان ما ليدرها تحصيلكرده و غالبا استاد دانشگاه، پزشك‌ يا دانشجو بودند و باشگاه هم آن‌ها را خوب مي‌شناخت. در آن زمان هيچ حرف ركيكي زده نمي‌شد، مثلا استقلال در يك بازي شش گل از پرسپوليس خورد، ولي هوادارانش هيچ توهيني به آن‌ها نكردند.

وي ادامه داد: آن گونه كه من تحقيق كرده‌ام در باشگاه «گالاتاسراي» علاوه بر 6 ميليون هوادار و 600 هزار عضو، اين باشگاه تعدادي هوادار خاص دارد كه از شخصيت‌هاي با نفوذ، نمايندگان مجلس و افراد ثروتمند تشكيل يافته است كه در مواقع لزوم به باشگاه كمك مي‌كنند، اما در ايران اين گونه افراد به عضويت هيات مديره باشگاه در مي‌آيند، ولي وقتي براي كمك به باشگاه پيدا نمي‌كنند!

وي در ادامه با اشاره به درگيري لفظي محمد مايلي كهن و علي فتح‌الله‌زاده در برنامه «ورزش و مردم» تصريح كرد: هر كس بايد در جاي خودش باشد. باشگاه بايد داراي سخنگوي فني باشد تا درباره مسايل فني بحث كند. فتح‌الله‌زاده نمي‌داند جايگاهش چقدر مهم است، او نبايد پاسخگوي انتقادات مايلي كهن مي‌شد، بلكه بايد او را به كسي مثل حسن روشن حواله مي‌داد كه يك آدم فني است. حبيب كاشاني هم نبايد با دايي آن گونه رفتار مي‌كرد و بايد بحث با او را به كميته فني مي‌سپرد. اين رفتارها به باشگاه‌هاي پرطرفداري مثل استقلال و پرسپوليس ضربه مي‌زند.

آشتياني درباره نقش رسانه‌ها در كم يا زياد كردن پرخاشگري‌ها در ورزش خاطر نشان كرد: اكثر رسانه‌ها چون مطلبي ندارند و مي‌خواهند مخاطب جذب كنند، گاهي به اين مسايل دامن مي‌زنند. آن‌ها بايد از رسانه‌هاي دنيا الگو بگيرند و در مناظره‌ها افراد هم پايه را رو درروي يكديگر قرار دهند. افراد فني با فني و مديران با مديران، مدير عامل يا نماينده مجلس كه عضو هيات مديره باشد لزوما كارشناس فني نيست.

آشتياني در پايان با بيان اين كه مردم آنقدر در رسانه‌ها حرف‌هاي تكراري شنيده‌اند كه ديگر براي ديدن برنامه‌هاي ورزشي رغبتي ندارند، گفت: چرا همه شبكه‌هاي تلويزيوني ما دوست دارند، برنامه‌اي شبيه «90» داشته باشند؟ در حالي كه آن‌ها مي‌توانند برنامه‌هاي تحليل خوبي با استفاده از كارشناسان فني برگزار كنند. من واقعا از ديدن درگيري‌ لفظي مايلي كهن و فتح‌الله‌زاده در برنامه «ورزش و مردم» متاسف شدم. متاسفانه اين جا همه چيز به هم ريخته است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)