پرسپولیس نیوز : پیشکسوت تیم پرسپولیس با انتقاد از شرایط کنونی این تیم گفت: ظرفیت پرسپولیس همین است و نمی‌توان درباره آن هیچ بحث فنی انجام داد با این وضعیت بهتر است این تیم به آسیا نرود، چون آبروریزی خواهد شد.

 ابراهیم آشتیانی درخصوص وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس، ضمن بیان مطلب فوق عنوان کرد: واقعیت این است ظرفیت پرسپولیس همین است که به چشم می‌آید و نمی‌توان آن را آنالیز فنی کرد یا بحث فنی درباره آن انجام داد. این تیم نشان داد نه روی ضربات ایستگاهی، نه کارهای ترکیبی و در هیچ زمینه دیگری برنامه‌ای نداشته و فقط با پرتاب اوت به دنبال گشودن دروازه تیم ملوان بود.

وی اضافه کرد: روزگاری من و علی پروین با اورلپ‌هایی که انجام می‌دادیم و همچنین با حرکات انفجاری و البته ترکیبی حریفان، را به ستوه در می‌آوردیم اما سالیان سال است در پرسپولیس از این حرکات به چشم نمی‌آید. من فقط امیدوارم پرسپولیس در پایان فصل در رتبه خیلی پایینی قرار نگیرد تا هواداران از این آزرده‌تر نشوند.

این پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به دوران فوتبال خود تاکید کرد: متاسفانه در شرایط کنونی بازیکنان نمی‌دانند چه پیراهنی را پوشیده‌اند. من خودم مرد سال فوتبال ایران شده بودم، حتی با هامبورگ آلمان قرارداد بستم اما به این تیم نرفتم. همه تیم‌های عربی من را می‌خواستند و در داخل ایران نیز زمین و مسکن‌های آنچنانی به هم پیشنهاد می‌دادند اما پیراهن پرسپولیس را نفروختم ولی حالا شرایط طوری شده که خودم را از مردم پنهان می‌کنم تا از من در مورد پرسپولیس نپرسند.

وی به حضور خود در جلسه‌ای که از طرف وزارت ورزش دعوت شده بود اشاره کرده و یادآور شد: یک روز من، پروین، دایی و چند نفر دیگر با این آقایان تشکیل جلسه دادیم که من هم آنجا به آقای خادم گفتم شما به عنوان قهرمان ملی برای من قابل احترامید اما نباید به فوتبال می‌آمدید که از این حرفم ناراحت شد اما واقعیت را گفتم چراکه خودم استاد دانشگاه هستم، فوتبال هم بازی کرده‌ام اما مثل این می‌ماند که من را به کشتی ببرند آیا می‌توانم آنجا را سر و سامان دهم.

آشتیانی با انتقاد از مدیریت باشگاه پرسپولیس گفت: من در همان جلسه نسبت به هیات مدیره‌ای که تشکیل داده بودند، انتقاد کردم و گفتم: این هیات مدیره هیچ سابقه‌ای در فوتبال ندارد و با این دوستان پرسپولیس به جایی نخواهد رسید اما آنها ناراحت شدند. این دوستان حتی کمیته فنی درست و حسابی تشکیل ندادند تا به درخشان کمک کنند و فقط از روی لابی افرادی را به باشگاه آوردند بعد هم هرکسی از آنها تعریف و تمجید کرد، گفتند به باشگاه بیایند تا پستی به او بدهند.

وی درخصوص بازیکنان تیم پرسپولیس نیز توضیح داد: شاید یک سری بازیکنان جوان خوب باشند اما بهتر بود جوان‌ها از تیم‌‎های پایه پرسپولیس اضافه می‌شدند تا به این تیم عرق داشته باشند نه اینکه کسانی را بیاورند که با چند حرکت فردی به دنبال این باشند تا به تیم‌های دیگر بروند. خطر بزرگی که وجود دارد این است اگر پرسپولیس زمین بخورد، کل فوتبال ایران زمین می‌خورد. متاسفانه روند بازی تیم مقابل ملوان نشان داد حتی یک ساعت دیگر هم بازی می‌کردند، نمی‌توانستند گل بزنند.

آیا با تغییر کادر فنی وضعیت این تیم بهتر خواهد شد؟ این پرسشی بود که آشتیانی در پاسخ به آن توضیح داد: به نظرم حمید درخشان برود هم تغییری ایجاد نخواهد شد. این تیم نه پول دارد و نه مدیرعامل. کیفیت بازیکنانش هم مشخص است مگر اینکه یک مربی خیلی خوب بیاورند که به فکر رزومه خودش نباشد و بتواند از حالا برای آینده برنامه ریزی کند نه اینکه بازیکنان خارجی بیاورد که دست کم ۱۰ هزار نفر بهتر از آنها در فوتبال ایران وجود داشته باشد. مشخص نیست این خارجی‌ها را با چه پولی و توسط چه کسانی آورده است.

وی درخصوص شایعه مذاکره با محمد مایلی کهن تصریح کرد: با این وضعیت حتی کسی که دیسیپلین داشته باشد هم نمی‌تواند پرسپولیس را جمع و جور کند. پرسپولیس کنونی یک تیم بسیار معمولی بوده که باید فصل را همین طور به پایان برسانند و پس از آن یک تصمیم درست و حسابی برای آن بگیرند.

آشتیانی در خصوص حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گفت: با این وضعیت بهتر است پرسپولیس به آسیا نرود، چون آبروریزی خواهد شد. وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال به خاطر آبروی فوتبال باید به این تیم کمک کنند پرسپولیس نیاز به ۴، ۵ بازیکن جدید دارد تا بتواند در دفاع میانی، هافبک و خط حمله شرایز بهتری پیدا کند.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)