سرمربي تيم فوتبال نفت تهران گفت: با ذوب‌آهن، الهلال عربستان را در رياض شکست داديم و فيناليست ليگ قهرمانان آسيا شديم، اما اسم حماسه روي آن نگذاشتيم.

نقل از فارس، منصور ابراهيم‌زاده در نشست خبري پيش از بازي با داماش گيلان گفت: ابتدا سال نو را تبريک مي‌گويم و براي همه آرزوي سلامتي مي‌کنم و سپس دهه فاطميه را تسليت مي‌گويم. هميشه دو سري از تيم‌ها در آخر ليگ خيلي انگيزه دارند يکسري تيم‌هايي که نگران حذف هستند و سري دوم تيم‌هايي که به دنبال قهرماني و کسب سهميه هستند. ما با تيمي بازي مي‌کنيم که مي‌خواهد ضريب اطمينان خودش را براي بقاء در ليگ بالا ببرد زيرا بعد از ما با استقلال و سپاهان بازي دارد. ما هم به دنبال جايگاه بهتر هستيم و مي‌خواهيم نسبت به فولاد بيشتر امتياز بگيريم به همين دليل فردا انتظار يک فوتبال قشنگ را داريم.

بهوي ادامه داد: تيم داماش ترکيبي از بازيکناني با تجربه، فني و جوان است. حسن رودباريان يک دروازه‌بان با تجربه است، دو مهاجم جوان و جوياي نام دارد، جهانبخش و ابراهيمي از پديده‌هاي ليگ هستند و در کنار آنها نيز گل‌زني مثل امين متوسل‌زاده و افشين چاوشي هستند. ما مي‌خواهيم فوتبال خوبي ارائه دهيم و از نخوتي که هست با توجه به شرايط آب و هوايي بيرون بياييم. هادي شکوري و يعقوب کريمي مصدوم هستند و بهمن کامل محروم است. مي‌خواهيم فوتبال قابل قبولي مقابل داماش ارائه دهيم.

وي در مورد اينکه به کسب سهميه آسيايي اميدوار است يا نه،‌گفت:‌ هميشه به اميد زنده‌ايم و اميدوارم اين اميد با تلاش تأثير بيشتري داشته باشد.

ابراهيم‌زاده در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه شما با ذوب‌آهن فيناليست ليگ قهرمانان آسيا شديد و تيم‌هاي عربستاني را هم در رياض شکست داديد، اما در دو هفته اخير ليگ قهرمانان تيم‌هاي ايراني مقابل تيم‌هاي عربستاني شکست خورده‌اند و دليل آن را چه مي‌دانيد، گفت:‌ دو دوره با ذوب‌آهن در ليگ قهرمانان آسيا حضور داشتيم که در هر دو دوره قبل از هفته پنجم صعودمان قطعي مي‌شد. اکنون هم هفته چهارم ليگ قهرمانان آسياست. تفاوت ما با تيم‌هاي کنوني اين است که نظم سازمان تيمي و سازمان مديريتي خوبي داشتيم و هرکس در جايگاه خودش کار مي‌کرد. شايد بازيکن شگفتي‌ساز زياد نداشتيم، اما مهره‌هاي ما با ترکيب هم‌خواني داشتند. اين را براي نفي تيم‌هاي کنوني نمي‌گويم، اما ما انضباط‌مان بيشتر بود.

وي ادامه داد: استقلال بعد از بردن الهلال در رياض آن را با حماسه ملبورن مقايسه کرد، اما مي‌خواهم اين مسئله را يادآور شوم که ما الهلال عربستان را برديم و فيناليست ليگ قهرمانان آسيا شديم. اما نگفتيم آن برد حماسه است زيرا از بعد رواني وقتي آن برد را حماسه مي‌دانيم بعد از آن مشکل مي‌شود. لحظه قهرماني زود تمام مي‌شود اما آن چيزي که بهتر از خود قهرماني است مسيري است که به آنجا مي‌رسد و ما بايد اين مسير را مدام تغيير بدهيم و با شادابي و نشاط در آن حرکت کنيم.

ابراهيم‌زاده تصريح کرد: شايد بگويند فشردگي بازي‌ها و اينکه 4 روز يک بار بازي داشتيم اين مشکلات ايجاد شد، اما در همان زمان هم ذوب‌آهن يا به فينال جام حذفي مي‌رسيد يا به ماقبل فينال رسيد. آن هم در حالي که تازه از مسابقات آسيايي و مسافرت طولاني برگشته بوديم. بخشي از مسائل هم مربوط به غرور مي‌شود. زياد صحبت کردن در مورد يک تيم مي‌تواند انگيزه منفي بدهد به عنوان مثال در کشور ژاپن به دانش‌آموزان مي‌گويند ما کشور کوچکي هستيم و هيچ چيز نداريم و بايد تلاش کنيم، اما ما در کشورمان مي‌گوييم که ما فلان معدن و… را داريم، به همين دليل برخي مي‌گويند خوب وقتي اينها را داريم چرا بايد کار بکنيم و به جاي بخش مثبت قضيه، بخش منفي آن را مي‌بينند. در حالي که بايد با بهره‌وري و تلاش داشته‌هايمان را بهتر کنيم.

سرمربي نفت تهران با اشاره به وضعيت تيم‌هاي ايران در جدول ليگ قهرمانان آسيا گفت: آرزو مي‌کنم که اين تيم‌ها از گروه خود صعود کنند. شايد شما بگوييد سپاهان شانس صعود ندارد، اما من مي‌گويم در ليگ قهرمانان آسيا تفاضل گل مهم نيست و بازي‌هاي رودر رو محاسبه مي‌شود. بنابراين اگر سپاهان، الغرافه را شکست دهد 6 امتيازي مي‌شود و الغرافه 9 امتيازي باقي مي‌ماند. يعني اگر سپاهان 2 بر صفر در اصفهان الغرافه را ببرد با توجه به شکست 3 بر يک در دور رفت مسابقه دو تيم 3 بر 3 مي‌شود و سپاهان هنوز شانس براي صعود دارد.

وي در مورد اينکه ممکن است تيم‌هاي عربي با يکديگر تباني کنند، گفت: ما بايد در آن بخشي که مربوط به خودمان مي‌شود خوب کار کنيم. بخشي که به ما مربوط نيست اهميت ندارد، مثلاً من مي‌گويم تيم نفت اگر سه بازي آينده‌اش را ببرد و اگر تيم‌هاي ديگر امتياز از دست بدهند سهيمه آسيايي مي‌گيرد، اما همه اينها اگر دارد بنابراين ما بايد در بخشي که مربوط به خودمان است موفق شويم و اين اصلي براي فوتبال است.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)