دستور العمل تکمیلی و سقف بودجه باشگاه های لیگ برتری در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ارسالی فدراسیون فوتبال توسط سازمان لیگ به باشگاه های مربوطه ابلاغ شد.

سایت رسمی سازمان لیگ فوتبال ایران نوشت: «جلسه نهایی کارگروه ساماندهی نقل و انتقالات در تاریخ 10 خرداد 1402 با حضور اعضای این کارگروه، مشاورین حقوقی و اقتصادی و نهاد های ذیربط در محل سازمان لیگ تشکیل شد. 

در این خصوص دستورالعمل مذکور طی نامه شماره 025453/110 مورخ 11 /3/1402 توسط سرپرست سازمان لیگ فوتبال ایران به شرح ذیل به باشگاه های حاضر در این دوره از رقابت های لیگ برتر ابلاغ گردید.

بر اساس این دستورالعمل سقف بودجه به صورت معمول ۲۵۰ میلیارد تومان تعیین شده اما آپشن‌هایی وجود دارد که می‌تواند این سقف بودجه را ارتقا دهد.

بر اساس این دستورالعمل، ۵۰ میلیارد تومان به سقف بودجه تیم‌های اول تا چهارم فصل گذشته لیگ برتر و باشگاه‌هایی که سهمیه آسیایی کسب کرده‌اند، اضافه می‌شود. همچنین باشگاه‌هایی که بتوانند مجوز حرفه‌ای اخذ کنند، ۲۵ میلیارد تومان به سقف بودجه‌شان افزوده می‌شود.

آخرین آپشنی که می‌تواند به رسیدن باشگاه‌های لیگ برتری به حداکثر سقف بودجه کمک کند، میزان درآمد باشگاه‌ها در پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی فصل قبل و تابستانی فصل جدید است که تا ۵۰ درصد از این درآمد به سقف بودجه باشگاه‌ها اضافه خواهد شد. البته با توجه به این که معمولا باشگاه‌های ایرانی درآمدی از این بابت ندارند و اگر هم داشته باشند شفاف نیست، نمی‌توان در این محاسبات لحاظ کرد.

با تمامی این اوصاف یک باشگاه لیگ برتری حداکثر می‌تواند سقف بودجه ۳۲۵ میلیارد تومانی به خود اختصاص دهد. البته به این میزان باید ۵۰ درصد از درآمد حاصل از نقل و انتقالات پنجره زمستانی فصل قبل و پنجره تابستانی فصل جدید اضافه شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)