جامعه وکلای سیاه پوست ، اتحادیه فوتبال انگلیس و باشگاه چلسی را به دلیل گزارش نکردن اظهارات ˈمارک کلاتنبرگˈ به پلیس، به پنهان کاری متهم کرد.

به گزارش منابع خبری، کلاتنبرگ داور دیدار هفته گذشته پیش چلسی و منچستریونایتد در لیگ برتر انگلیس بود که متهم است در این بازی از کلمه های نامناسب در برخورد با بازیکنان چلسی استفاده کرده است. گفته می شود او به جان ˈاوبی میکلˈ، هافبک رنگین پوست آبی های لندن توهین نژادپرستانه کرده است.

پس از این مسابقه جامعه وکلای سیاه پوست انگلیس از وی شکایت کرد.

ˈپیتر هربرتˈ رییس این جامعه در این باره گفته است: کاری که اتحادیه فوتبال انگلیس و باشگاه چلسی انجام دادند، سرپوش گذاشتن است.

باشگاه چلسی یک روز بعد از این مسابقه که با نتیجه 3 بر 2 به نفع منچستریونایتد به پایان رسید، رسما از کلاتنبرگ شکایت کرد.

یک روز بعد از آن هم اتحادیه انگلیس تحقیقات خود را آغاز کرد اما همزمان پلیس لندن نیز تحقیقات جداگانه ای را برای رسیدگی به شکایت شخصی هربرت آغاز کرد.

در راستای این تحقیقات مشخص شد باشگاه چلسی مدارک خود را به پلیس ارایه نداده است چون مسوولان این باشگاه احساس می کردند که اتحادیه انگلیس صلاحیت بیشتری برای رسیدگی به این موضوع دارد.

پلیس لندن روز سه شنبه با اعلام اینکه هیچ قربانی وجود ندارد و بدون قربانی یا مدرک نمی توان جرمی را ثابت کرد، تحقیقات خود را متوقف کرد. گرچه تحقیقات اتحادیه انگلیس همچنان ادامه دارد.

هربرت که معتقد است، اتحادیه و باشگاه چلسی موضوع را به پلیس گزارش نداده اند، در این باره گفت: باور کردن این مسئله سخت است که تا یک ماه پیش تعداد بسیار کمی نام جامعه وکلای سیاه پوست را شنیده بودند. اما اکنون این سازمان و مسوولانش قدم جلو گذاشته اند تا موضوع بررسی شود. ما انتظار داریم وقتی یک باشگاه فوتبال شکایتی را به اتحادیه تسلیم می کند، اتحادیه نیز آن را به پلیس گزارش بدهد. چون اتحادیه ابراز لازم برای تحقیق در مورد جرایم نژادی را ندارد. شاید آنها اهمیت این موضوع را درک نمی کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)