مرجع خبری پرسپولیس : دربی تهران مثل سابق تحت تأثیر حساسیتهای خاص خودش قرار خواهد گرفت و به لحاظ فنی چیزی برای عرضه نخواهد داشت بلکه باید از اتفاقات و حوادث آن لذت برد، اتفاقاتی که دوآتشه‌های سرخابی را به اوج هیجان خواهد رساند.

 

نزدیک شدن به دربی حال و  هوای فوتبال ایران را عوض کرده است. تمام افرادی که به نوعی این بازی بزرگ را درک کرده‌اند از تماشاگران گرفته تا تدارکات تیمها حساسیت این بازی بزرگ را به خوبی می دانند.

دربی یک دیدار خاص یا بهتر بگوییم یک جنگ تمام عیار است، جنگی که اعتبار و حیثیت یک تیم و هوادارانش را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و همین حساسیت بالا روی کیفیت بازی به  لحاظ فنی  تأثیر می‌گذارد تا جایی که گاهی اوقات دربی تهران به اندازه یک بازی محلی افت می‌کند و بازیکنان نمی‌توانند ارزشهای واقعی‌شان را نشان دهند.

 

 

حساسیت دربی از زبان مهدی هاشمی‌نسب که در مقطعی مرد سرنوشت‌ساز دربی‌های تهران بود شنیدنی است. هاشمی‌نسب در این رابطه می‌گوید: حساسیت دربی آنقدر بالا است که اگر یک فرد عادی بخواهد طول زمین را راه برود حداقل 10 بار زمین می‌خورد. در چنین شرایطی باید به بازیکنان حق داد که کادر فنی آنها تحت تأثیر حساسیت دربی قرار بگیرد اما واقعیت این است که در دیگر نقاط دنیا چنین وضعیتی نیست و همواره دربی‌های بزرگ، بازیها زیبا و تماشاگرپسند از آب درآمده است.

 

دربی تهران به لحاظ فنی زیبا و تماشاگرپسند نمی‌شود و نباید هم انتظاری بیش از این داشت چراکه فوتبال ایران هرچند یازدهمین سال حرفه‌ای شدنش را پشت سر می‌گذارد اما هنوز هم فقط نام حرفه‌ای را با خودش یدک می‌کشد و در واقع فوتبالی آماتور محسوب می‌شود که البته در بسیاری موارد مثل ایجاد زیرساخت‌ها از حالت آماتور هم پاین‌تر است. در چنین شرایطی نباید انتظار داشته باشیم که بازیکنان استقلال و پرسپولیس که البته جزو ستاره‌های لیگ محسوب می‌شوند و پول حرفه‌ای می‌گیرند عملکرد بهتری داشته باشند. ستاره‌هایی که حرف از حرفه‌ای‌گری می‌زنند اما در زمین بازی حساسیت دربی آنها را ذوب می‌کند و به بازیکنانی معمولی تبدیل می‌شوند.

 

دربی تهران هیچگاه زیبا و تماشاگرپسند نبوده و از لحاظ فنی کیفیت بسیار پایینی داشته اما به دلیل وجود همان حساسیتها همواره برای علاقمندان به فوتبال جذاب بوده و هست. دیداری که هر لحظه از آن آبستن حادثه  و اتفاق جدیدی است و کوچکترین مسائل آن هم با واکنش هواداران 2 تیم مواجه می‌شود و عکس‌العملهای خاص آنها را به همراه دارد.

 

دربی 71 تهران از راه رسید و خیلی زودتر از آنچه که تصورش را بکنیم این بازی هم تمام می‌شود و به خاطره‌ها می پیوندد. هواداران 2 تیم باز هم با شور و هیجان خاصی منتظر این دیدار هستند و استادیوم آزادی یکبار دیگر اوج حساسیت، استرس و اضطراب را درک خواهد کرد اما با شرایط موجود، باز هم نباید منتظر یک دیدار زیبا و تماشاگرپسند باشیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)