روز گذشته به شکل عجیبی با نارنجک‌های دست ساز به اتوبوس پرسپولیس در اصفهان حمله شد.

روز گذشته و ساعاتی پیش از آغاز دیدار تیم‌های پرسپولیس و ذوب آهن در فولادشهر اصفهان، ناگهان خبری عجیب منتشر شد. ماجرا از این قرار بود که چند هوادار با نارنجک‌های دستی به اتوبوس پرسپولیس حمله کرده بودند و باعث به وجود آمدن خسارت عجیب و غریبی به اتوبوس حامل بازیکنان پرسپولیس شدند. یکی از این نارنجک‌ها به شیشه جلوی اتوبوس محل دید راننده و یکی دیگر به انتهای اتوبوس برخورد کرده بود.

این در شرایطی بود که کمتر از دو هفته پیش در جریان سفر پرسپولیس به اصفهان برای بازی با سپاهان هم اتفاقات تقریباً مشابهی رخ داده بود و تعداد زیادی از هواداران سپاهان، هنگام ورود پرسپولیس به اصفهان، شب قبل از بازی و روز بازی با تجمع مقابل هتل پرسپولیسی‌ها باعث ایجاد درگیری و فحاشی شدند و حتی حدود ۴۰ دقیقه اجازه ندادند اتوبوس پرسپولیس از هتل به سمت ورزشگاه حرکت کند.

البته این دو مورد تنها موارد حاشیه‌ای اصفهانی‌ها برای بازی پرسپولیس در چند سال گذشته نیست. پیش از این هم سابقه داشته که در جریان دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان اتومبیل خبرنگاران و عکاسان تهرانی به شکلی عجیب ضربه دید و حتی آتش زده شد، هواداران پرسپولیس در اصفهان کتک خوردند، به اتوبوس پرسپولیس حمله شده و سیزده سال پیش چشم یک سرباز در جریان بازی پرسپولیس و سپاهان، به خاطر پرتاب نارنجک از سمت سپاهانی‌ها نابینا شد. به تمام این‌ها باید حواشی بی شمار هواداران سپاهان در بازی با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی هم اشاره کرد.

حالا سوال اینجاست که چرا باید چنین اتفاقاتی در اصفهان رخ بدهند؟ هر چقدر هم که بین پرسپولیس و سپاهان کری فوتبالی وجود داشته باشد چرا باید به اتوبوس پرسپولیس آنهم با نارنجک حمله شود یا شاهد فحاشی‌های ناتمام باشیم؟ چرا وقتی تیمی مثل پرسپولیس با اسکورت پلیس به اصفهان می‌رود چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد؟ اصلاً مگر فوتبال چقدر ارزش دارد که به خاطر آن جان چندین نفر به خطر بیفتد؟

مسلماً شدیدترین کری‌خوانی در فوتبال ایران بین هواداران پرسپولیس و استقلال است، اما کِی سابقه داشته که هواداران دو تیم در تهران چنین رفتاری از خود نشان بدهند؟ چرا در شهر‌های دیگر چنین برخورد‌هایی نمی‌شود و چند ده سوال از این دست سوال‌ها که در ذهن همه پدید آمده.

شاید بهترین کار این است که یک بار برای همیشه یک برخورد جدی و قهری شدید از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و دیگر نهاد‌های نظارتی با این مسئله صورت بگیرد تا شاهد اتفاقات تلخ دیگری نباشیم. چه تضمینی وجود دارد که دفعه بعد برای یک بازیکن، مدیر، مربی و حتی هوادار پرسپولیس در اصفهان اتفاق ناخوشایندی رخ ندهد.

در همه رابطه شنیده می‌شود که تنها خواسته باشگاه پرسپولیس پس از اتفاقات عجیب روز گذشته این است که کمیته انضباطی به شدت با عاملان این مسئله برخورد کند و اگر پای باشگاه سپاهان و هواداران این تیم در این مسئله باز است به شدیدترین شکل ممکن با آن‌ها برخورد شود و حداقل برای ماه‌ها میزبانی از سپاهانی‌ها گرفته شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)