براي تن ندادن فوتبال به عدد يك ميليارد
مرجع خبری پرسپولیس : داستان سقف قراردادها و مساله رعايت شدن يا نشدن آن يكي از سوژه‌هاي روز فوتبال ايران است و بحث خواسته‌هاي مالي بسيار فراتر از سقف تعيين شده هم ديگر چيزي نيست كه قابل چشم‌پوشي باشد.


ديروز هم مصاحبه‌هاي زيادي درباره زياده‌خواهي‌هاي برخي بازيكنان روي خروجي خبرگزاري‌ها قرار گرفت. عزيزا… محمدي رييس سازمان ليگ كه عادت به سرپوش گذاشتن روي تخلفات و كاستن از ابعاد بد ماجرا دارد به صراحت از نفراتي چون سيدمهدي رحمتي، سيدجلال حسيني، محسن بنگر و خسرو حيدري به عنوان افراد زياده‌خواه ياد مي‌كند و مدعي مي‌شود كه رقم درخواستي رحمتي از تيم‌هاي خواهانش 700 تا 800 ميليون بوده است.

 

يعني حداقل دو برابر سقف قرارداد! اين در حالي است كه طبق شنيده‌ها و تاييد مسوولان باشگاه پرسپوليس رقم درخواستي دروازه‌بان اول تيم ملي از اين باشگاه يك ميليارد تومان با دو شرط ديگر بوده و جالب‌تر اينكه ديروز از باشگاه استقلال خبر رسيد كه مدير برنامه‌هاي همين دروازه‌بان براي آبي‌ها 50 ميليون هم اضافه‌تر پيشنهاد داده كه با مخالفت مقامات و مسوولان باشگاه مواجه شده است.

 

بحث زياد‌ه‌خواهي برخي بازيكنان موردي بود كه در مصاحبه ديروز حميد استيلي سرمربي جديد پرسپوليس هم به چشم مي‌آمد. استيلي كه بابت عدم جذب نفرات جديد تحت فشار افكارعمومي و طرفداران پرسپوليس است مدعي شده كه خودش شخصا با هيچ بازيكني مذاكره نمي‌كند ولي از طريق مديريت باشگاه مطلع شده كه اكثر گزينه‌هاي مدنظر وي ارقام نجومي و بسيار فراتر از سقف قرارداد و بودجه باشگاه را ارايه كرده‌اند.

 

در اين ميان نفراتي كه توسط عزيزمحمدي نامشان اعلام شده است به صورت مشخص مظنونين رديف اول تخلف از سقف قراردادها هستند و بايد ديد باوجود تمام تهديدهاي اول فصل سازمان ليگ تكليف آنها چه مي‌شود؟‌ به صورت مشخص هيچ‌كس باور نمي‌كند بازيكناني كه در حال حاضر ارقام 700 و 800 ميليوني و حتي يك ميلياردي درخواست مي‌كنند با رعايت سقف قرارداد به 350 يا 400 ميليون راضي شوند و در عين حال هر باشگاهي كه بخواهد با اين نفرات قرارداد امضا كند انگ عدم رعايت قانون سقف قراردادها بر پيشاني‌اش خواهد چسبيد و در اين ميان واكنش سازمان ليگ در نوع خود مي‌تواند تعيين كننده باشد؟‌

 

آيا اين سازمان مثل فصل گذشته كه همه از تخلف سپاهان گفتند چشم بر واقعيت‌ها مي‌بندد يا اين بار برخوردي وجود خواهد داشت؟‌

 

آيا باشگاهي حاضر مي‌شود پيه برخورد احتمالي سازمان ليگ را به جان بخرد و با امثال رحمتي، سيدجلال و حيدري قرارداد امضا كند؟ آيا اين بازيكنان با مقاومت باشگاه‌ها روبه‌رو شده و بدون تيم مي‌مانند يا با تعديل خواسته‌هاي خود و كم كردن ارقام پيشنهادي راهي تيمي مي‌شوند؟

 

همه چيز تا چند روز آينده مشخص مي‌شود.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)