مرجع خبری پرسپولیس : يك وكيل دادگستري معتقد است كه حركت غيراخلاقي كه در بازي تيم‌هاي فوتبال پرسپوليس و داماش گيلان رخ داده است، مي‌تواند زمينه ورود دادستاني و تعقيب قضايي بازيكنان خاطي را به همراه داشته باشد.

 

عسگري پيش‌بين اظهاركرد: اگر افرادي با حركات و رفتارهاي غيراخلاقي باعث جريحه‌دار شدن عفت عمومي شوند، موضوع مي‌تواند به دليل جنبه عمومي بودن جرم تحت پيگرد قضايي قرار گيرد، البته در اين راستا بايد سوء نيت نيز احراز شود.

وي ادامه داد: در مواردي كه يك عملي باعث جريحه‌دار عفت عمومي شود نيازمند شاكي خصوصي نيست و نيروي انتظامي حاضر در صحنه و مسوولاني كه احتمالا اين صحنه را نظاره مي‌كنند وظيفه دارندكه طي گزارشي موضوع را به دستگاه قضايي اطلاع دهند تا موضوع مورد رسيدگي قرار گيرد.

 

 

پيش‌بين تاكيد كرد: اگر عملي را كه در بازي پرسپوليس و داماش گيلان رخ داده است جرم بدانيم و به فرض مدنظر قرار دادن سوء نيت در اين موضوع، دادستاني مي‌تواند به موضوع ورود كرده و خاطيان را مورد بازخواست قرار دهد و با تشكيل پرونده قضايي، موضوع در دادگاه مورد رسيدگي قرار گيرد. در اين ماجرا نياز به شاكي خصوصي نيست.

 

وي درپاسخ به اين سوال كه آيا ورود كميته انضباطي باشگاه پرسپوليس يا كميته انضباطي فدراسيون فوتبال براي اين موضوع كافي نيست؟ گفت: اصولا كميته انضباطي باشگاه‌ها و فدراسيون فوتبال در چارچوب آيين‌نامه‌هاي داخلي خود حق ورود به موضوعات را دارند و اگر تخلفي خارج از آيين‌نامه صورت گيرد، مي‌توانند به آن رسيدگي كنند اما ماجرايي مانند موضوع بازي پرسپوليس و داماش به جهت عمومي بودن جرم ارتكابي، در وهله اول دادسرا صلاحيت رسيدگي دارد و اصل در اين موضوع ورود دادسرا است.

 

اين وكيل دادگستري با بيان اينكه شخصا پس از مشاهده صحنه مذكور احساس كردم كه موضوع حادث شده داراي جنبه عمومي است، خاطر نشان كرد: عمل انجام شده دور از شان و خلاف عفت و اخلاق است. به هر حال حتما مرجع قضايي در صورتي كه لازم بداند به موضوع ورود خواهد كرد و اگر هم ورودي به اين ماجرا نداشته باشد قطعا به استدلالات لازم براي ورود دست نيافته است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)