مرجع خبری پرسولیس: رحمان احمدی، سنگربان پرسپولیس در دیدار برابر سایپا بود که دروازه پرسپولیس پس از مدت ها بسته ماند.. نتیجه‌ای که احمدی آن را حاصل اراده تیمی و مسئولیت پذیری بازیکنان می‌داند.

گفت و گو با رحمان احمدی را در ادامه بخوانید:

تعطیلات را چگونه گذراندی؟

تعطیلات را به همراه خانواده‌ام به شمال رفتم. با استراحت در این روزها سعی کردم آماده شروع تمریناتی جدی برای حضوری موثر در ترکیب پرسپولیس باشم.

در نیم فصل اول بازی‌های کمی به تو رسید، فکر می‌کنی سطح آمادگی­ات در حدی بود که اگر بیشتر بازی می‌کردی به تیم ملی دعوت می­شدی؟

قطعا اگر فرصت بیشتری برای بازی داشتم می توانستم جزو نفرات دعوت شده به تیم ملی باشم. اما به هرحال فرصت زیاد است و امیدوارم در آینده این امکان فراهم شود که در خدمت پرسپولیس و تیم ملی باشم. اولویت و هدف اول من این است که در خدمت تیم باشگاهی ام، پرسپولیس باشم و در مرحله بعدی اگر شرایط فراهم شود، بتوانم پیراهن تیم ملی کشورم را بر تن کنم.

در آخرين بازي پرسپوليس قبل از تعطيلات ميان فصل، در درون دروازه بودي، ديداري كه با پيروزي پرسپوليس همراه بود و البته گلي هم از خط دروازه سرخپوشان نگذشت، اين بازي را چطور ديدي؟

با اتفاقاتي كه در هفته‌هاي قبل از اين بازي افتاده بود واقعا تحت فشار شديدي بوديم. به نظرم كناره‌گيري علي دايي از پرسپوليس شوك بزرگي به تيم وارد كرد و با اين اتفاق بچه‌ها به خودشان آمدند. در بازي با سايپا از نوك حمله تا دروازه، همه بازيكنان توانستند با تمركز بر روي مسئوليت‌هاي محوله، با هوش و منطقي بازي كنند. هدف ما در اين بازي اين بود كه در وهله اول گلي دريافت نكنيم و در مرحله بعد براي زدن گل، تلاش كنيم. اتفاقي كه در اين بازي افتاد و خوشبختانه 3 امتياز بازي را بدست آورديم.

يكي از مشكلات پرسپوليس در بازي‌هاي قبلي، دريافت گل‌هاي زود هنگام بود كه تمركز تيم را بر هم مي‌زد. ضعفي كه در اين بازي پوشش داده شد.

بله. گل نخوردن در يك بازي، خودش امتياز است. چرا كه اين امكان را به تيم مي‌دهد كه مرحله به مرحله و با گذشتن زمان بازي، به اهداف خود و پيروزي در يك بازي برسد.

براي برطرف شدن اين نقطه ضعف، تمرينات خاصي داشتيد؟

من فکر می کنم مشکل پرسپولیس، مشکل فنی نبود. مشکل ما عدم مسئولیت پذیری بازیکنان بود که در برخی بازی ها خودش را نشان داد و به ما لطمه زد. ما دقیقا از نقاطی ضریه می خوریم که کادر فنی، پیش از بازی ها به ما گوشزد می‌کردند. اما اتفاقی که در بازی با سایپا افتاد، افزایش حس مسئولیت پذیری بازیکنان بود. فاکتوری که اگر در تیم­مان تقویت شود، صد در صد نتیجه خواهیم گرفت.

دریافت گل های زیاد در چند بازی اخیر، عملکرد مربی دروازه بانان را هم زیر سوال برده و مباحثی را در برخی رسانه‌ها به وجود آورده بود. نظرت در این باره چیست؟

وقتی یک تیم گل می خورد، مقصر یک فرد نیست بلکه یک تیم 11 نفره گل خورده است. همانطور که گل آرفی به سایپا را هم نمی شود به حساب یک بازیکن گذاشت. همیشه وقتی گل می خوریم 11 نفره گل خورده ایم و وقتی هم گل می زنیم هر 11 نفر در زدن گل سهیم هستند. در مواقع شکست، قرار نیست یک نفر محاکمه شود. گل هایی که ما دریافت می‌کردیم، ربطی به عملکرد کادر فنی یا یک بازیکن خاص نداشت و مسئله­ای تیمی بود. ضعفی بود که به بازیکنان برمی­گشت و خدا را شکر در بازی سایپا جمع و جور شد. نتیجه­اش هم کسب 3 امتیاز روحیه بخش بود که به آن نیاز داشتیم.

شرایط پرسپولیس در نیم فصل دوم را چطور می‌بینی ؟

اگر بازیکنان به نکاتی که کادر فنی می گوید توجه کنند و دستورات آنها را در زمین بازی پیاده کنند، مشکلی نخواهیم داشت. اگر تمرکز کافی را در پیاده کردن دستورهای تاکتیکی داشته باشیم و مسئولیت پذیری حرف اول را در تیم­مان بزند، شک نکنید هیچ تیمی جلودار پرسپولیس نخواهد بودو صدر جدول و قهرمانی را بدست می­آوریم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)