پرسپولیس نیوز : مهدی طارمی مهاجم شماره یک این روزهای پرسپولیس که در پایان فصل کابوس وار قبلی یک تنه تیمش را جلو کشید و معدود نتایج خوشایند آن را رقم زد با باشگاه القادسیه کویت به توافق رسیده و اگر اتفاق خاصی نیفتد پیراهن این تیم را بر تن خواهد کرد.

طارمی مشکلی برای انتقال به کویت ندارد و تنها مسئله ای که پیش روی او باقی مانده کنار آمدن با وجدان خود و خواسته های هواداران است و این که بتواند از آنها چشم پوشی کند یا نه.

جدایی زودهنگام طارمی از پرسپولیس در حالی که او تنها یک سال پیراهن این تیم را به تن کرد و به راحتی چهره شده و راه لیگ های خارجی را در پیش گرفت این سوال را در ذهن ایجاد می کند چرا با این بازیکن قرارداد یک ساله بسته شده است.

قرارداد مهدی طارمی که از ایران جوان بوشهر راهی پایتخت شد با پرسپولیس یک قرارداد دو ساله است که در انتهای فصل اول بازیکن اجازه دارد تحت شرایط خاصی قرارداد خود را یک طرفه فسخ و راهی تیم جدیدی شود. همه اینها از مدیریت بی ثبات و روزمره در پرسپولیس سرچشمه می گیرد و مدیری که امروز هست و از فردای خود خبر ندارد به هر قیمتی شده قراردادهای شش ماهه و یک ساله می بندد تا بقای خود را تضمین کند و کمترین توجهی به آینده تیم ندارد.

در سوی دیگر اما شرایط متفاوتی را در وضعیت قراردادهای تیم های اصفهانی مشاهده می کنید. محسن مسلمان جوان سال هاست با ذوب آهن اصفهان قرارداد دارد و به این تیم و آن تیم قرض داده می شود و دوباره به این تیم اصفهانی برمی گردد! مدیریت این تیم سال ها دست نخورده باقی مانده و کار زیربنایی انجام داده و بازیکنی را که کشف کرده و پرورش داده با قرارداد بلندمدت حفظ می کند و به این راحتی ها از دست نمی دهد در مقابل اما پرسپولیس روی بازیکنی مثل مهدی طارمی سرمایه گذاری می کند و او را از لیگ دسته اول به پرطرفدارترین و توی چشم ترین تیم لیگ برتر می آورد و به او اعتماد کرده و پرورش می دهد و یک سال بعد با بندهای  عجیبی در قرارداد از دستش می دهد.

امکان جدایی و اجازه فسخ قرارداد با آپشن هایی مثل تعداد گل زده و امثال آن عجیب ترین و مضحک ترین بندهایی است که نمونه آن را در قرارداد یک بازیکن محلی فوتبال هم نمی توانید پیدا کنید اما مدیران پرسپولیس به آن تن داده اند و به هیچ و پوچ دست پیدا کرده اند.

این بررسی فقط واکاوی جنبه رفتاری باشگاه در پروسه نقل و انتقال ستاره جوان تیم را در برگرفته و ابعاد دیگر این ترانسفر را مسکوت گذاشتیم. فقط از مهدی طارمی می پرسیم مگر سرنوشت سایر همبازیان خود را پس از کوچ به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ندیدی که پا در مسیر آنها آن هم در در عنفوان جوانی گذاشتی و برای سربازی که تا همین چند هفته پیش با گل هایش تیزی زیر گلوی رقبای عرب می کشید امیدواریم با این حرکت شمشیر روی بخت خودش نکشیده باشید.

* حسن مهدوی / پرسپولیس نیوز

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)