پرسپولیس نیوز: راضیه جانباز، بازیکن تیم هندبال سپاهان به دلیل انتشار یک استوری ابراز علاقه به تیم فوتبال پرسپولیس از سوی باشگاه سپاهان جریمه مالی شده و از تیم کنار گذاشته شد.

ماجرا از جایی آغاز شد که راضیه جانباز بازیکن تیم هندبال دختران سپاهان در جریان برگزاری بازی‌های یورو ۲۰۲۰ در پاسخ به کل کل فوتبالی یکی از دنبال کنندگانش یک استوری منتشر کرد و به شوخی نوشت: اونی که قهرمانه یکی انگلیسه یکی پرسپولیس.

راضیه جانباز ملی پوش تیم ملی هندبال که متولد کرمان است در سالهای گذشته برای تیم هایی چون تاسیسات دریایی تهران، نفت و گاز گچساران و ثامن الحجج سبزوار بازی کرده این فصل در تیم هندبال سپاهان توپ زد. جانباز که برترین گلزن تیم ملی است از سال ۲۰۱۰ میلادی به عضویت تیم ملی هندبال درآمده و سه دوره در مسابقات قهرمانی آسیا برای کشورمان به میدان رفته است.

وی که پیش از این در مصاحبه‌های خود اعلام کرده بود از کودکی علاقه مند به تیم فوتبال پرسپولیس بوده مشکلی برایش پیش نیامده بود اما حضور امسال او در سپاهان برایش دردسرساز شد.

طی ۴۸ ساعت گذشته سیل کامنت‌های فحاشی زیر آخرین پست اینستاگرام دختر هندبالیست حیرت انگیز بوده است. در پی همین هجمه ها مدیریت باشگاه سپاهان و در راس آنها محمدرضا ساکت که همواره ژست اخلاق مداری و حامی ارزش ها به خود می‌گیرد در واکنش به این فحاشی ها، ضمن تذکر رسمی ۳۰ درصد از قرارداد این بازیکن را کسر کرده و با این بازیکن ملی‌پوش قطع همکاری کرده است.

آن هم در حالی که تیم هندبال سپاهان هیچ رقابتی با تیم فوتبال پرسپولیس ندارد و اصلا در دو رده مجزای دختران و پسران در حال رقابت هستند و تا ابد مقابل یکدیگر قرار نخواهند گرفت!

وقتی باشگاهی مانند سپاهان که درآمد خاصی هم ندارد از درآمد سرشار منابع خدادادی کشور هزینه‌های سرسام آور می‌کند به لطف این پولهای بادآورده این طور برای همه ایرانیان شاخ و شانه می‌کشد و منت هزینه کردن خود را در رشته های مختلف می گذارد و می خواهد همه را به زور سپاهانی کند، درحالی که اگر همین منابع به طور مساوی در کشور تقسیم می شد کسی مجبور نمی شد فقط برای سپاهان بازی کند.

واقعیت این است که هواداران برخی تیمها از جمله سپاهان در سالهای اخیر با فحاشی، تهدید، حمله با چاقو، نارنجک زدن، کور کردن چشم هواداران و… هزینه حمایت از تیم محبوب خود را برای طرفداران تیم‌های دیگر با رفتارهای وحشیانه بالا برده‌اند تا به شکل کاذب تیم مورد علاقه خود را محبوب جلوه دهند، درحالی که واقعیت چیز دیگری است و علاقه مندی قلبی چیزی نیست که بتوان با سرنیزه و سرکوب آن را به وجود آورد.

در این شرایط وظیفه باشگاه پرسپولیس به عنوان مردمی‌ترین و پرطرفدارین تیم کشور این است که نه فقط در حمایت از یکایک هواداران میلیونی خود، بلکه در جهت حفظ ارزش برند و جایگاه والای تیمش در این مواقع وارد ماجرا شده و حمایت خود را از حامیانش به شکل عملی نشان دهد تا هیچ کس از بیان علاقه به تیم محبوبش ترسی نداشته باشد.

صحبت تنها درباره یک فرد به خصوص نیست و شاید این بازیکن مجبور شود حرفش را پس بگیرد اما در شرایطی که برخی‌ها تمام تلاش خود را کرده‌اند هزینه طرفداری از پرسپولیس را برای هنرپیشه و بازیگر گرفته تا مجری و خواننده و حتی وزیر و وکیل مملکت بالا ببرند و همین باعث شده در شهرهایی مثل تبریز حضور هواداران در ورزشگاه کمتر دیده شود، باشگاه پرسپولیس باید از هواداران خاص خود حمایت کند تا شاهد کاهش پایگاه اجتماعی خود و ایجاد احساس تنهایی در میان هوادارانش نشود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)