پرسپولیس نیوز : اشتباه‌های صورت گرفته در کنترل مدارک فوتبالیست‌ها در مراجع ذی‌صلاح باعث شده اینک باشگاه‌هایی که هزینه‌های گزاف را متحمل شده‌اند، با ضرر بزرگتری روبه‌رو شوند.

چند سال قبل باند خلافکاری در گوشه‌ای از کشور شروع به فعالیت کرد که مهم‌ترین خلافش دور زدن قانون نظام وظیفه و صدور کارت‌های معافیت جعلی بود. سازوکار این باند هم این گونه بود که با ارسال مدارک جعلی، سازمان مربوطه را به اشتباه می‌انداخت و کاری می‌کرد که این سازمان برای کسانی که شایستگی معافیت نداشتند، کارت معافیت صادر کند.

بخشی از این افراد متخلف، عضو خانواده بزرگ فوتبال بودند و سال‌ها با استفاده از این راهکار غیر قانونی و غیر اخلاقی فوتبال بازی کردند و از احترام جامعه برخوردار شدند.

اینک، پس از چند سال، تشت رسوایی این خلاف بزرگ افتاده و همه فهمیده‌اند که چه اتفاقی رخ داده است. 27 بازیکن، بلافاصله طعم تلخ محرومیت را چشیدند و آن طور که گفته شده نام بسیاری دیگر هم در نیم فصل لیگ برتر اعلام می‌شود.

سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها در این مسئله تقصیری نداشته‌اند؛ این حرف مسئولان سازمان لیگ و وزارت ورزش است که طبق شواهد، منطقی هم به نظر می‌رسد. در این پرونده باشگاه‌ها و سازمان لیگ متضرر شده‌اند.

باشگاه‌ها قراردادهایی بسته و پول‌هایی داده‌اند و حالا مجبور هستند که بازیکنان خود را خانه‌نشین کنند، سازمان لیگ هم آماج حملات تند برخی منتقدان قرار گرفته و مقصر قلمداد شده‌ است.

دیروز (دوشنبه) جلسه‌ای در سازمان لیگ برگزار شد که نشان می‌داد این سازمان عزم خود را برای تعیین تکلیف سریع این مسئله جزم کرده است. حضور نماینده وزارت ورزش و جوانان در این جلسه هم از حمایت این وزارتخانه از مجموعه فوتبال در این پرونده حکایت داشت.

* مقصر کجاست؟

حرف اصلی اعضای حاضر در جلسه دیروز این بود که تقصیر اصلی بر گردن سازمانی است که متولی صدور کارت‌های پایان خدمت و معافیت است؛ اشتباهی که باعث شد امروز این مشکل به وجود بیاید و در نتیجه چوب این اشتباه را باشگاه‌ها و سازمان لیگ نباید بخورند.

در این جلسه گفته شد که سازمان لیگ به دنبال یافتن راهی است تا ضمن برخورد با متخلفان، مانع متضرر شدن باشگاه‌ها شود.

قرار است سازمان لیگ پیشنهادی به سازمان نظام وظیفه ارسال کند، مبنی بر آنکه فوتبالیست‌های متخلف تا اتمام قراردادشان برای تیم‌های خود بازی کنند و پس از آن هر برخوردی که لازم است با آن‌ها صورت گیرد.

ادامه فعالیت متخلفان شاید در نگاه اول اتفاق خوشایندی نباشد اما این گونه نباید باشد که فردی تخلف کند و مجموعه‌ای را به ضرر مادی و معنوی گرفتار سازد.

به نظر می‌رسد راهکار پیشنهادی سازمان لیگ می‌تواند یک راه حل موقت برای بهبود اوضاع و زدودن ابر حاشیه از آسمان فوتبال و برطرف کردن دغدغه باشگاه‌ها باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)