مرجع خبری پرسپولیس : ماجرای انتخاب سرمربی برای پرسپولیس بار دیگر نشان داد که دلال ها در گوشت و پوست و استخوان این فوتبال نفوذ کرده اند و تقریبا همه جا هستند.

طبق اخبار موثق رسیده طی روزهای گذشته بیش از 20 مربی خارجی-از کوچک و ناشناخته گرفته تا مربیان معروف- به باشگاه پرسپولیس معرفی شده اند که همه آنها را هم سلطان با قدرت وتو کرده!

اما اگر می بینید یک نفر در میدان باقی مانده و علی پروین به جمال حاجی چراغ سبز نشان داده دلیل خاصی دارد که فعلاً بماند اما سوال اینجاست چرا باشگاه پرسپولیس باید محله بروبیای دلال ها و ایجنت های رسمی و غیررسمی شود؟

اگر به فرض قرار است پرسپولیس یک مربی خوب خارجی بیاورد می تواند خیلی راحت با مدیربرنامه هایش هماهنگ کرده و بدون سر و صدا و جنجال قرارداد منعقد کند اما رسانه ای کردن نام 8-9 مربی خارجی جز پروار کردن دلال ها هیچ سود دیگری ندارد.

اگر اعتبار و حیثیت یک سری از آدم ها برای خودشان مهم نیست لااقل به حیثیت پرسپولیس فکر کنند و این قدر با این اسم ارزشمند در فوتبال ایران بازی نکنند. اینکه پرسپولیس بخواهد یک مربی برای این 6 ماه بیاورد و فصل بعد یک مربی خارجی بزرگتر بیاورد هم از آن حرف هاست که رویانیان قطعا به زودی از مطرح کردن آن پشیمان خواهد شد. چون مربی اولی که نتیجه نگیرد ، همین علی پروین اولین کسی است که می گوید «دیدید گفتم مربی خارجی مارجی به درد نمی نخورد؟!»

مسلماً مخالفت سلطان با لوکا هم نه به خاطر مبارزه با دلالی در فوتبال بلکه نشأت گرفته از مسائل دیگر است ، سلطان که در این شرایط خودش جرات نمی کند مستقیماً روی نیمکت پرسپولیس بنشیند اما به هر حال ایشان هستند که باید نام سرمربی جدید را اوکی کنند…

در هر صورت تمامی گزینه ها کنار رفته اند و اکنون جمال حاجی گزینه 6 ماهه و مصطفی دنیزلی گزینه یک و نیم ساله مدیریت باشگاه پرسپولیس برای سپردن سکان هدایت محبوب ترین تیم آسیا هستند.

بسیاری شانس جمال حاجی را با توجه به توقعات کم وی و قدرت بالای چانه زنی دوستان وی(شما بخوانید دلالان کیسه دوخته) برای رسیدن به نیمکت پرسپولیس بسیار بالا می دانند. مربی ای که از سال 2009 تا به حال در هیچ تیم فوتبالی فعالیت نداشته و مشغول استراحت و خوش گذرانی بوده است!

اما اینکه چرا به یک باره از میان نام های بزرگی که برای هدایت پرسپولیس در لیست گزینه های مدیران باشگاه حضور داشتند نام جمال حاجی هم دیده شد، سوالی بود که در این چند روز ذهن بسیاری از اهالی فوتبال را مشغول کرد. این اتفاق در شرایطی رخ داده که بسیاری از پرسپولیسی ها از جمله عابدزاده با آمدن لوکا به پرسولیس مخالفت کردند و حتی شایعه تشکیل گروه 7 بازیکنان پرسپولیس برای مخالفت با این مربی مطرح شد که البته پس از آن همه آنها این موضوع رو را تکذیب کردند.

جمال که از سال 1999 به این طرف بیشتر مشغول گشت زنی و فعالیت در تیم های حاشیه خلیج فارس و عربی بوده طی سال های 2007 تا 2009 که علی کریمی در لیگ قطر بازی می کرد روی نیمکت تیم های قطر اسپورت و السیلیه حضور داشت. جادوگر هم در آن سال ها شاگرد حاجی بود و از این مربی بوسنیایی شناخت خوبی دارد و مخالفتی با این مسئله نداشته است اما در نهایت همه چیز را به مدیریت باشگاه واگذار کرده است.

در مجموع رابطه رویانیان مدیرعامل پرسپولیس و اختلافات احتمالی اش با پروین و نزدیکانش در پرسپولیس این روزها به پیچیده ترین معمای سرخپوشان تبدیل شده است. پس از حاشیه هایی که در پی اعلام نام لوکا بوناچیچ هنگام مذاکره با مدیران باشگاه پرسپولیس مطرح شد و در نهایت منجر به قطع مذاکرات طرفین شد رویانیان به شدت از مخالفان بوناچیچ انتقاد کرده و گفت این رسم انصاف و مهمان نوازی با یک مربی خارجی نبود.

رویانیان طی روزهای گذشته بر سر دو موضوع به شدت عصبانی شد. بحث اول به مخالفت یکی از اعضای پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با حضور لوکا بوناچیچ برمی گشت. نزدیکان پرسپولیس نقل می کنند که در جلسه یکشنبه شب، حاضران در نشست فریاد بلند مدیر پرسپولیس را شنیدند که مخاطبش فقط و فقط یک نفر بود.

کمی بعدتر، یعنی در روز دوشنبه انتشار عکسی از حضور یک واسطه نقل و انتقالات در تمرین پرسپولیس در روزنامه تماشا که او را در کنار علی پروین نشان می داد بار دیگر فشار مدیر پرسپولیس را بالا برد. او که در هیات سوگواری سید و سالار شهیدان این عکس را دید به شدت عصبانی شد و بار دیگر نزدیکانش فریادی از او را دیدند که هرگز تا به آن شب ندیده بودند.

وضعیت این روزهای پرسپولیس ما را به یاد استیل آذین سال 89 می اندازد که با کارشکنی هایی که در کار تومباکوویچ مربی خارجی این تیم صورت گرفت ، این تیم در سراشیبی سقوط قرار گرفت و چندین و چند نام کوچک و بزرگ مثل پیروانی و عابدزاده و خاکپور و گرفته تا نمازی و امیر مهریزی  را به زیر کشیده و به دسته اول سقوط کرد.

به نظر می رسد پرسپولیس تحث تاثیر زمزمه های دلالان که به هیچ چیز و هیچ کس جز عمق جیب خود فکر نمی کنند ، در جاده کجی افتاده است که بی شک اگر از آن خارج نشود مقصد آن ناکجاآباد خواهد بود و مدیرعامل و مجموعه پرسپولیس را یک جا به ته دره خواهد فرستاد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)