مدیرکل حقوقی وزارت ورزش گفت: مقدمات لازم برای فرآیند خصوصی‌سازی دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس فراهم شده است.

مرتضی فلاح درخصوص فرآیندی که تا به الان برای واگذاری دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس انجام شده است، اظهار داشت: دغدغه خصوصی‌سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال طی چندین سال گذشته، از مهمترین مسائل مورد نظر مدیران ارشد ورزش کشور بوده است.

وی با اشاره به موانعی که در سالیان گذشته بر سر راه دو باشگاه برای خصوصی‌سازی وجود داشته ابراز داشت: یکی از اصلی‌ترین موانع حاکم بر موضوع، بی‌نظمی جدی و مستمر، عدم ساماندهی و انتظام وضعیت مالی، مستندسازی اموال منقول، غیر منقول و ثبتی دو شرکت از حیث صورتجلسات مجامع عادی و نیز هیأت مدیره دو شرکت، عدم تشکیل مجامع سالیانه برای بررسی و تصویب صورت‌های مالی بوده که این امور انجام شده است.

مدیرکل دفتر امور حقوقی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: علی رغم عدم وجود هرگونه سابقه ثبتی در سامانه اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیر دولتی تهران از سنوات گذشته، مساعی مجدانه در راستای ثبت و ضبط کلیه صورتجلسات مزبور صورت پذیرفت. تغییرات اساسنامه مطابق فرمت سازمان بورس و اوراق بهادار، افزایش سرمایه، اعضای هیأت مدیره، مدیرعامل و سهامداران، ترازنامه های مالی سال‌های متمادی سنوات قبل، سهام وثیقه مدیران و صدور اوراق سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس و استقلال صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: تمهیدات و مقدمات لازم برای فرآیند خصوصی‌سازی دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس فراهم شده است و کارگزار دو شرکت مستندات درخواستی را به سازمان بورس و اوراق بهادار کاملاً اعلام و ارسال کرده است. ضروری است سازمان مذکور نسب به ثبت و عرضه ۱۵ درصد حسب مصوبات هیأت واگذاری اقدام کند.

فلاح گفت: برابر فراز پایانی ماده (۲) قانون اجرایی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی حتی مطابق بند (۱۰) سیصد و هفتاد و چهارمین جلسه و هیأت واگذاری مورخ ۲۴/۱۲/۱۳۹۹ متضمن؛ «موضوع تعیین میزان (درصد) واگذاری سهام شرکت های و فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس» در عرصه های اولیه بازار دوم یا پایه فرابورس تصویب و ضمناً میزان (درصد) واگذاری سهام شرکتهای یاد شده نیز مناسب با ضوابط و مقررات بازار سرمایه (حداکثر ۱۵ درصد برای بازار پایه فرابورس و ۲۵ درصد درصورت پذیرش در بازار دوم فرابورس) تعیین شده» که برابر نامه شماره ۱۲۲۳۵ مورخ ۱۱/۲/۱۴۰۰ وزیر امور اقتصادی و دارایی به این وزارتخانه ابلاغ شده است.

وی درخصوص مهمترین اقدامات شاخص که در این زمینه انجام شده است بیان داشت: تغییر نام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس بعد از دو دهه و اصلاح نام در سامانه ثبت شرکتها و کلیه مکاتبات از پیروزی به پرسپولیس که این تغییر نام نیز بعد از فرایند اجرایی، تنظیم صورتجلسه مجامع و ثبت در اداره کل ثبت شرکتها نهایی و در روزنامه رسمی کشور انجام شده است.

وی افزود: اصلاح اساسنامه دو شرکت برابر نمونه فرمت سازمان بورس و اوراق بهادار و لحاظ افزایش سرمایه و ثبت نهایی آن در روزنامه رسمی کشور، تغییر نوع شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران از سهامی خاص به سهامی عام بعد از فرایند اجرایی، ثبت نهایی آن در روزنامه رسمی کشور و ثبت کلیه صورتجلسات از ۱۳۹۲ تاکنون و تشکیل مجامع سالیانه و تصویب صورت‌های مالی سالیانه حسب درخواست سازمان خصوصی‌سازی از دیگر اقداماتی بود که توسط وزارت ورزش و جوانان انجام شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)