ازبكستان قهرمان پانزدهمين دوره مسابقه‌هاي فوتبال قهرماني نوجوانان آسيا شد.

 

ايسنا، فينال پانزدهمين دوره مسابقه‌هاي فوتبال قهرماني نوجوانان آسيا امشب (شنبه) بين دو تيم ژاپن و ازبكستان برگزار شد كه در پايان تيم ازبكستان موفق شد در ضربات پنالتي با نتيجه 3 بر يك ژاپن را شكست دهد.

 

دو تيم در پايان 90 دقيقه به تساوي يك بر يك رضايت دادند. گل تيم ژاپن در دقيقه 6 توسط ميژوتاني تاكوما به ثمر رسيد.ازبكستاني‌ها نيز در دقيقه 52 روي ضربه تورايف آكوبير به گل رسيدند.

 

اين مسابقه از ساعت 19 در حضور حدود 150 تماشاگر در ورزشگاه شهيد دستگردي برگزار شد. در ميان تماشاگران اين بازي حدود 50 نفر مرد و زن ژاپني حضور داشتند كه با طبل، شيپور و اشياي ديگر از ابتدا تا انتهاي مسابقه تيم‌شان را تشويق مي‌كردند.

 

در اين ديدار ژاپني‌ها تيم برتر ميدان بودند. آن‌ها در نيمه اول حملات يك جانبه‌اي را روي دروازه حريف ترتيب مي‌دادند و به طور كامل بازي زميني و استفاده از عمق دفاع ازبكستان در برنامه حملات‌شان بود. آن‌ها همچنين در نيمه دوم دو بار توپ را به تيرك افقي دروازه حريف كوبيد.

 

ازبكستاني‌ها نيز كه در اين بازي تنها در دقايق ابتدايي نيمه دوم بهتر از حريف بودند، در مابقي زمان مسابقه سعي در دفع حملات ژاپن مي‌كردند.

 

ژاپن براي رسيدن به فينال از سد تيم‌هايي چون عربستان، كره جنوبي، كره شمالي، سوريه و عراق گذشته بود.

 

ازبكستان در مرحله گروهي پس از شكست دادن تيم‌هاي هند و چين و در عين حال باخت به سوريه به پلي‌آف راه پيدا كرد و در ادامه با عبور از كره جنوبي و ايران حريف ژاپن در ديدار نهايي شده بود.

 

جاي خالي تيم نوجوانان كشورمان در اين مسابقه كاملا حس مي‌شد چرا كه هيچ يك از دو تيم ازبكستان و ژاپن فوتبالي به زيبايي بازي‌هاي تيم ايران را به نمايش نگذاشتند. عدم راهيابي تيم ايران به فينال، باعث استقبال كمرنگ تماشاگران ايراني از اين فينال شده بود، هرچند كمتر از 100 نفر از تماشاگران را ايراني‌ها تشكيل مي‌دادند.

 

مهمانان ويژه‌اي هم براي ديدن اين مسابقه به ورزشگاه دستگردي آمدند كه شاخص‌ترين آن‌ها الكس سوسي دبيركل كنفدراسيون فوتبال آسيا AFC بود. نمايندگان فدراسيون‌هاي ژاپن و ازبكستان هم همراه سوسي بودند. از ايران هم علي كفاشيان رييس فدراسيون، به همراه هادي آيت‌اللهي، مهدي محمدنبي و فريده شجاعي در جايگاه ويژه حضور داشتند. سفير ژاپن در ايران هم به همراه همسرش به ورزشگاه دستگردي آمده بود.

 

مهدي غفاري تنها كسي بود كه از جمع كادر فني تيم ملي نوجوانان ايران در ورزشگاه حاضر بود كه به همراه مسعود معيني در VIP حضور داشت و خبري از علي دوستي‌مهر و ساير مربيان تيم نوجوانان نبود!

 

فريدون معيني رييس كميته جوانان فدراسيون و مصطفي قنبرپور سرمربي تيم نونهالان هم به استاديوم آمدند.

 

ژاپني‌ها با وجود برتري محسوسي كه در ديدار فينال نسبت به حريفشان داشتند در ضربات پنالتي قهرماني را از دست دادند و نكته جالب اين بود كه بازيكنان ژاپن پس از قبول شكست، گريه نمي‌كردند و هيچ كدام‌شان هم بر زمين نيفتادند و اين برد را به ازبكستاني‌ها تبريك مي‌گفتند. ازبكستاني‌ها نيز خوشحالي‌شان بسيار كمتر از زماني بود كه كره جنوبي و ايران را شكست داده بودند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)