مرجع خبری پرسپولیس : در برنامه شب گذشته نود چندین و چند دلال ، بازیکن و مربی پرده از زد و بندهای هولناکی برداشتند که نتایج بسیاری از مسابقات فوتبال کشور را رقم زده است. تعدادی از این پرونده ها را در ادامه مرور می کنید:

هادی مهدوی کیا در برنامه نود پرده ای دیگر از دلالی در فوبال ایران را کنار زد. هادی مهدوی کیا هم در برنامه نود پرده از دلالی در فوتبال برداشت و گفت:

«ماه رمضان بود که همراه با یکی از دوستانم به خانه ای رفتیم که خانه یکی از دلالان بود.در این خانه من چیزهایی دیدم که باید به خاطر دیدن این صحنه ها برای فوتبال کشورمان تاسف بخورم.در این خانه بازیکنان نامی ایران رفت و آمد داشتند و من یکی از کمک داوران معروف را هم دیدم که برای مهمانان قلیان چاق می کرد!»

او این را گفت و ادامه داد:« متاسفانه در این خانه دلال معروف برای اینکه ارتباطات خودش را به رخ ما بکشد با بازیکنانی تماس تلفنی برقرار می کرد که ستارگان فوتبال ایران بودند.او از روی عمد نام آنها را بلند صدا می کرد که ما متوجه بشویم دارد پشت خط با چه کسی حرف می زند.من خیلی زود به همراه دوستم از آن خانه بیرون آمدیم و در همان 10 دقیقه دیدم که چه کسانی پا به این خانه می گذارند.متاسفانه فوتبال ما اسیر دست این دلالان است.»

 

حکم جلب یکی از دلالان صادر شد
دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات از صادر شدن حکم جلب یکی از واسطه ها در فوتبال خبر داد.

حمید روزبهانی که هفته قبل عادل فردوسی پور چهره او را شطرنجی کرد و از او به عنوان یکی از دلالان فوتبال نام برد در برنامه نود از خودش دفاع کرد و گفت:«من 20 سال است که در فوتبال هستم و اتهاماتی را که هفته گذشته به من زده شد را قبول نمی کنم.»

هفته پیش فردوسی پور با یکی از بازیکنانی که اسیر دلال و دلالی در فوتبال شده بود حرف زد که این بازیکن ادعا کرد حمید روزبهانی آنها را به تپه های داودیه می برده و تمرینات را در کنار تاب و سرسره برگزار می کرده است. بر اساس ادعای این بازیکن او مبلغی را هم به فرد مذکور داده که حالا نه تنها به هیچ تیمی نرفته است،بلکه پولش هم از دست رفته است.

این اتفاق در حالی افتاد که حجت الاسلام علیپور دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات اعلام کرد که حکم جلب سیار روزبهانی صادر شده و هر کجا که او را ببینند دستگیرش می کنند.

 

علی روز بهانی سرمربی نیروی زمینی:بله؛از استیل آذین ۱۵ میلیون تومان پول گرفتم!
ماجرای 15 میلیون تومانی که بین دو تیم استیل آذین و نیروی زمین ردو بدل شده بود تایید شد.

علی روز بهانی مربی تیم نیروی زمینی که مهمان تلفنی برنامه نود بود اعتراف کرد که از استیل آذینی ها 15 میلیون تومان پول گرفته است تا محل بازی را تغییر دهند.

او در توجیه این کاری که انجام داده است می گوید:«بله من 15 میلیون تومان را گفتم آن هم به این دلیل که شرایط برگزاری بازی ما با استیل آذین در زمین ما وجود نداشت.آنها طرفدار داشتند و نمی شد بازی را ما میزبانی کنیم.من این پول را گرفتم و به بچه ها پاداش دادم!»

 

اما فرد دیگری که در این برنامه به طور غیر مستقیم مورد اتهام قرار گرفت فراز کمالوند سرمربی وقت شیرین فراز کرمانشاه بود. یکی از دلالان فوتبال با اشاره به زد و بندهای وی گفت: یکی از تیم های غرب کشور(شیرین فراز) در هفته های پایانی لیگ دسته اول بازی حساسی داشت و سرمربی این تیم به چند تن از بازیکنان مقابل گفت که در این بازی خوب بازی نکنید و من دینم را به شما ادا خواهم کرد. تیم مقابل در این بازی افتضاح بازی کرد و آن تیم غرب کشور برنده بازی شد. فصلبعد این مربی به یک تیم تبریزی(تراکتورسازی) رفت و همان بازیکنان را با خود به آن تیم برد تا دینش را ادا کرده باشد.

 

اما فرد دیگری که در این برنامه مورد اتهام قرار گرفت پرویز مظلومی سرمربی استقلال بود که تمام اتهامات را رد کرد.

یکی از دلالان فوتبال در این خصوص گفت: «تیم داوری بازی مس کرمان و راه آهن تطمیع شده بودند که بازی را به نفع مس در بیاورند. همگان دیدند که گل سالم راه آهن در روز روشن مردود اعلام شد و آب از آب تکان نخورد.»

قاضی این مسابقه محسن قهرمانی بود و پرویز مظلومی هدایت مس کرمان را به عهده داشت. راه آهن با این نتیجه ای که کسب کرد در آن فصل یک قدم دیگر به سقوط نزدیک شد.مظلومی در واکنش به این ادعا گفت : « من اصلا این موضوع را تایید نمی کنم و خبر ندارم چه اتفاقی افتاده. اگر هم اشتباه داوری در این بازی رخ داده کاملا سهوی بوده و بحث تبانی مطرح نبوده است.»

 

در این برنامه افشاگری های حیرت انگیز دیگری هم مطرح شد از جمله اینکه مدیرعامل یک باشگاه 50 میلیون تومان به یک روزنامه داده است تا از وی حمایت کند. یا بالعکس سردبیر یک روزنامه سالانه 70 میلیون تومان درآمد دارد و از افراد تحت حمایت خود در روزنامه مطبوعش تعریف و تمجید کرده و با چاپ عکس آنها به افزایش شهرتشان کمک می کند و در صورتی که مقرری ماهانه اش قطع شود 180 درجه تغییر رویه داده و رو به تخریب وجهه آن فرد فوتبالی خواهد آورد!

 

مشروح مسائل مطرح شده را در گزارش های تکمیلی بعدی ارائه خواهیم کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)