دوشنبه 7 بهمن (23:01)

مرجع خبری پرسپولیس : از تاسيس خبرگزاري تا تعطيلي يك سايت

روزي روزگاري در همين تهران مدير يك باشگاه ادعا كرد مي‌خواهد براي تيمش يك خبرگزاري تاسيس كند تا به عنوان مرجع رسمي اين باشگاه فعاليت كند.

چندي بعد هم يكي از مديران باشگاه پرسپوليس اين ادعا را كرد تمام سايت‌هايي را كه با نام اين باشگاه فعاليت مي‌كنند از طريق مراجع قانوني تعطيل مي‌كند تا سايت پرسپوليس به عنوان سايت رسمي اين باشگاه كارش را وسعت دهد و بعد هم تبديل به يك خبرگزاري شود. البته براي آنها اين طبيعي بود كه بخواهند يك مرجع رسمي تشكيل دهند تا به قول حبيب كاشاني (مديرعامل اسبق) كه مي‌گفت فقط روزنامه پرسپوليس اخبار واقعي اين تيم را مي نويسد و لاغير، از شر شايعات و هزار يك خبرديگري كه هرروز تن يك مدير را مي‌لرزاند نجات پيدا كنند.

البته اين موضوع طبيعي است يك باشگاه در فكر تاسيس يك خبرگزاري يا روزنامه باشد، چون مثلا در كشورهاي صاحب فوتبال سايت‌هاي رسمي باشگاه‌ها مرجع خبري بسياري از روزنامه‌ها هستند و به نوعي ارگان اين باشگاه محسوب مي‌شود. در واقع اين كار نه تنها ايرادي ندارد بلكه

 مورد استقبال هم قرار مي‌گيرد. اما ادعاي مديران روابط عمومي و مدير عامل دو باشگاه استقلال و پرسپوليس براي رقابت با مجلات منتصب به باشگاه‌ها و سايت‌هاي رسمي بود يا هر چيز ديگر كاري نداريم، ولي يك جاي اين كار به قول خودماني مي لنگيد. همان جايي كه مي گويند از مرحله حرف تا عمل فاصله اي به اندازه زمين تا آسمان است هيچ وقت اين اتفاق نيفتاد.

در انتظار راه اندازي خبرگزاري آن باشگاه بوديم كه سايت رسمي‌اش هم تعطيل شد! هر روز وقتي با مديران پرسپوليس تماس مي‌گرفتيم به ما مي‌گفتند تا چند دقيقه ديگر سايت باشگاه خبر را اعلام مي‌كند و ما در انتظار اعلام اين اخبار بوديم كه ناگهان سايت رسمي اين باشگاه هم تعطيل شد. حالا نمي‌دانيم بايد بخنديم يا دو دستي بكوبيم بر سر خودمان، وقتي فهميديم دليل اصلي تعطيلي سايت پرسپوليس فقط و فقط عدم پرداخت هزينه “هاست” و “دامين” بوده است؟

روياي تاسيس يك خبرگزاري و روزنامه به جايي رسيد كه بايد دعا كنيم كه در جلسات هيات مديره اين دو باشگاه يك بار هم بحث برسد به آنجايي كه مرهمت كنند و پول براي نگهداري سايت هزينه شود. به ياد مي‌آوريم توهيني را كه حبيب كاشاني مدير پرسپوليس به مطبوعاتي‌ها كرد و همه را به جز روزنامه پرسپوليس كه فقط چند روز بيرون آمد و بعد هم به خاطره پيوست را به درج اخبار حاشيه‌اي و حاشيه‌ساز كرد، اما حداقل حرف او به بار نشست و فقط در حد يك حرف باقي نماند

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)