دروازه بان تیم فوتبال امید ایران گفت: از شنیدن خبر جدایی مهرداد طهماسبی شوکه شدم.

روزی که مجید جلالی با نیمکت نشین کردن آن گلر نامدارش یک جوان بی نام و نشان را درون قفس توری تیمش قرار داد هرگز تصور نمی کرد او با عصای دست کارلوس کی روش و محمد خاکپور در دو تیم ملی بدل شود.حالا کار به جایی رسیده همه آنهایی که تا یک سال پیش نام محمد رضا اخباری را هم نشنیده بودند حالا از دست و پاهای کشیده،قامت رعنا و سیو ها و کلین شیت هایش می گویند؛ حتی اگر در بازی حساسی مثل جدال حیثیتی با یک تیم عربی به نام قطر توپ از بین پاهایش وارد دروازه تیم امید ایران شده باشد.

گفت و گو با محمدرضا اخباری درباره دیدار با امید قطر، انتقاد های متعدد از تیم تحت هدایت محمد خاکپور،شانس صعود به المپیک و برخی مسائل دیگر در ادامه از نظرتان می گذرد.

*شکست تلخی بود؛خودت فکر می کردی به قطر ببازیم؟

واقعیت این است که خودمان هم تصور نمی کردیم که مقابل قطر شکست بخوریم.ما قصد داشتیم تا قطر را حتما در کشور خودش شکست دهیم و برای صعود راحت تر  3 امتیاز را بگیریم اما متاسفانه نتوانستیم موفق باشیم.حیف شد،شرمنده مردم شدیم.

*شاید هیچ کس انتظار نداشت با آن دست و پای کشیده توپ از میان پاهایت عبور کند و به گل اول قطر تبدیل شود.روی گل های دریافتی خودت را چقدر مقصر می دانی؟

متاسفانه در صحنه ای که گل اول قطر به ثمر رسید نتوانستم آن طور که باید عکس العمل نشان دهم و توپ را بگیرم.انشاالله بتوانم در بازی های آینده جبران و به تیمم بیش تر از اینها کمک کنم.درباره عملکرد من هم بهتر است کادر فنی نظر بدهند.

*عادل فردوسی پور نخستین فردی بود که به تو لقب گجت داد و اتفاقا در هنگام گزارش بازی با قطر هم چند بار از تو با این نام یاد کرد…

فردوسی پور به من لطف دارد امیدوارم بتوانم پاسخگوی این همه محبت باشم.

*حتما شنیده ای که بعد از شکست مقابل قطر انتقاد های زیادی نسبت به عملکرد کادر فنی و بازیکنان تیم امید از سوی کارشناسان مطرح شده است به نظر خودت شما شایسته این همه هجمه هستید؟

ابتدا باید بگویم هر کسی نظر خودش را دارد و همه این نظرات هم قابل احترام هستند اما فکر می کنم این انتقاد ها مقداری زیاد شده است. چقدر خوب بود که انتقاد های خود را نگه می داشتند و پس از پایان مسابقات مطرح می کردند.در این صورت هر دو طرف می توانستند نظرهای یکدیگر را بشنوند و پاسخ بدهند.

*یکی از موردهایی که خیلی روی آن مانور داده شده بحث آفساید گیری است که باعث گل اول تیم قطر هم شد.

ما باید این را بدانیم تا زمانی که اشتباهی رخ ندهد گلی رد و بدل نمی شود. تیم ما در همین بازی با قطر در چندین مورد آفساید گیری های خیلی خوبی داشت و یک بار که اشتباه کردیم و آن توپ گل شد همه انتقاد می کنند. این جزو اتفاقات فوتبال است.

*با شرایطی که پیش آمده ارزیابی ات از دیدار با چین چیست؟

شک نکنید با تمام قدرت به میدان می رویم و هدفی جز پیروزی در این مسابقه نخواهیم داشت.قطعا تیم چین هم مقابل ما محکم بازی خواهد کرد زیرا اولا چیزی برای از دست دادن ندارد و ثانیا این تیم هنوز برای خودش شانس صعود قائل است. آنها برای برد بازی می کنند چون می خواهند حداقل جام را با خاطره ای خوش ترک کنند. نباید این تیم را دست کم بگیریم و انشالله یا دعای خیر مردم 3 امتیاز را کسب می کنیم.

*قبل از شروع مسابقات همه اعضای تیم امید بابت صعود به المپیک بسیار خوشبین بودند حتی خودت هم در مصاحبه ای نسبت به این مهم ابراز اطمینان کرده بودی. با توجه به اتفاقات اخیر آیا هنوز هم به المپیکی شدن خوشبین هستید؟

دقیقا همین طور است همه بازیکنان به این صعود خوشبین هستند. ما همه تلاشمان را به کار گرفته ایم،این همه مدت دوری از خانواده و سختی هایش را به جان خریدیم با هدف اینکه بتوانیم دل مردم را شاد کنیم.فقط ناراحتی ما از این بود که اندکی زود همه از ما نا امید شدند و این مساله ما را شوکه کرد ولی امیدوارم که بتوانیم این اعتماد از دست رفته در میان مردم را دوباره جلب کنیم. چنین امری فقط با پیروزی مقابل چین حاصل می شود.

*از این بحث ها که بگذریم،آیا در قطر برخوردی با کارلوس کی روش داشتی؟

کی روش در جایگاه ویژه نشسته بود و هیچ کدام از اعضای تیم او را از نزدیک ندیدند.

*ژاوی هرناندس هم در ورزشگاه بود این در حالی است که احتمالا در لیگ قهرمانان باید مقابل السد قطر و او بازی کنید.

ژاوی اسطوره تمام جوانان همسن و سال من است. فاصبه ما با جایگاه ویژه زیاد بود و نتوانستم او را درست و حسابی ببینم اما قطعا بازی کردن مقابل تیمی که ژاوی در آن حضور دارد بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

*یک سوال هم درباره تراکتورسازی؛هم پستی تو مهرداد طهماسبی از تیم جدا شد.

از شنیدن این خبر شوکه شدم،هنوز به طور دقیق نمی دانم که او از تراکتورسازی رفته یا نه اما اگر تصمیمش مبنی بر جدایی باشد برایش خیلی خیلی ارزوی موفقیت می کنم.در دورانی که من و مهرداد با هم در تراکتورسازی حضور داشتیم خیلی چیزها از او یاد گرفتم،چه از لحاظ شخصیتی و چه از لحاظ فنی.

*حرف پایانی…

از همه مردم می خواهم دعایمان کنند تا بتوانیم با عملکردی خوب آنها را خوشحال کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)