همیشه به گل‌محمدی احترام گذاشتم و هیچ‌وقت کلمه آقایحیی از زبانم نیفتاده. هر چند معتقدم ایشان در مورد من عجولانه تصمیم گرفت.

به نقل از گل؛ بدون شک حمیدرضا علی‌عسگری مهم‌ترین سوژه بازی پرسپولیس و راه‌آهن است. بازیکن ۲۳ ساله حال حاضر راه‌آهن که تمام روزهای تلخ و شیرین فوتبالش را در پرسپولیس گذرانده حال باید مقابل تیم محبوبش به میدان برود. کاری که برای این بازیکن متعصب بسیار سخت است اما چاره‌اي ندارد. علی‌عسگر باید مقابل تیمی بازی کند که هوادارانش مدت‌ها او را تشویق می‌کردند.

او به قدری باانگیزه از این بازی صحبت می‌کند که مشخص است می‌خواهد خیلی چیز‌ها را ثابت کند. با آن که حمید امیدوار است بتواند به تیم سابقش گلزنی کند اما معلوم نیست برای این بازیکن بااحساس چه شرایطی از لحاظ روحی روانی در این دیدار رقم بخورد و با دیدن هواداران به چه حال و روزی دچار شود. علی‌عسگری در مصاحبه‌اي جالب و خواندنی به خبرگزاری گل چنين گفت:

قبل از هر چيز از اين مصدومیت كهنه که در راه‌آهن هم تو را تنها نگذاشت صحبت کن؟

متأسفانه با یک مصدومیت بدموقع مواجه شدم و همین قضیه مرا از شرایط مسابقات دور نگه داشت. اما خدا را شکر به بهبودی رسیدم و در بازی قبلی حضور داشتم که خوشبختانه منجر به پیروزی پرگل راه‌آهن شد.

گویا در بازی با پیکان یکی از بهترین‌های میدان بودی؟

متأسفانه شب قبل از بازی دچار تب و لرز شدیدی شدم. به همین دلیل از لحاظ شرایط بدنی کمی افت کرده بودم اما روز بازی توانستم به میدان بروم و طبق گفته کار‌شناسان عملکرد هم داشتم.

پس مقابل پرسپولیس بازی می‌کنی؟

به امید خدا اگر آقای دایی صلاح دانست بازی می‌کنم.

می‌خواهی مقابل تیمی بازی کنی که ۶ سال در آنجا حضور داشتی. تا حالا روبه‌روي پرسپوليس بازي كرده بودي؟

نه. اين اولین بار است که می‌خواهم مقابل پرسپولیس بازی کنم. فکر می‌کنم تجربه جالبی باشد و امیدوارم بتوانم بهترین عملکرد را مقابل تیم سابقم داشته باشم.

برایت سخت نیست؟

به هر حال من ۶ سال در پرسپولیس حضور داشتم. نمی‌توانم بگویم چه حس و حالی دارم اما طبعا این بازی شرایطش با بقیه بازی‌ها برای من متفاوت است.

از زمان جدایی‌ات تقريبا زمان زيادي گذشته. حالا چه کسی را در این قضیه مقصر می‌دانی؟

نمی‌توانم بگویم از دست کسی ناراحت هستم اما با هر کسی حرف می‌زنم می‌گویند عیب ندارد تو قرضی از این تیم رفتی و دوباره برمی‌گردی. وقتی می‌بینم این حرف منطقی است انرژی می‌گیرم. امیدوارم اگر قسمت شد و دوباره به پرسپولیس برگشتم با استفاده از تجربیات اخیر، يك حمید علی‌عسگر دیگری بسازم. این دوری 5-6 ماهه درس‌های زیادی به من آموخت.

پس با این تفاسیر جدایی‌ات چندان هم بد نشد؟

اوایل خیلی ناراحت بودم و شرایط روحی خوبی نداشتم. اما بعد از گذشت مدتي به خودم گفتم خدا خیلی بزرگ است و مرا دوست داشته که بعد از یک مدت‌زمان طولانی از پرسپولیس جدا شدم. بعد از یک دوره که در این تیم فیکس بازی می‌کردم به دلیل مشکلاتم با مانوئل ژوزه از لحاظ روحی افت شدیدی کرده بودم. ولی این جدایی از لحاظ عقلانی و فکری کمک زیادی به من کرد و اتفاقات به بهترین شکل برایم افتاد که باعث شد درس‌های جدیدی بگیرم. شاید اگر این اتفاقات برایم نمی‌افتاد نمی‌توانستم چنین تجربیاتی را کسب کنم. حالا این‌که باید دوباره به پرسپولیس برگردم برایم بزرگ‌ترین انگیزه است.

چند درصد يحيي گل‌محمدی را در جدایی‌ات مقصر می‌دانی؟

ديگر دنبال مقصر نیستم. هر مربی و باشگاهی نظر خودش را دارد. همیشه به گل‌محمدی احترام گذاشتم و هیچ‌وقت کلمه آقایحیی از زبانم نیفتاده. هر چند معتقدم ایشان در مورد من عجولانه تصمیم گرفت. در آن برهه به خاطر رفتار آن‌ها شرایط خوبی نداشتم. فکر می‌کنم آقایحیی یک سری حرکات اخلاقی از من دیده بود که ناراحت شد. البته همه می‌دانند از لحاظ اخلاقی تا کنون هیچ مشکل حاشیه‌ای نداشتم و به همه احترام گذاشتم. هرچند من همه چیز را فراموش کردم و به این نتیجه رسیدم که به خاطر لطف خدا از پرسپولیس مقطعی جدا شدم و به راه‌آهن پیوستم. با این حال هنوز نمی‌دانم دلیل آقایحیی برای جدایی‌ام چه بود. این شیوه جدایی شکل خوبی نداشت اما از همه این‌ها گذشتم.

مقابل پرسپولیس در کدام پست بازی می‌کنی؟

آقای دایی بیشتر در کارهای هجومی از من استفاده می‌کند.

پس مهره هجومی راه‌آهن هستی؟ دوست داری به تیم سابق‌ات گل بزنی؟

صد درصد دوست دارم گل بزنم. من یک بازیکنم و می‌خواهم همیشه بهترین عملکرد را برای تیمم داشته باشم. در حال حاضر بازیکن راه‌آهن به شمار می‌روم و موفقیت این تیم برایم در اولویت است. در لیگ ما هم فقط بازیکن گلزن مهم است و این‌که یک بازیکن مهره مفیدی برای تیمش بوده یا پاس گل داده چندان اهمیتی ندارد. من هم به گلزنی فکر می‌کنم و اگر موقعیت جور شد دوست دارم به پرسپولیس گل بزنم. اما بیشتر می‌خواهم برای راه‌آهن مفید باشم.

در صورت گلزنی خوشحالی خاصی را در نظر گرفتی؟

اگر بگویم در صورت گلزنی خوشحال نمی‌شوم دروغ محض است. هیچ خوشحالی خاصی مد نظرم نیست اما سعی می‌کنم در صورت گلزنی به تیم محبوبم جلوی شادی پس از گلم را بگیرم چون دوست ندارم هواداران خوب و بامحبت پرسپولیس از دستم ناراحت شوند. آن‌ها روزهای خوبی را برایم رقم زدند.

پرسپولیس نیم‌فصل دوم را چطور دیدی؟

این تیم در نیم‌فصل دوم روند خوب و رو به رشدی را داشته. سردار رویانیان با عملکرد بسیار خوب در فصل نقل‌وانتقالات توانست تیم را با بهترین‌های ایران ببندد. پرسپولیس تمام آیتم‌های قهرمانی را داشت اما در نیم‌فصل اول به دلیل مشکلات فنی نتوانست خوب امتیاز بگیرد. با این حال آن‌ها هنوز برای جام حذفی یک مدعی اصلی هستند.

و… پیش‌بینی نتيجه بازی؟

فکر می‌کنم راه‌آهن برنده شود.

اما راه‌آهن در نيم‌فصل دوم نتایج خوبی نگرفته؟

من نیم‌فصل اول در پرسپولیس حضور داشتم و نیم‌فصل دوم در راه‌آهن هستم. از شرایط دو تیم تا حدودی باخبرم و امیدوارم كه راه‌آهن ببرد. البته سوای نتیجه اميدوارم بازی بدون استرس و زیبایی را از دو تیم شاهد باشیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)