سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال با استقبال از پذیرفتن مسوولیت توسط مهدی مهدوی کیا در تیم های پایه گفت: حضور مهدوی کیا در تیم های زیرمجموعه کمیته جوانان فدراسیون فوتبال را به فال نیک می گیریم.

«ناصر شفق» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مهدوی کیا با حضوردرکنار تیم نوجوانان ایران درجام جهانی زیر 17 سال درامارات، از لحاظ روحی و روانی کمک بزرگی به این تیم کرد و باید قدردان زحمات او باشیم.

وی افزود: شاید اگر دست فدراسیون فوتبال بسته نبود و پیش از حضور در جام جهانی با تیم های قدرتمندآمریکای لاتین و آفریقا بازی تدارکاتی انجام می دادیم، حتی می توانستیم تیم قدرتمند نیجریه را شکست داده و به مراحل بالاتر صعود کنیم.

وی ادامه داد:نتایج نهایی جام جهانی نوجوانان زیر17سال درامارات، قدرت تیم ایران دراین مسابقه ها را نشان داد؛ چرا که تیم های نیجریه و آرژانتین که مقابل ایران قرار گرفته بودند به مقام های قهرمانی و چهارمی رسیدند و اگر آرژانتین در مرحله نیمه نهایی مقابل مکزیک 9 نفره نمی شد می توانست فینالیست شود.

وی خاطرنشان کرد: کادرفنی تیم نوجوانان ایران در جام جهانی امارات فضایی به وجود آورده بود که بازیکنان ما نه تنها کمبود نداشتند، بلکه اعتماد به نفس زیاد آنها حتی سبب لطمه خوردن تیم شد، به طوری که در بازی مقابل نیجریه دو گل بادآورده را به حریف تقدیم کردند!

وی توضیح داد: این موضوع نشان دهنده کمبود بازی های تدارکاتی و کم تجربگی بازیکنان تیم ما بود واگرپیش از حضور دراین رقابت ها با تیم هایی آفریقایی بازی تدارکاتی انجام می دادیم، می توانستیم حتی تیم قدرتمند نیجریه را هم شکست دهیم.

سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال با اشاره به در پیش بودن سالی پرکار برای فوتبال ایران در رده های سنی پایه گفت : تیم های زیر 16سال و جوانان ایران برای قهرمانی آسیا و تیم امید کشورمان برای حضوردر المپیک تلاش می کنندوامیدواریم با حمایت مسوولان فضایی نو و مناسب تر برای فعالیت در این بخش به وجود آید.

شفق با بیان اینکه ازحضور مهدوی کیا درتیم های زیر مجموعه این کمیته استقبال می کنیم، افزود: مهدوی کیا سرمایه ملی فوتبال کشورمان است و می تواند سفیر شایسته ای از فوتبال ایران در فیفا وجهان باشد. شان و شخصیت مهدی فوتبال ایران نشان می دهد که فوتبال صاحب اعتبار و وجهه بالایی است.

وی خاطر نشان کرد: در امارات از نزدیک شاهد بودیم وقتی بازیکنان تیم های حریف برای عکس گرفتن یادگاری با مهدوی کیا به طرف او می آمدند ناخودآگاه تیم ایران اعتبارویژه ای پیدامی کرد.

سرپرست کمیته جوانان تاکید کرد: هرگاه تیم ها در تیم های پایه نتایج خوبی کسب می کنند، این موفقیت به تدریج در تیم های رده های سنی بالاتر نیز نشان داده می شود.

شفق اظهار داشت:فوتبال پایه در کشورهای آفریقایی و منطقه کونکاکاف جریان بیشتری دارد و دیدیم که فقط یک تیم اروپایی (سوئد)، آن هم به دلیل قامت بلند بازیکنان جزو 4 تیم برتر جام جهانی نوجوانان قرار گرفت، اما در مراحل بالاتر، کشورهایی که زیرساخت های بهتری برای پرورش استعدادها دارند مدعی خواهند شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از تیم های ملی در کشورهای اروپایی از بازیکنان چند ملیتی استفاده می کنند، افزود: آنها با اعطای تابعیت و فراهم کردن زندگی بهتر برای استعدادهای کشورهای جهان سوم آنها را به کشورهای خود می کشانند.

سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال گفت: ما برای اینکه بتوانیم تیم های ملی قوی تری در مسابقات جهانی داشته باشیم باید زیرساخت های پایه ای بهتری در باشگاه های فوتبال کشورمان به وجود آوریم.

شفق خاطرنشان کرد: اگر باشگاه های فوتبال ایران به سرمایه های پایه ای توجه کنند و هر سال بودجه ای به اندازه تامین یک یا دو بازیکن لیگ برتری در تیم خود، به تیم های پایه اختصاص دهند شاهد موج عظیمی از استعدادهاخواهیم شد و تیم ملی قدرتمندتری خواهیم داشت.

وی در باره حضور سردار آزمون بازیکن جوان لژیونر ایران در تیم ملی گفت:آزمون بازیکن ملی و سرمایه خوبی است و این توانایی را دارد که حتی در جام جهانی در ترکیب تیم ملی قرار گیرد. این موضوع نشانه فروغ پایداری از استعدادهای فوتبال ایران است.

سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال با گلایه از برخی حب و بغض ها در رشته های ورزشی که مانع حضور ملی پوشان غیرتمند در میادین بین المللی و کسب افتخار برای کشورمان شده است، گفت: اگر کشورهای بزرگ و استعمارگر چنین قهرمانانی داشتند، ماشین تبلیغاتی شان چنان ولوله ای ایجاد می کرد که جهان را در می نوردید.

شفق ازعلی دایی به عنوان اسطوره و افتخار فوتبال ایران نام برد و گفت: دایی می تواند شخصیت بالای فوتبال ایران را به دنیا نشان دهد و حتی ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا را عهده دار شود.

پانزدهمین دوره جام جهانی فوتبال زیر17سال درامارات عربی متحده باقهرمانی تیم نیجریه برگزار شد. تیم فوتبال نوجوانان ایران که در گروه E این رقابت ها با تیم های آرژانتین، کانادا و اتریش همگروه بود، پس از صعود به مرحله یک هشتم نهایی، با نتیجه 4 بر یک از تیم نیجریه شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)