پرسپولیس نیوز : سرپرست کانون هواداران پرسپولیس گفت: با وجود مشکلات و انتقادهایی که وجود داشت حضور هواداران در طرح حامیان سرخ غافلگیر کننده و بی نظیر بود بطور قطع مشکارکت مالکان واقعی در امور باشگاه صدقه گرفتن نیست.

عباس اسماعیل بیگی درباره نتایج فراخوان کانون هواداران پرسپولیس برای همیاری  هواداران در گفتگو  با سایت باشگاه پرسپولیس اظهار داشت:قبل از هر چیز باید به اظهار نظرهای مختلف طی روزهای اخیر درباره این طرح اشاره کنم که تبدیل به مهترین بحث در ورزش ایران شده که این خود بیانگر اهمیت موضوع و بزرگی پرسپولیس است .  این طرح در سنوات گذشته توسط مدیران مختلف باشگاه پرسپولیس و بعضی باشگاه های پرطرفدار دیگر مطرح شده ولی مبالغ قابل توجهی واریز نشده بود و ما با علم به این موضوع طرح هر هوادار یک اسپانسر را اجرا کردیم.طرحی که کاملا مردمی بود و از طرف کانون هواداران ارائه شد اما چون هواداران می خواستند مطمئن شوند که مبالغ واریزی آنها به حساب باشگاه واریز می شود ، ما شماره حساب دولتی باشگاه را اعلام کردیم وی ادامه داد مساله این است که ما در این طرح اصلا نگاه کاسب کارانه نداریم . نفس عمل غیر از آن است که تصور می شود . ما در کانون هواداران هدفمان کمک کردن به حل بخشی ا ز مشکلات مالی  باشگاه محبوبمان است و فلسفه اصلی همان اعلام حمایت است و اینکه پشت تیم محبوب خودمان باشیم. قبل از اینکه فکر کنیم چه مبلغی جمع می شود به این فکر می کنیم که یک شرایط سلامت و امن را برای هوادارانی که می خواهند به تیمشان کمک کنند فراهم آوریم ، حتی اگر آن هوادار فقط یک نفر باشد.

اسماعیل بیگی خاطر نشان کرد تلنگر انجام این حرکت پس از اقدام هوادار اهوازی و دیگر مواردی که هوادارن خاص از جمله حاج حسین هدایتی که در مقاطع مختلف انجام دادند خورد  بارها شاهد بودیم که در مقاطعی هواداران تماس می گرفتند و می گفتند می خواهند به پرسپولیس کمک کنند اما راهکار تعریف شده ای وجود نداشت و اینگونه بود که از باشگاه خواستیم برای این منظور اقدام شود و بهترین کار این بود که حساب خزانه باشگاه اعلام شود که نهادهای بازرسی و نظارتی روی آن اشراف کامل دارند و در هیچ زمانی امکان دخل و تصرف غیرقانونی وجود نخواهد داشت. در واقع هواداران به هیات مدیره ، مدیر باشگاه، کانون یا بازیکن کمک نمی کنند بلکه به تیم محبوبشان کمک می کنند من با احترام به تمام انتقادهایی که مطرح می شود این سوال را می پرسم که آیا تعریف یک مسیر حساب شده و سالم برای هوادارانی که می خواهند در ارتقا تیم  محبوب خود به این شکل هم قدم بردارند ولی راهی پیدا نمی کنند ایراد است یا امتیاز!

سرپرست کانون هواداران پرسپولیس درباره اینکه تا کنون استقبال از این طرح چگونه بوده تصریح کرد ، خوشحالم بگویم که باوجود جو وهجمه سنگینی که در روزهای اخیر شاهدش بودیم در آماری که پس از 48 ساعت از شروع طرح دریافت شده شاهد مشارکت حدود پنج هزار هوادار بودیم که مبلغی بیش از 32 میلیون تومان را پرداخت کردند. حتما بسیاری خواهند گفت که این مبلغ چه دردی از  پرسپولیس دوا می کند ولی درباره آن چند نکته وجود دارد:

اول اینکه تاکید می کنم، نفس عمل این است که شرایط برای هواداری که می خواهد کمک کند به گونه ای فراهم باشد که بداند کمکش به جای درست می رود و یا در جای درست هزینه می شود.

دوم اینکه ما تازه در ابتدای راه هستیم، بخش اعظمی از انتقادها به این جهت بود که منتقدان نمی دانستند این طرح چند مرحله ای است و ما هنوز به مراحل بعدی که شرایط پرداخت را تسهیل می کند نرسیده ایم . ضمن آنکه در مراحل بعدی اصلا قرار نیست این مسیر به هیچ وجه یک طرفه باشد . هر چند هوادار هم تمام آنچه می خواهد این است که تیم و باشگاهش را موفق ببیند . با این وجود ما در همین  مرحله هم برنامه ها ی متقابل داریم ، از آن جمله اینکه تمام هوادارانی که به نشانه قدردانی و تکریم که حداقل تا 16 شهریور که روز هوادار پرسپولیس است کمک های خود را به هر مبلغی واریز می کنند از کانون هوادران کارت هوادرای تحت عنوان حامی سرخ دریافت می کنند .

نکته سوم این است که در ادوار قبلی با وجود تبلیغات گسترده و بدون این فشارها ظرف چند ماه هم این میزان مشارکت صورت نگرفته بود و از این جهت به حد نصاب خوبی رسیده ایم . حتی می توانم بگویم دوره های قبلی پیش می آمد که باشگاه در قبال دریافت مبلغ ، کارت هواداری و قول ارائه خدمات مختلف می داد و شاید ظرف چند ماه این تعداد هوادار در طرح شرکت نمی کرند.

وی درباره اینکه بعضا در بعضی از اظهار نظرها ، انتقادهای تندی نسبت به این طرح شد و حتی از تعابیر زهرداری نسبت به پرسپولیس استفاده شد، توضیح داد:

ما تمام انتقادها را روی چشم خودمان می گذاریم اتفاقا همه موارد را دنبال کردیم تا اگر در میان آنها نکته ای بود که به پیشرفت کار کمک کند از آن بهره بگیریم اما در موارد متعددی مطالب مطرح شده به جهت آن بود که اطلاع کافی از هدف و مراحل بعدی این طرح وجود نداشت . من شخصا با تعدادی از پیشکسوتان عزیز که در این باره اظهار نظر کرده بودند ، صحبت کردم که آنها از استقبال صورت گرفته تعجب کردند . به طور قطع اگر رسانه ها با این طرح همراهی کنند ، کمک بسیاری خواهد کرد و از طریق رسانه ها می توان روشنگری کرد و امیواریم در این مسیر قرار بگیریم .

ضمن اینکه ما درباره آن تعابیر هم حرف داریم . همیشه مالک این باشگاه ، هواداران هستند . دریافت کمک از مالک صدقه گرفتن نیست .صدقه این است که باشگاه دست خود را جلوی افراد غیر دراز کند . در حالیکه هواداران اینکار را بدون هیچ منتی انجام می دهند. من در اینجا  از تمام هوادارانی که در این مسیر گام برداشتند تشکر می کنم از جانباز موسی سلامت که در زمان جنگ احساس تکلیف کرد و به میدان مین رفت و حالا هم الگوی تمام عیار از هواداری پرسپولیس است  و بدون فکر کردن به نتیجه فقط وظیفه خود را انجام داد و به تیم محبوبش کمک کرد واقعا سپاسگزارم.

سرپرست کانون هواداران باشگاه در پایان صحبتهای خود با اعلام اینکه به زودی وب سایت کانون هواداران رسما کار خود را آغاز خواهد کرد و از این طریق بیانیه ها و فراخوان ها و نیازهای هواداری را به اطلاع حامیان سرخ می رسانیم ، افزود : مبالغ جمع آوری شده از این پس روزانه از طریق این وب سایت به اطلاع می رسد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)