مرجع خبری پرسپولیس : مهدی رحمتی، جاسم کرار، فرهاد مجیدی، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، امیر قلعه نوعی و سید جلال حسینی سرآمد نفراتی بودند که سقف قرارداد را رعایت نکرده اند.

 

در فاصله سه روز تا آغاز لیگ برتر تعدادی از بازیکنان لیگ برتری باید به دفتر رئیس سازمان لیگ و معاونش در امور بازرسی یعنی حجت الاسلام علیپور بروند تا درباره قراردادهای شان توضیحات بدهند.

فرمی سه برگی تنظیم شده که اظهارنامه ای است درباره قراردادهای بازیکنان که غیر از معرفی کامل بازیکن و باشگاه در آن بازیکن رقم دقیق قرارداد ثبتی اش در هیات فوتبال را می نویسد و درباره چند موضوع هم تعهد می دهد که اگر قرار است برای جایی تبلیغی انجام بدهد ، باشگاه در جریان باشد و…

 

 

این لیست، چیز ویژه ای ندارد اما عزیز محمدی درباره اش می گوید: «ما هم می دانیم که این اظهارنامه تقریبا همان برگه قراردادی است که بازیکن در هیات ثبت کرده. ما بنا را بر صدق گفتار بازیکن و تیم می گذاریم. اگرچه آمار دقیق داریم که بازیکنان دعوت شده به سازمان لیگ ، ارقام واقعی شان با آنچه نوشته شده فرق دارد. با این وجود تعهد لازم را می گیریم که اگر بعدا مشکلی پیش آمد هم بازیکن را یکسال محروم کنیم و هم با باشگاه به صورت قانونی برخورد شود.» او تاکید می کند علیپور و همکارانش به وسیله مخبران شان آمار ریز قراردادهای همه بازیکنان را می دانند و حتی در طول فصل نقل و انتقالات وقتی با موردی خاص مواجه شدند ، مجبور به تغییر در قوانین شدند؛« یک باشگاهی با بازیکنان قرارداد دو ساله می بست و دو برابر سقف پول می پرداخت و بعد رضایتنامه در اختیار بازیکن می گذاشت. ما بخشنامه زدیم  رضایتنامه های دستی که در هیات ثبت نشوند فاقد اعتبارند. بعد مدیر این تیم شمالی به من زنگ زد و گفت حالا برای من بخشنامه صادر می کنید؟» این شیوه البته سال قبل و درباره قرارداد جنجالی خسرو حیدری هم استفاده شده بود.

 

عزیز محمدی اسمی از بازیکنان دعوت شده برای پر کردن اظهارنامه، نمی آورد اما او درباره این بازیکنان می گوید: «تعداد شان بیش از 20 نفر است. هم استقلال ، هم تراکتور و هم دیگر تیم ها از این بازیکنان دارند.»

 

علیپور هم پیش چشم خبرنگار ما به ابهران، سرپرست تراکتورسازی می گوید: «بیش از 6 بازیکن شما باید این لیست را پر کنند.» او به همکار ما هم می گوید: «بیش از 23 نفر باید برای ادای توضیحات به سازمان لیگ بیایند.»

 

در فصل نقل و انتقالاتی که گذشت، بازیکنانی مثل جاسم کرار ، مهدی رحمتی، جلال حسینی، محمد محمدی، محمد غلامی، جاسم کرار و محسن بنگر بازیکنانی بودند که درباره قراردادهای شان، حرف های زیادی نقل شد. رحمتی با قراردادی جنجالی به استقلال پیوست و قبل از ثبت به سازمان لیگ رفت و تعهد داد. درباره قراردادش هم خودش توضیح داد و هم فتح الله زاده گفت: «او ریسک کرده. اگر تیم ما به جمع 8 تیم برتر لیگ قهرمانان برسد برایش پاداش خوبی در نظر گرفتیم.»

 

جاسم کرار و هوار محمد هم در مصاحبه هایی ادعا کردند رقم قراردادهای شان بالای سقف بوده است. خسرو حیدری و مجتبی جباری را هم که فتح الله زاده پیش از این با خنده درباره شان گفته بود: «هرچه حرف می زنیم می گویند 600 تا!»

 

محمد نصرتی که نامش در این جدول نیامده ، پیشنهاد 500 میلیونی استقلال را رد کرد و به پرسپولیس رفت. او در آستانه پرداخت جریمه ای 200 میلیونی به تیم رقیب هم هست و این اتفاق سبب می شود درباره رقم قراردادش تشکیک وجود داشته باشد اما چون روایات شفاهی مستندی در این باره وجود نداشت ، نامش در میان این بازیکنان قرار نگرفته است. فرهاد مجیدی ، سال قبل ، خودش ادعا کرد قراردادش با تیم 550 میلیون بوده و این را باشگاه هم در دل اختلافات با کاپیتان منتشر کرد.

 

سپاهانی ها سید جلال و بنگر را در حالی حفظ کردند که در آستانه عقد قراردادهای بالای سقف با تیم های استقلال و داماش بودند و این شرایط را دقیقا انصاری فرد سایپا هم داشت.

 

این جدول تنها تخمینی است بر اساس روایاتی که این روزها در محافل ورزشی درباره شان زیاد می شنویم چون در برگه قرارداد بیشتر این بازیکنان رقم 350 میلیون تومان ثبت شده و البته برای 4 تیمی که در لیگ برتر بازی می کنند ،70 میلیون تومان اجازه پاداش بیشتر: «ما این کار را برای کمک به تیم های آسیایی مان کردیم. آنها می توانستند این ارقام را پرداخت کنند. خود ما هم می دانیم ارقامی واقعی پرداخت ها بیشتر شده اما باز هم تاکید می کنم این قانون باید برای کمک به فوتبال اجرا شود. اگر مدیران به فکر قانون نیستند دیگر تقصیر خودشان است.»

 

و البته وقتی از مدیران مختلف درباره سقف قرارداها می پرسیم همه این جمله فتح الله زاده را تکرار می کنند:« ما همه قراردادها را زیر سقف بستیم. هیچ کدام از قرارهای مان در فضای آزاد و حیاط نبود!»

 

حالا فارغ از همه این گمانه زنی ها شاید باید اهالی فوتبال آرزوی شان برای لیگ یازدهم ، همان باشد که کریم باقری گفته است:« مهم رقم قراردادشان نیست. امیدوارم طوری خوب بازی کنند که از هفته چهارم تماشاگران از ورزشگاه ها فراری نشوند. این درد فوتبال ما در چند سال اخیر بوده. پولی که می گیرند نوش جان شان اما کاش قد پولی که می گیرند ، بازی کنند.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)