پرسپولیس نیوز : عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که روحیه حاکم بر مجلس درخصوص باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس واگذاری است٬ گفت: با سپردن کار به اهلش باید خصوصی‌سازی سرخآبی‌ها را پیگیری کنیم.

محمدرضا تابش درباره واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بیان داشت: باید با سپردن کار به دست اهل آن، خصوصی‌سازی را پیگیری کرد و به مرحله اجرا درآورد زیرا با این اتفاق، دو کار انجام خواهد شد؛ یکی این‌که کار به دست اهلش سپرده شده یعنی کسانی که برای این باشگاه‌ها خون دل خورده و در گرما و سرما آن‌ها را هدایت کرده٬ از عمق  دلشان می‌خواهند این تیم‌ها نتیجه بگیرند و به مادیات چشمداشت ندارند عنان کار را در دست می‌گیرند و دوم این‌که اقتصاد ورزش رشد پیدا می‌کند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس نباید متکی به بودجه و منابع دولتی باشند و باید توسط خود مردم و طرفداران اداره بشوند در همه دنیا نیز این رویه رایج است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اشتباه بودن این دیدگاه که اگر این دو باشگاه واگذار شوند ممکن است مخاطرات امنیتی و اجتماعی وجود آید٬ گفت: به هیچ عنوان اینگونه نیست و این درست مقابل دیدگاهی است که کار گسترش فعالیت‌های حزبی را ترویج می‌کند.

تابش تصریح کرد: اگر حزب تشکیل شود مشارکت مردم را در عرصه‌های مختلف در پی خواهد داشت علاوه بر این می‌توان مکنونات قلبی و مواردی که باید را به مسئولان حزب درمیان گذاشت اگر اینچنین نباشد و مردم به صورت توده وار وارد این عرصه شوند چه کسی مسئولیت می‌پذیرد و پاسخگوست این مسأله راجع به استقلال و پرسپولیس نیز وجود دارد که اگر این باشگاه‌ها را واگذار کردیم نباید ذهنیت منفی داشته باشیم.

این نماینده مجلس افزود: وقتی که طرفدارها هدایت تیم را برعهده بگیرند نمی‌خواهند به راحتی تیم‌شان از بین برود بنابراین مراقبت‌های امنیتی و اخلاقی هم بیشتر خواهد بود پس راه باید برای واگذاری این باشگاه‌ها به طرفداران و بخش خصوصی تسهیل شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این ذهنیت که اگر باشگاه به بخش خصوصی واگذار شود مشکل امنیتی ایجاد خواهد شد دیدگاهی توجیهی است و کسانی که می‌خواهند این باشگاه‌ها را در دست داشته و از آن‌ها بهره‌برداری سیاسی کنند، آن را مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: آن‌ها افراد غیر کارشناس را وارد این عرصه می‌کنند درحالی که باشگاه‌ها به اهلش سپرده شود و افراد فنی و ذیصلاح سکان هدایت آن‌ها را برعهده گیرند.

تابش در خصوص روند کنونی اداره سرخآبی‌هاو غیرقانونی بودن آن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت اظهار بی اطلاعی کرد و بیان داشت: به هر حال این باشگاه‌ها باید هرچه سریع‌تر واگذار شوند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درخصوص اداره باشگاه‌ها با اسپانسر تصریح کرد: اگر این باشگاه‌ها با اسپانسر هم اداره شوند بازهم ملاحظاتی وجود دارد و برخی دنبال بهره‌برداری‌هایی خواهند بود که مفید نیست ولی واگذاری، حمایت صددرصد این تیم‌ها و ترقی و رشد آن‌ها را در درجه عالی به دنبال خواهد داشت؛ به همین دلیل روحیه حاکم بر مجلس واگذاری این دو باشگاه به اهل آن است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)