پرسپولیس نیوز :استقلال با قهرماني در ليگ برتر دوره دوازدهم به هشتمين جام قهرماني اش در رقابت هاي سراسري (ليگ )  دست يافت تا همچنان به دنبال رقیب دیرینه اش پرسپولیس باشد.

استقلال در سال هاي 49،53،69،77،80،85،88 و 92 در رقابت هاي ليگ به قهرماني رسيده كه  سه جام در ليگ برتر ،يك جام در ليگ قدس ،دو جام در جام تخت جمشيد  و دو جام هم در جام آزادگان به دست آورده است.

با اين حال پرسپوليس كه دو بار در ليگ برتر  قهرمان شده 9 جام قهرماني ليگ را در ويترين افتخاراتش دارد و. در سال هاي 50 ،52،54،75،75،76،78،79،81و 87 قهرمان ليگ شده كه سه قهرماني آنها مربوط به جام تخت جمشيد،5 قهرماني در جام آزادگان و دو قهرماني هم مربوط به ليگ برتر بوده تا پرسپوليس  به مدد دوران طلايي اش در دهه 50 و 70همچنان پرافتخارترين تيم ليگ باشد.(شايد اگر در دهه 60 هم ليگ كشوري برگزار مي شد افتخارات پرسپوليس كه 5 سال متوالي با اقتدار قهرماتن جام باشگاه هاي تهران شد بيشتر مي شد).

بعد از سرخابي هاي پايتخت پاس تهران با 5 قهرماني سومين تيم پرافتخار ليگ به حساب مي آيد.اين تيم كه سه چهار سالي است از بين رفته و وجود خارجي ندارد در سال هاي 55،56،71،72و 83 قهرمان ليگ شده كه دو بار آن در جام تخت جمشيد،دو بار در جام آزادگان و يك بار در ليگ برتر بوده است.

سپاهان اصفهان هم  با چهار قهرماني ليگ كه هر چهار جام را در ليگ برتر به دست آورده پرافتخارترين  تيم شهرستاني است و.سپاهان در سال هاي 82،89،90و 91 قهرمان ليگ برتر شده كه از حيث به دست آوردن سه قهرماني متوالي يگانه است.

بعد از سپاهان سايپا  قبل از آنكه متعلق به كرج و استان البرز باشد دو قهرماني در جام آزادگان و يك قهرماني در ليگ برتر به دست آورد كه به ترتيب در سال هاي 73،74 و 86 بوده است.

فولاد خوزستان هم تنها تيمي است كه جدا از اين تيم هاي پرافتخار يك قهرماني ليگ را در سال 84 به نام خود كرده و تنها عنوانش مربوط به جام حذفي بوده است.

(توضيح:سال هاي قهرماني در سال گرفتن جام ذكر شده و براي مثال در فصل 86-85 كه سايپا قهرمان شده برايش سال 86 را ذكر كرده ايم.البته در جام تخت جمشيد  ظاهرا رقابت ها در همان سال شروع برگزاري تمام مي شده است و همان سال را عنوان كرده ايم).

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)