پرسپولیس نیوز : حمید استیلی گفت: حق تیم ملی فوتبال نوجوانان در بازی با کانادا برد بود اما در رختکن به آنها گفتم مطمئن باشید می‌توانید با شکست اتریش به مرحله‌ی بعد صعود کنید.

حمید استیلی پس از تساوی تیم‌های ملی نوجوانان ایران و کانادا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تیم ایران مقابل آرژانتین فوق‌العاده بازی کرد و توانست یک امتیاز به دست آورد. در بازی با کانادا هم خوب شروع کرد و زود گل زد. بعد از آن هم موقعیت‌های زیادی به دست آورد. فکر می‌کنم واقعا حقشان بردن کانادا بود.

وی افزود: به هر حال فرهنگ فوتبال ما به این‌گونه است که وقتی یک بازی را خوب کار می‌کنیم و نتیجه‌ی خوبی می‌گیریم بعد از آن در بازی بعدی افت می‌کنیم. من بعد از بازی به رختکن رفتم و به بازیکنان قول دادم که حتما در بازی سوم می‌توانیم اتریش را شکست دهیم. البته اتریش تیم خوبی است. من بازی آنها مقابل آرژانتین را دیدم. این تیم در ضدحملات فوق‌العاده خطرناک است و چند بازیکن کلیدی دارد. مربیان تیم ملی هم در استادیوم حضور داشتند و اتریش را کاملا آنالیز کردند. فکر می‌کنم تکلیف صعودکنندگان از این گروه به روز آخر کشیده می‌شود. بازیکنان ایران توانایی صعود را دارند و امروز (چهارشنبه) به العین می‌روند تا برای آن مسابقه آماده شوند.

استیلی با اشاره به حضور مهدی مهدوی‌کیا کنار تیم نوجوان تصریح کرد: وجود مهدی، موهبتی برای تیم نوجوانان است. علی دوستی‌مهر هم به همراه سایر مربیان این تیم سه سال است برای تیم نوجوانان زحمت می‌کشند. بنابراین بازیکنان این تیم باید قدر لحظات را بدانند چون این فرصت خیلی زود تمام می‌شود. آنها باید بدانند الان در تورنمنت بزرگی چون جام جهانی قرار دارند. اگر تیم ایران از گروهش صعود کند و مقام خوبی در این رقابت‌ها به دست آورد شرایط خود بازیکنان هم در آینده بهتر خواهد شد.

وی در واکنش به این‌که فکر نمی‌کنید مربیان پایه در فوتبال ایران باید از فرصت برگزاری جام جهانی در کشور همسایه ایران استفاده کرده و مانند شما به این‌جا می‌آمدند، گفت: همین‌طور است. اتفاقا من دوست داشتم از اولین مسابقه به دوبی می‌آمدم اما به خاطر تعطیلات، گرفتن ویزا کمی سخت بود. در هلند هم مسابقات زیر 23 سال را دیدم و در این فضاها قرار داشته‌ام. از نظر من قرار گرفتن در این فضا می‌تواند تجربه‌ی خوبی برای هر مربی به‌خصوص مربیانی که در فوتبال پایه کار می‌ کنند باشد. البته هرکسی شرایط خودش را دارد. بهتر بود خیلی‌ها می‌آ‌مدند و این فرصت را به راحتی از دست نمی‌دادند. امارات هم در نزدیکی ماست و با پرواز 2 ساعته می‌توان به این‌جا رسید.

بازیکن سابق تیم ملی ادامه داد: فدراسیون هم باید کمک کند. الان دیدم مصطفی قنبرپور یکی دیگر از سرمربیان تیم‌های ملی پایه برای حضور در کلاس‌هایی به امارات آمده و بازی‌های جام جهانی را هم آنالیز می‌کند. فوتبال مثل شطرنج می‌ماند. اگر چند چیز در زمین جابه‌جا شود می‌تواند شرایط را برای یک تیم عوض کند. اینها تجربیات خوبی است که در چنین جاهایی به دست می‌آید. من همراه تیم نوجوانان خواهم بود و برای بازی سوم مقابل اتریش هم به العین می‌روم. امیدوارم از مرحله‌ی گروهی هم صعود کنند.

رییس آکامی فوتبال پایه باشگاه پرسپولیس در واکنش به این‌که ظاهرا محمد رویانیان از مدیرعاملی این باشگاه استعفا داده، گفت: من از این موضوع خبر ندارم. دیشب که صحبت می‌کردیم حرفی از این موضوع نبود و البته فکر نمی‌کنم او استعفا داده باشد؛ چون در چنین شرایطی رفتن او از پرسپولیس کار را خیلی سخت می‌کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)