خبرگزاری پرسپولیس : مدیرعامل شرکت پیشکسوتان پرسپولیس گفت: سال‌ها از عمر باشگاه پرسپولیس می‌گذرد و از ثمرات این حضور باید به بزرگان و نام‌آورانی اشاره کرد که متاسفانه طی این سال‌ها آنگونه که باید، مورد تکریم قرار نگرفته‌اند.

و تاسیس شرکت پرسپولیس که با دستور آقای رویانیان صورت می‌گیرد با هدف تکریم پیشکسوتان و رسیدگی به همه شرایط آنها فعال خواهد شد.

حمید استیلی افزود: نیم قرن از عمر پرسپولیس می‌گذرد و تاکنون شرایط برای ایجاد تشکیلاتی منسجم فراهم نشده است. طی این سال‌ها پیشکسوتانی که جوانی و هنر خود را صرف اعتلای نام پرسپولیس کردند، در سال‌های بعد از دوران فوتبال خود مورد توجه نبوده‌اند که بعضاً باعث لطمات غیر قابل جبران روحی و روانی شده است. بر همین اساس در جلسه‌ای که چند ماه قبل با آقای رویانیان داشتم، ایشان از پیشنهاد من در این زمینه استقبال کردند و دستور تشکیل شرکتی برای پیشکسوتان دادند که در آینده بتواند بصورت مستقل و خودکفا در خدمت پیشکسوتان باشد. تردیدی ندارم اگر هدف‌گذاری‌ها برای همه مشخص شود، بسیاری نگرانی‌ها بر طرف خواهد شد و ادامه این روند که فتح باب تازه ای خواهد بود، نیازمند توجه و حمایت همه پیشکسوتان است.

وی در ارتباط با اظهارنظر و انتقادهایی که در روزهای اخیر پیرامون انتخابات هیات مدیره این شرکت مطرح شده است، تصریح کرد: همانطور که گفتم اگر اهداف شرکت برای عزیزان مشخص شود، شک ندارم که از آن استقبال خواهند کرد. البته همیشه نظرات مختلفی وجود دارد و ما دقیقاً به همین دو دلیل در تماس با پیشکسوتان عزیز خواهش کرده بودیم که در جلسه مجمع شرکت کنند تا نظرات خود را در فضای خانوادگی پرسپولیس مطرح کنند. در آن جلسه 40 نفر از بزرگان تاریخ پرسپولیس شرکت کردند و از نظر همه ما، جای خیلی‌ها خالی بود. اگر همه عزیزان تشریف می‌آوردند، حتی ممکن بود ترکیب هیات مدیره تغییر کند. چنانکه در آینده این اتفاق می‌تواند روی دهد.

پیشکسوت پرسپولیس ادامه می‌دهد: در حال حاضر نیز این شرکت که تاسیس می‌شود متعلق به همه پیشکسوتان است. از همین حالا از این عزیزان دعوت می‌کنیم در مجامع بعدی حتما حضور داشته باشند و در آنجا نظرات خود را مطرح کنند. این شرکت متعلق به همه آنها است و در چنین فضایی می‌توانیم بهتر عمل کنیم.

مساله این است که طی سال‌های گذشته تمام آنچه اتفاق افتاده در نهایت در حد وعده مانده است. شاید مدیرانی هم بودند که می‌خواستند در این جهت گام بردارند اما امکانش فراهم نشد. در حالی که هم اکنون در مدتی اندک در شرایطی که هنوز مراحل ثبت شرکت ادامه دارد، اقدامات گوناگونی از بیمه پیشکسوتان تا در نظر گرفتن حقوق انجام شده است. همچنین برای شناسنامه دار کردن پیشکسوتان اقدام شده که حرکتی در جهت تکریم این عزیزان و از دغدغه های همیشگی آنها بود که مطرح می‌شد.

استیلی درباره روند انجام امور ادامه داد: شاید سوء تفاهم‌هایی پیش آمده است و از این رو مایلم که درباره آنچه انجام شد، توضیح مختصری بدهم. در مرحله اول از پیشکسوتان دعوت شد تا در جلسه مجمع شرکت کنند. 40 نفر از عزیزان حضور پیدا کردند و در آنجا 10 نفر برای حضور در هیات مدیره کاندیدا شدند که 7 نفر آنها به رأی حاضران انتخاب شده و در این میان آقای شیرینی بنا به تشخیص پیشکسوتان عزیز با کسب 38 رأی، بالاترین رأی را به خود اختصاص داد.

مدیر عامل شرکت پیشکسوتان پرسپولیس افزود: البته حاضران در جلسه می‌توانند گواهی بدهند که آقای شیرینی در ابتدا از کاندید شدن امتناع کرده و اعلام نمود پیشکسوتان پیشقدم شوند اما با توجه به مسائل مطرح شده و اقداماتی که باید صورت می‌گرفت اعضاء از جمله آقای علی پروین خواستند که ایشان هم کاندید شود. پس از آن اعضای هیات مدیره تشکیل جلسه دادند. در همان روزی که من در جلسه کمیته فنی بودم اعضای هیات مدیره که منتخب مجمع پیشکسوتان بودند، آقای شیرینی را به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت انتخاب کردند. این مسوولیت هم که همیشگی نیست و مجمع شرکت در پایان مدت مقرر، بار دیگر هیات مدیره را انتخاب می کند و خواهش من از تمام بزرگترهای خودم در پرسپولیس این است که با حضور فعال خود در آن زمان، هم نظرات خود را مطرح کرده و هم به این شرکت برای دستیابی به اهداف کمک کنند. ضمن آنکه تا همین لحظه آقای شیرینی با استفاده از امکاناتی که در اختیار داشتند به پیشبرد اهداف شرکت برای ارائه خدمات به پیشکسوتان کمک‌های شایان توجهی انجام داده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: آنچه اهمیت دارد این است که حالا از فرصت پیش آمده استفاده شود تا راه اندازی این شرکت به سرانجام برسد و به فرایندی همیشگی بدل شود. این شرکت در نهایت متعلق به پیشکسوتان خواهد بود که با درآمدزا و اقتصادی شدن، دیگر مستقل از باشگاه می‌تواند خدمت رسانی کند.

حمید استیلی در پایان گفت: حق بازنشستگی، بیمه و مهمتر از همه اینها شناسنامه‌دار شدن و برخورداری از حمایت معنوی از حقوقی است که این شرکت به دنبال ایفای آن برای بزرگان پرسپولیس است. ضمن آنکه قرار است در آینده هیات امنایی هم از میان بزرگان تاریخ باشگاه بویژه از نسلی که پرسپولیس را بنا نهاده‌اند، مشخص شوند که نظارت بر امور را بر عهده می‌گیرند. از اینرو فکر می‌کنم اگر همه دست به دست هم بدهیم، شرایطی فراهم خواهد آمد که پیشکسوتان همیشه خواهان آن بودند و در این راستا همه باید دست به دست هم بدهیم. در این میان اگر سوال و شبهه‌ای وجود داشته باشد، با حضور در جلسات و صحبتهایی رودررو مرتفع خواهد شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)