مرجع خبری پرسپولیس : حميد استيلي مي‌گويد مي‌شد اتفاقي كه براي نصرتي و رضايي افتاده را بهتر مديريت كرد اما حالا نبايد آن دو نفر را گردن زد.

 

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در نشست خبري پيش از بازي اين تيم مقابل ناسيونال پاراگوئه در جام ولايت اظهار كرد: ما يك بازي خيلي سنگين با داماش داشتيم و پيروزي خيلي مهمي را هم در اين بازي به دست آورديم اما شيريني اين برد خيلي زود براي ما تلخ شد و مسائلي به وجود آمد كه همه ما ناراحت شديم.

البته خود من خيلي به مسائل اخلاقي پايبندم.

 

استيلي ادامه داد: ما پس از آن بازي سه روز به بازيكنان‌مان استراحت داديم اما بعد باشگاه به ما اعلام كرد كه بايد در جام ولايت شركت كنيم و ما هم به خاطر احترام به اين جام، تمرين‌هايمان را براي بازي در اين جام آغاز كرديم.

 

استيلي با اشاره به اينكه پرسپوليس نزديك به 11 بازيكن خود در اين بازي در اختيار ندارند گفت: 6 بازيكن ما كه در تيم ملي حضور دارند. هاشميان هم به مسافرت رفته است و علي‌عسگر هم مصدوم است. همچنين بادامكي، نوروزي و نورمحمدي وقتي با آن‌ها تماس گرفتيم در مسافرت بودند و از آنجا كه ناگهاني به ما گفتند كه بايد در اين جام شركت كنيد، اين سه بازيكن خواهش كردند كه در اين بازي حضور نداشته باشند. به همين خاطر روي هم رفته ما 11 بازيكن‌مان را براي اين بازي در اختيار نداريم. با اين حال به خاطر احترامي كه براي جام ولايت قائل هستيم در اين بازي‌ها شركت مي‌كنيم و ساير بازيكنان‌ را به اين جام مي‌آوريم. اميدوارم كه نتايج خوبي به دست بياوريم.

 

استيلي درباره اتفاق‌هاي پيش آمده در بازي پرسپوليس و داماش گفت: ما در آن بازي يك سري مشكلات فردي در خط دفاعي داشتيم و به علت عدم تمركز دو گل خورديم. در حالي كه در بازي‌هاي قبل شرايط خط دفاع ما نسبتا خوب شده بود. ما در 6 بازي گذشته خودمان 4 برد، يك مساوي و يك باخت به دست آورده‌ايم كه اين نشان مي‌دهد ما عملكرد خوبي داشته‌ايم.

 

سرمربي پرسپوليس افزود: ما كلا همين بازيكنان را در اختيار داريم و در فصل نقل و انتقالات هم دير شروع به بازيكن گرفتن كرديم اما هر روز براي ما مشكلات جديدي به وجود آمد و فشارهاي زيادي روي پرسپوليس بود. با اين حال مقاومت كرديم اما شما مي‌بينيد كه ما ‌آمده‌ايم شرايط تيم خود را بهتر كنيم، اتفاق تازه‌اي براي ما افتاد.

 

حميد استيلي در ادامه با اشاره به اينكه حركت نصرتي و رضايي قابل دفاع نيست گفت: ما بايد توجه كنيم كه فوتبال دو بخش دارد، يك بخش آن قهرماني است و ديگري هم بخش اخلاقي فوتبال. ما در كشوري زندگي مي‌كنيم كه مدينه فاضله نيست و قطعا اتفاق‌هاي بد زياد مي‌افتد. شما ديديد كه يك جوان 17 ساله، روح الله داداشي را كه قوي‌ترين مرد ايران بود، به قتل رساند. كار او قطعا زشت بود. همه ما خوب نيستيم و هر كدام از ما گناهاني داريم. بازي ما در آن روز ساعت 5 و نيم بعدازظهر تمام شد اما بخش خبري 20 و 30 بلافاصله حركت بازيكنان ما را نشان داد. در حالي كه ما مي‌توانستيم خيلي راحت‌تر جلوي اين مسائل را بگيريم.

 

وي افزود: من اين كار را محكوم مي‌كنم و هيچ وقت نمي‌گويم كه اين كارها خوب است. اما بايد ببينيم كه علت آن چه بوده است. ببينيد در بازي ما مقابل داماش روي سكوها چه اتفاقاتي مي‌افتاد و تماشاگران به مازيار زارع و اقوامش چه ناسزاهايي مي‌دادند و حتي به خود من خيلي چيزها مي‌گفتند. خود من به فردوسي‌پور گفتم كه نبايد اخلاقيات را به خاطر اينكه برنامه ما پربيننده‌تر شود زير پا بگذاريم. شك نكنيد كه اين موضوع ريشه‌اي‌تر از اين حرف‌هاست. بايد مسائل فرهنگي را از ريشه درست كنيم.

 

حميد استيلي با بيان اينكه متاسفانه بازيكنان پرحاشيه همواره در صدر اخبار قرار دارند گفت: متاسفانه مي‌بينيم كه هر بازيكني كه حاشيه‌اش بيشتر است، بيشتر از بقيه مصاحبه مي‌كند و بيشتر در تلويزيون و روزنامه حرف‌هايش بازخورد دارد اما برعكس بازيكني كه ساكت‌تر است و اخلاق را رعايت مي‌كند، در گوشه و كنار است و كسي به او توجه نمي‌كند. حال كه چنين اتفاقي افتاده، ما بايد علت آن را ريشه‌يابي كنيم نه اينكه اين دو نفر را گردن بزنيم. بايد ريشه را درست كنيم نه اينكه بخواهيم شاخ و برگ‌ها را بچينيم. شما توجه داشته باشيد كه اين اتفاق‌ها در همه جا مي‌افتد اما چون پرسپوليس و استقلال بيشتر در چشم هستند، اين كارها نيز بيشتر ديده مي‌شود.

 

در ادامه اين نشست استيلي درباره تبعات حضور پرسپوليس در جام ولايت در حالي كه بسياري از بازيكنان خود را در اختيار ندارد، گفت: ما فكر نمي‌كرديم كه بايد در اين جام به ميدان برويم و حتي براي تيم هم سه، چهار روز استراحت در نظر گرفته بوديم اما از باشگاه به ما دستور دادند كه بايد در جام ولايت شركت كنيم. به هر حال چند بازيكن تيم (ب) را هم به بازيكناني كه داريم اضافه مي‌كنيم و با همين نفرات در اين جام شركت مي‌كنيم.

 

حميد استيلي در پاسخ به اين سوال كه اظهارات ضد و نقيض مسئولان باشگاه پرسپوليس همچون زارع و فروزنده درباره آينده شما در پرسپوليس هيچ تاثيري در روند كار شما نداشته گفت: من هيچ وقت فرصت نخواستم. من با پرسپوليس قرارداد بسته‌ام و هيچ وقت هم نگفته‌ام كه يك بازي يا دو بازي به من وقت دهيد. به هر حال اين تصميم را بايد باشگاه بگيرد كه من بمانم يا نمانم اما من تا زماني كه هستم كارم را انجام مي‌دهم و سهل‌انگاري نمي‌كنم. خيلي‌ها شايد فكر مي‌كردند كه بعد از اتفاق‌هايي كه در بازي با داماش افتاد، از اين فرصت استفاده مي‌كنم و استعفا مي‌دهم اما من اهل اين كارها نيستم و با قدرت به كارم ادامه مي‌دهم چرا كه به كارم اعتقاد دارم.

 

سرمربي پرسپوليس با بيان اين كه اصلا انتظار نداشتم بازيكنانم در بازي مقابل داماش چنين كاري انجام دهند، گفت: مطمئنا اگر ما در تمرين چنين چيزهايي ببينيم ، تنبيه سخت‌تري براي بازيكن خاطي در نظر مي‌گيريم. خود من در طول بازي نديدم كه چه اتفاقي افتاد و تازه روز بعد از بازي متوجه شدم كه 20:30 به اتفاقات بازي پرداخته است. حتي وقتي در باشگاه فيلم‌هاي مربوط به آن صحنه‌ها را ديدم، پس از چند بار متوجه شدم كه چه اتفاقي افتاده. شما ببينيد در حال حاضر فشار روي نصرتي زياد است و او در حال از بين رفتن است. نصرتي بازيكني است كه حتي يك سابقه بي انضباطي هم در كارنامه‌اش نداشته است. گلي كه او به بحرين زد و تيم ملي به جام جهاني رفت، هيچ موقع فراموش نمي‌شود. نصرتي الان در شرايطي قرار گرفته كه حتي رويش نمي‌شود از خانه‌اش بيرون بياييد. ما نبايد اين موضوع را بزرگ مي كرديم. خدا خودش ستارالعيوب است و همه ما را مي‌بخشد، اما بايد با مساله‌اي كه به وجود آمده ، منطقي برخورد كنيم و كمك كنيم كه حل شود.

 

استيلي درباره اين كه در بازي فردا مقابل ناسيونال پاراگوئه از چه دروازه‌باني استفاده خواهد كرد، گفت: ما براي دروازه‌باني در بازي فردا مشكل داريم چرا كه حقيقي در اردوي تيم ملي و معمارزاده هم مصدوم است. بايد صبر كنيم و ببينيم از چه كسي مي‌توانيم در درون دروازه استفاده كنيم.

 

سرمربي پرسپوليس با اشاره به اين كه روز گذشته با يكي از مربيان ليگ برتري جلسه اي را برگزار كرده، گفت: من آنقدر كارم را با جديت انجام مي دهم كه ديروز هم با يك مربي ليگ برتري جلسه گذاشتم و درباره برخي مسايل با او صحبت كردم.

 

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين مربي امير قلعه نويي بوده است، گفت: نمي‌خواهم بگويم كه با چه كسي ديدار داشتم. به هر حال من براي موفقيت پرسپوليس تلاش مي‌كنم و حتي بعضي‌ها مي‌گويند حال كه اين صحبت وجود دارد كه شايد در نيم فصل نباشم بعضي‌ها بهتر است بروي، اما من همچنان براي پرسپوليس كار مي‌كنم و وظيفه‌ام را انجام مي دهم. به هر حال جلسه‌اي با يك مربي برگزار كردم و درباره برخي بازيكنان هم صحبت كرديم.

 

حميد استيلي در پاسخ به اين سوال كه اگر شيث رضايي و محمد نصرتي تا پايان فصل محروم باشند، چه اتفاقي براي خط دفاع پرسپوليس مي افتد، گفت: قطعا اگر بدانيم كه نصرتي و رضايي تا پايان فصل محرومند بايد يك مدافع وسط به خدمت بگيريم.

 

وي همچنين درباره رفتن و آمدن محمود خوردبين و وضعيت نامساعد مديريت در باشگاه پرسپوليس گفت: خيلي سخت است براي من كه هم اتفاقات داخل زمين را جمع كنم و هم آن‌هايي كه خارج از زمين رخ مي‌دهند. حسين بادامكي در صحبت‌هايش مي گفت ما سال قبل پنج باخت آورديم ، اما اين قدر روي پرسپوليس فشار نبود. به هر حال خدا به ما كمك مي‌كند و اين وضعيت هم درست مي‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)