سرمربی راه‌آهن با اشاره به اتفاقات امروز ورزشگاه آزادی گفت: من هم این شرایط را داشتم و وقتی از بازی اول چنین صحبت‌هایی مطرح شد مشخص است برنامه‌ریزی شده بود.

به گزارش تسنیم، حمید استیلی بعد از شکست تیمش مقابل استقلال گفت: تیم جوانی داریم و امیدوارم به خاطر جوانی‌مان بیشتر از این ضربه نخوریم. هدف ما این است که جایگاه‌مان را در جدول رقابت‌ها بهبود ببخشیم و اطمینان دارم تا‌ آخر فصل بهتر از این خواهیم شد. باید 2،3 بازیکن خوب جذب کنیم تا مشکلات تاکتیکی‌مان برطرف شود.

وی در مورد بازی روانی که تیمش ارائه می‌دهد اظهار داشت: در تمام بازی‌ها فوتبال خوب و تهاجمی ارائه می‌دهیم و سعی می‌کنیم چه در دفاع و چه در حمله موفق بوده و احساسی و پراشتها بازی نکنیم. در تمرینات روی نظم و سازماندهی تیمی خیلی کار می‌کنیم اما متاسفانه جوانان ما در بازی‌های بزرگ آنطور که باید نمی‌توانند خودشان را نشان دهند. در بازی با استقلال شاید 30 تا 40 درصد توان راه‌آهن را دیدید. مطمئن باشید اگر در شرایط خوب خودمان بودیم قطعا  نتیجه خوبی مقابل استقلال کسب می‌کردیم. با این حال این باخت چیزی از شایستگی‌های تیم ما کم نمی‌کند و آینده متعلق به ماست.

سرمربی راه‌آهن ادامه داد: هر موقعیتی که استقلال به دست آورد بر اثر اشتباهات خودمان بود. ما در نیمه دوم بهتر شدیم و می‌دانستیم استقلال هجومی بازی می‌کند اما بازیکنان جوان ما عملکرد خوبی داشتند.

استیلی در پاسخ به این سوال که چرا خالقی‌فر را به پرسپولیس دادید تا تیمتان ضعیف‌تر شود، خاطرنشان کرد: همانطور که قبلا هم گفتم ما خودمان خیلی به خالقی‌فر احتیاج داشتیم اما هدفمان این بود که به پرسپولیس کمک کنیم ضمن اینکه خود خالقی‌فر هم دوست داشت از این تیم برود. به هر حال بازیکن را نمی‌شود به زور نگه داشت ضمن اینکه پرسپولیسی‌ها با خود این بازیکن صحبت کرده بودند و او تمایل زیادی به رفتن به این تیم داشت.

سرمربی راه‌آهن تاکید کرد: پرسپولیس نماینده ایران در لیگ قهرمانان است و مسلما وقتی بحث ملی پیش می‌آید آن را به منافع باشگاه ترجیح می‌دهیم. اصلا هم دوست نداریم بازیکنی را به زور نگه داریم. این را هم بگویم در انتقال خالقی‌فر به پرسپولیس پول خوبی نصیب باشگاه راه‌آهن شد.

وی درباره جذب نکردن خانزاده خاطرنشان کرد: به خانزاده در خط دفاعی احتیاج داشتیم اما این بازیکن تمایل نداشت به راه آهن بیاید. برای پرسپولیس آرزوی موفقیت دارم آنها باید در سه جبهه بجنگند در حالی که ما تنها باید روی لیگ تمرکز کنیم. ما به دنبال مطرح کردن بازیکنان جوان هستیم و امیدوارم از این موضوع آسیب نبینیم و تا پایان لیگ نتایج خوبی کسب کنیم.

استیلی درباره وضعیت مالکیت این باشگاه تاکید کرد: به ما گفته بودند مشکلات مالکیت باشگاه 2،3 هفته‌ای حل می‌شود اما اکنون چندین ماه است که وضعیت به همین صورت است. ما در 4 رده هزینه می‌کنیم اما به کار خود اعتقاد داریم به خصوص به تیم‌های پایه که در آن تیم‌ها از افراد اخلاق‌مدار استفاده می‌کنیم و بر این موضوع تاکید داریم.

وی افزود: برنامه 3 تا 5 ساله برای راه‌آهن داریم و امیدوارم در کنار تیم اصلی خود بتوانیم در رده پایه هم موفق عمل کنیم. این شرایط برای فوتبالمان هم خوب نیست چرا که اگر ما جلو نمی‌آمدیم راه‌آهن به سرنوشت پاس دچار می‌شد. اکنون تنها بحث تیم بزرگسالان نیست؛ ما در رده پایه هم تیم داریم و اگر باشگاه منحل می‌شد 300، 400 بازیکن شرایط نامعلومی پیدا می‌کردند.

سرمربی راه‌آهن تصریح کرد: پیش قرارداد بازیکنان را پرداخت کرده‌ایم و نیمی از قرارداد آنها را هم به بازیکنان داده‌ایم. 3 روز پیش قاضی تورگ به من گفت که مشکلات حل خواهد شد و امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

استیلی درباره شعارهایی که هواداران استقلال علیه بازیکنان تیم خودشان سر دادند تصریح کرد: این شرایط باید در فوتبال از بین برود. هواداران باید کنار تیم باشند نه اینکه خط بگیرند و بخواهند مربی دیگری را جایگزین کنند. شاید در موقعیت‌های مختلف نتایج بدی رقم بخورد اما آنها باید کنار تیم باشند. استقلال در دربی و جام حذفی شکست خورده اما زندگی و فوتبال ادامه دارد و هواداران باید کنار تیمشان باشند.

وی تاکید کرد: هواداران باید در روزهایی که تیم شکست می‌خورد از آن حمایت کنند وگرنه در زمان برد که همه در کنار تیم هستند. باید دید چه کسانی پشت این مسائل هستند و اگر مربی‌ای را تشویق می‌کنند و قصد دارند آن را جایگزین سرمربی تیم خود کنند چه برنامه و اهدافی پشت آن وجود دارد. برخی تماشاگران برنامه‌ریزی شده به ورزشگاه می‌آیند تا این مسائل را شکل دهند.

استیلی درباره اینکه خودش تجربه این شرایط را داشته  عنوان کرد: وقتی از بازی اول چنین صحبت‌هایی برای من مطرح شد قطعا مشخص است که با برنامه‌ریزی شکل گرفته است. من از اولین تا آخرین بازی خود هیچ کس را مقصر ندانستم و زمان بهترین قاضی است که نشان می‌دهد چه اتفاقاتی در پشت پرده رخ داده است.

وی در مورد بی‌غیرت خواندن بازیکنان ملی‌پوش استقلال گفت: نباید ناراحتی خود را سر کسی خالی کنیم. این مسائل می‌تواند بر تیم ملی ما هم تاثیرگذار باشد.داشتن بازیکن ملی برای هر باشگاهی افتخاری است. 6 بازیکن تیم خود را که به آنها احتیاج هم داشتیم به تیم امید دادیم و از این بابت آسیب خوردیم اما باز هم به کار خود افتخار می‌کنیم. همه باید به بازیکنان ملی‌پوش احترام بگذارند و از تیم ملی و کی‌روش هم باید حمایت کنیم تا نتایج خوبی در جام ملت‌های آسیا به دست آوریم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)