پرسپولیس نیوز : سرمربی تیم فوتبال ملوان انزلی گفت: اشتباهی که برای من رخ داد نباید در مورد برانکو تکرار شود. هواداران صبور باشند.

حمید استیلی در دو هفته‌ای که هدایت ملوان را بر عهده داشت نتایج خوبی با این تیم گرفته است و ملوان با حضور استیلی هجومی و تماشاگرپسند مقابل حریفانش بازی می‌کند.

با استیلی که سال‌ها در پرسپولیس بازی کرده است و همچنین برای مدت کوتاهی سرمربیگری این تیم را بر عهده داشته گفت‌وگویی درباره ملوان و شرایط پرسپولیس و داوری فوتبال  انجام داد که در زیر اظهارات وی را می‌خوانیم؛

 

 روز سه‌شنبه با گسترش فولاد بازی دارید. در مورد این بازی صحبت کنید.

این مسابقه در انزلی برگزار می‌شود و ما شناخت نسبی از گسترش فولاد داریم. تلاش می‌کنیم بازی خوبی انجام بدهیم و با حمایت هواداران ملوان 3 امتیاز را بگیریم. تیم ما اکنون سرحال و قبراق است و اولویت همه ما رضایت هواداران خونگرم و فوتبال فهم ملوان است. می‌خواهیم به گونه‌ای بازی کنیم که هم آنها راضی باشند و هم از نظر نتیجه‌گیری خوب عمل کنیم. در تمام تیم‌هایی که حضور داشته‌ام فوتبال تماشاگرپسند و هجومی را ارائه داده‌ام. دوست دارم تماشاگران از فوتبال لذت ببرند. در ملوان هم همین شیوه را ادامه می‌دهم. به خصوص که در ملوان بازیکنان خوب و با تجربه‌ لازم در اختیار داریم.

 مصدوم و محرومی برای بازی با گسترش ندارید؟

نه، تمام بازیکنان ما سرحال و آماده هستند و دو روز هم فرصت داریم تا برای بازی با گسترش آماده شویم و تمرین کنیم.

 پرسپولیس در انتهای جدول لیگ قرار دارد و این در تاریخ باشگاه بی‌سابقه بوده. نظر شما به عنوان یک پرسپولیسی قدیمی در مورد این وضعیت چیست؟

این حاصل تغییرات زیادی است که در تیم ایجاد شده است. وقتی در تیم تغییرات ایجاد می‌شود باید زمان بدهیم تا آن تغییرات به نتیجه برسد. پرسپولیس مقابل ذوب آهن خوب بازی کرد و موقعیت‌های گل زیادی ایجاد کرد. هر چند در نتیجه‌گیری خوب عمل نکرده است و اما وقتی تیمی خوب فوتبال بازی می‌کند و خلق موقعیت می‌کند یعنی اینکه دارد به فوتبال برمی‌گردد. پرسپولیس مقابل ذوب آهن شایسته گرفتن سه امتیاز بود اما اشتباهات فردی در گلزنی و دریافت گل باعث شد تا شکست بخورد. به نظرم مهم‌ترین فاکتور در شرایط کنونی پرسپولیس صبر و شکیبایی است. هواداران و مدیران باشگاه باید صبور باشند تا تیم نتیجه هم بگیرد.

 اما زمانی که شما سرمربی پرسپولیس بودید این شکیبایی دیده نشد و به شما حتی 90 دقیقه هم فرصت ندادند.

دوست ندارم خیلی به آن دوران بازگردم. شرایط سرمربیگری من فرق داشت. به من یک نیمه بازی فرصت داده شد اما نباید اشتباهی که در مورد من در پرسپولیس رخ داد دوباره تکرار شود. باید به برانکو زمان بدهم. چون من هواداران پرسپولیس را دوست دارم واقعا از صمیم قلب امیدوارم این تیم موفق شود.

البته در مورد برانکو 4 هفته است که هواداران صبوری کرده‌اند.

در مورد برانکو بیش از 4 هفته صبوری شده است. او فصل گذشته هم تیم را در اختیار داشت. با این حال من واقعا آرزو می‌کنم پرسپولیس به موفقیت برسد. در آن روزهای سخت هم که من در پرسپولیس بودم و  شرایط دشواری ایجاد شده بود به هیچکس بی‌احترامی نکردم.

 هجمه‌های زیادی در 4 هفته ابتدایی لیگ علیه داوران رخ داده. نظر شما در این باره چیست؟

مشکلات داوری در همه جهان فوتبال دیده می‌شود. البته باید قوانین سفت و محکمی برای برخورد با داورانی که احتمالا مرتکب تخلف می‌شوند داشته باشیم و اگر داوری مشکل دارد با او به طور قانونی برخورد قاطعی صورت بگیرد. مشکل اصلی ما این است که قوانین سفت و محکمی در این زمینه نداریم. اگر این قوانین وجود داشت کمتر شاهد چنین مشکلاتی در داوری بودیم.

 یعنی معتقدید باید با داوران متخلف برخورد محکم تری انجام شود؟

بله، وقتی داوری خوب قضاوت می‌کند باید مورد تشویق قرار بگیرد و اگر داوری خدای ناکرده مشکلی دارد با او به طور قانونی و قاطع برخورد کنیم ولی ما می‌خواهیم همه چیز را با کدخدامنشی حل کنیم. نه فقط در داوری که در خیلی از مسائل دیگر هم دنبال کدخدامنشی هستیم. به طور مثال می‌گویم اگر قانون است که سرمربیان تیم‌ها در نشست‌های خبری قبل و بعد از بازی شرکت کنند حتما خود سرمربیان باید در این نشست‌ها حاضر شوند مگر در موارد خیلی استثنایی که سرمربی نمی‌تواند در نشست حاضر شود و دستیارش را به نشست می‌فرستد اما ما در مورد این مسئله هم گاهی شاهد هستیم که برخی سرمربیان در نشست‌های خبری شرکت نمی‌کنند. در مورد داوری هم باید قوانین سفت و محکمی داشته باشیم.

 توصیه شما برای بهتر شدن وضع داوری فوتبال چیست؟

باید برای بازی‌های حساس و مهم لیگ برتر داوران با تجربه انتخاب شوند و داوران جوان‌تر از لیگ یک شروع کنند و آرام آرام پله‌های رشد و ترقی را طی کنند.نباید جوانگرایی در داوری یک شبه اتفاق بیفتد. ضمن اینکه اشتباه یک داور را نباید به گردن همه داوران انداخت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)