خبرگزاری پرسپولیس : رئیس آکادمی فوتبال باشگاه پرسپولیس گفت: رفتار و اخلاق خوب بازیکنان ما یک برد به حساب می آید چون این تیم هم از لحاظ فنی و هم از نظر اخلاقی و رفتاری یک الگوی مناسب در این تورنمنت است.

حمید استیلی در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس افزود: بعد از 10 تا 15 سال، شاید اولین بار است که این اتفاق افتاده، آن هم برای باشگاهی مثل پرسپولیس که بخواهد به هدفمان در رابطه با بازیکن سازی اهمیت بدهد. جا دارد از باشگاه‌های دیگر هم تشکر کنم که بازیکنانشان را در اختیار ما گذاشته‌اند و از خود باشگاه پرسپولیس هم که این سفر را برای نوجوانان ما مهیا کرده است، تشکر می‌کنم.

وی افزود: این برنامه اجرا شد تا این بچه‌ها بیایند و یک سفر خارجی داشته باشند و بازیکنان هم سن و سال خود در خارج از کشور در ارتباط باشند. شاید این بازیکنان برای هماهنگی زمان کافی در اختیار نداشتند اما به هر شکل با هوش بالای خود توانستند روز به روز با هم هماهنگ‌تر شده و بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارند. تیم‌های دیگر بازیکنانشان دو، سه سال است که کنار هم تمرین می‌کنند و با هماهنگی کامل در برابر ما ظاهر می‌شوند.

استیلی در ادامه تصریح کرد: بازی برابر تیم ملی اسلواکی خیلی سنگین بود ولی بچه ها در این مسابقه سربلند از زمین خارج شدند. تیم ما در بازی اول هم بسیار خوب ظاهر شد و حقش نبود بازی را واگذار کند ولی در این تورنمنت هر تیم سه بازی برگزار می‌کند و از این سه مسابقه باید نتیجه لازم را بگیرد تا صعود کند. درست است که هدف ما نتیجه نیست، هدف ما این بود که این بچه‌ها را بیاوریم در یک کشوری مثل مالزی تا فوتبالشان را با تیم‌های آسیایی و اروپایی ارزیابی کنند.

حمید استیلی خاطر نشان کرد: ما تیمی را بردیم به نام تیم ملی اسلواکی و این موضوع اعتماد به نفس بازیکنان را تا حدود زیادی بالا برده است. مربیان به خوبی نقاط ضعف و قوت حریف را آنالیز کرده بودند. تیم ما برای ریکاوری و مرور تاکتیک‌ها در هر بازی، یک روز زمان دارد و این کار را برای بازیکنان نوجوان ما سخت‌تر می‌کند اما آنها با هوش و آمادگی بالای خود این سختی را تحمل می‌کنند.

رئیس آکادمی فوتبال باشگاه پرسپولیس در ادامه گفت: هنوز چیزی تمام نشده، در مرحله گروهی ما یک بازی دیگر فردا مقابل نماینده اندونزی داریم، نتیجه برای ما مهم نیست ولی اگر بتوانیم نتیجه بگیریم یک افتخار برای فوتبال کشورمان ایران و باشگاه پرسپولیس است. جا دارد از بچه‌ها، کادر فنی و همه کسانی که برای این تیم زحمت کشیده‌اند تشکر کنم. امیدوارم که این پیروزی‌ها ادامه‌دار باشد و مستمر.

استیلی در خصوص هم امتیازی تیم‌های گروه دوم نیز افزود: چهار تیم این گروه، سه امتیازی هستند و این نتایج نشان می‌دهد این گروه یک مقدار گروه سنگین‌تری نسبت به گروه اول است ولی هر چهار تیم این گروه شانس دارند و بازی فردا برای آنها خیلی مهم است.

وی در مورد بازی مقابل فرنز یونایتد اندونزی گفت: تیم اندونزی، تیم خوبی است که هشت بازیکن ملی پوش دارد و با بازی خوب خود، تایلند را شکست داد. همه تیم‌های گروه دوم، سه امتیازی شدند و ما با تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار داریم. تیم اسلواکی از لحاظ فیزیکی و تاکتیکی قوی‌تر بود ولی فوتبال ما همیشه نشان داده که وقتی روی تیمی حساب نمی‌کنیم برای ما مشکل ساز می‌شود که من این موضوع را به بچه‌ها اعلام کردم و به آنها گفتم این برد را فراموش کنید. خیلی خوب استراحت کنید و در رابطه با تیم بعدی که بازی داریم تمرکز کنید.

حمید استیلی در پایان گفت: دکتر زرینه در این تورنمنت خیلی به ما کمک کرد. ایشان خیلی به بچه‌ها کمک کرده و در رابطه با مسائل پزشکی شبانه روز عین پروانه دور بازیکنان می‌گردد و جا دارد از این دکتر حرفه‌ای و خوش اخلاق تشکر کنم که خیلی خوب کارش را انجام می‌دهد. ضمن اینکه بچه‌های ما هم ارتباط صمیمانه‌ای را با ایشان ایجاد کرده‌اند.

 

 دکتر زرینه: راهکار ما موفقیت آمیز بود و نتیجه گرفتیم
 پزشک تیم فوتبال نوجوانان پرسپولیس گفت: راهکار ما برای مقابله با شرایط آب و هوایی موفقیت آمیز بود و نتیجه آن را گرفتیم.

فرید زرینه افزود: از روز اول برای جلوگیری از خستگی و عدم گرفتگی پای بازیکنان در جریان بازی، راهکار داشتیم و علیرغم اینکه بازیکنان در بازی اول آن را به درستی اجرا نکردند، در بازی دوم مقابل تیم قدرتمند اسلواکی این راهکار به خوبی جواب داد.

وی افزود: تیم چونبوری تایلند که آشنا با این شرایط آب و هوایی تمرینات منظمی را پشت سر گذاشته بود درست سه برابر بچه‌های ما پاهایشان گرفت و در دقایق مختلفی از بازی به زمین افتادند، اما بچه‌های ما در بازی برابر آنها یک اشتباهی را کرده و آن این بود که به توصیه‌های ما کم توجهی کردند. من به آنها گفته بودم تحت هر شرایطی مرتب باید بیایند کنار زمین و آب بخورند ولی آنها این کار را انجام ندادند اما در بازی دوم این راهکار اجرا شد و هر 10 دقیقه به هر عنوانی این آب به آنها رسید و من فکر می‌کنم این راهکار ما موفقیت آمیز بود.

زرینه در ادامه تصریح کرد: ما تغییراتی در برنامه مکمل‌های بازیکنان دادیم و موادی که باید به آنها برسد را برای آنها تهیه کردیم و من فکر می‌کنم که نتیجه بخش بود. ما در مقابل یک تیم قدرتی مثل اسلواکی با توان کامل به میدان رفتیم و بچه‌های ما مشکلی در خصوص گرفتگی پا نداشتند و این نشان داد که برنامه ما خوب بوده است.

پزشک تیم نوجوانان پرسپولیس در مورد مصدومیت بازیکنان گفت: ما پس از بازی برابر اسلواکی دو مصدوم داشتیم. دو بازیکن مدافع ما با مصدومیت مواجه شدند و مورد مداوا قرار گرفتند و برای بازی فردا هیچ مشکلی ندارند و می‌توانند تیم را همراهی کنند.

وی در پایان در خصوص اخلاق و رفتار بازیکنان افزود: این بچه‌ها بسیار خوب و عاقلانه با شرایط حرفه‌ای این تورنمنت کنار آمده‌اند و در سیستم تیمی خوب عمل می‌کنند. آنها توصیه‌های فنی، اخلاقی، رفتاری و پزشکی را به خوبی اجرا می‌کنند و می‌دانند که نماینده باشگاه بزرگی بنام پرسپولیس و از آن مهم‌تر یک تیم ایرانی هستند و تمام شرایط را به خوبی درک می‌کنند. ضمن اینکه صحبت‌های کادر فنی در بهبود این نظم و انضباط تاثیر بسزایی دارد.

 ریکاوری و مرور تاکتیک‌های تیمی، برنامه تمرین سه‌شنبه سرخپوشان
 تیم فوتبال نوجوانان پرسپولیس پس از شکست تیم مدعی اسلواکی بعدازظهر امروز به ریکاوری و مرور تاکتیک‌های تیمی پرداختند.

 سرخپوشان ساعت 17:30 به وقت محلی هتل را به مقصد محل تمرین ترک کرده و تمرین سه‌شنبه خود را از ساعت 18 در هوایی ابری و بهاری زیر نظر کادر فنی برگزار کردند.

کادر فنی تیم فوتبال نوجوانان پرسپولیس به جهت زمان اندک و فشردگی مسابقات، تمرین امروز را به دو بخش اختصاص داد. بازیکنان پس از گرم کردن به ریکاوری پرداختند و پس از آن چند تاکتیک مهم بازی فردا را در دستور کار داشتند.

گفتنی است، سرخپوشان فردا از ساعت 20:30 در سومین دیدار خود در تورنمنت هشت جانبه فرنز یونایتد مالزی به مصاف نماینده اندونزی می‌روند. ضمن اینکه چهار تیم این گروه، سه امتیازی هستند و تیم پرسپولیس با تفاضل گل در صدر جدول گروه دوم قرار دارد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)