پرسپولیس نیوز : سرمربی سابق ملوان انزلی گفت: پنالتی مهدی طارمی در دربی گل می‌شد نتیجه‌ای شگفت‌انگیز رقم می‌خورد.

 تیم پرسپولیس دربی 82 را با نتیجه رویایی 4 بر 2 به پیروزی رسید تا هواداران این تیم هم جشن صدرنشینی بگیرند و هم پیروزی بر رقیب سنتی‌شان. با حمید استیلی سرمربی اسبق پرسپولیس و ملوان گفت وگویی در مورد دربی 82 و همچنین شرایط جدید ملوان انجام دادیم.

 

* نظرتان در مورد دربی 82 چیست؟

یکی از زیباترین و بهترین دربی‌های دهه اخیر پایتخت برگزار شد. هر دو تیم خوب بازی کردند و 6 گل رد و بدل شد و موقعیت‌های گلزنی زیادی روی دروازه‌ها خلق شد. پرسپولیس در بعد روحی و روانی برتر از حریف بود و توانست به یک برد خوب دست پیدا کند البته زحمات فنی برانکو را هم نباید نادیده گرفت ضمن اینکه تمدید دو ساله قرارداد برانکو هم در این نتیجه بی تاثیر نبود.سرمربی پرسپولیس بدون آنکه احتیاط به خرج بدهد تیمش را شجاعانه به میدان فرستاد و پیروز شد.

* البته پرسپولیس در همه زمینه‌ها برتر از استقلال به نظر می‌رسید؟

بله، یکی از مسائل مهمی که باید به آن اشاره کنم همدلی و یکدلی در پرسپولیس است همان طور که علی پروین گفت بازیکنان پرسپولیس بسیار با هم همدل هستند وقتی بازیکنان پنالتی را به مهدی طارمی می‌دهند و یا او بعد از دریبل دروزاه‌بان استقلال پاس گل می‌دهد این ها نشانه یک تیم همدل و یکدل است. ضمن اینکه گل دقیقه 5 پرسپولیس هم بسیار مهم بود.استقلال بعد از خوردن این گل جلو آمد تا گل را جبران کند و روزنه‌های دفاعی‌اش باز شد و پرسپولیس به خوبی از آن استفاده کرد.

* داوری مسابقه را چطور دیدید؟

محسن ترکی فوق العاده سوت زد. او کمترین اشتباه را در زمین داشت و در بعضی از صحنه ها به خوبی آوانتاژ می‌داد و وقتی هم پرسپولیس دو بر صفر از حریف پیش بود خیلی شجاعت می‌خواهد که داور به سود این تیم پنالتی اعلام کند که ترکی این کار را کرد. داور بازی بارسا – اتلتیکو را دیدیم. داور دو اشتباه تاثیر گذار داشت اینستا را اخراج نکرد و یک پنالتی مسلم را به سود بارسا نگرفت اگر داوران ما چنین اشتباهاتی را مرتکب شوند می‌خواهیم آن‌ها را دار بزنیم. یک فاکتور دیگر هم در موفقیت پرسپولیس در این فصل نقش پررنگی داشت.

* چه فاکتوری؟

فاکتور هواداران و حمایتی که از تیم می‌کردند. هواداران پرسپولیس به خوبی تیمشان را در این فصل حمایت کردند در دربی هم هواداران استقلال با وجود آنکه شکست خوردند این باخت را پذیرفتند و اعتراضی نکردند و مشکلی به وجود نیامد. کارهای فرهنگی جالبی مثل شعار ورزشگاه بدون زباله زیباست هم انجام شد که باید از جعفری مدیرعامل پسماند شهرداری هم تشکر کنیم. به هر حال تماشاگران و شهروندان تهرانی باید بدانند که ورزشگاه و شهرشان را پاکیزه نگه دارند و به جای تولید زباله خودشان زباله‌هایشان را جمع آوری کنند.

* پرسپولیس یک پنالتی را در این بازی از دست داد؟

بله اگر آن پنالتی گل می‌شد و پرسپولیس 3 بر صفر به رختکن می‌رفت شاید نتیجه بازی یک نتیجه شگفت‌ انگیزتری می‌شد استقلال موقعیت گلزنی نداشت تا اینکه سوشا مکانی با یک اشتباه این شانس را به استقلال داد تا آنها گلزنی کنند.

* برخی می‌گویند برانکو یک مربی خارجی مدرن است که با وجود پیروزی در نیمه اول باز هم تیمش را هجومی در نیمه دوم به میدان فرستاد و شاید یک مربی ایرانی چنین کاری نمی‌کرد.

برانکو از اواخر نیم فصل دوم فصل گذشته کارش را با پرسپولیس شروع کرد و در شروع کار نیز نتایج مناسبی نگرفت اما در این فصل توانست بازیکنان مورد نظرش را جذب کند و تیمی که می خواهد ببندد. نقش مدیریت باشگاه هم در این میان مهم بود. پرسپولیس اکنون هیچ دغدغه مالی و مدیریتی ندارد و طاهری به خوبی توانسته باشگاه را سازماندهی کند. بازیکنان و مربیان پرسپولیس دغدغه‌ای ندارند. من در ملوان این فصل مربیگری کردم جدا از کار فنی نیمی از توان ما صرف مشکلات مالی می‌شد. تمام این فاکتورها زنجیروار به هم وصل است تا یک مربی موفق شود. استیماچ هم یک مربی خارجی است اما ببینید که او در سپاهان به خاطر مشکلاتی که هست نتوانسته نتیجه بگیرد یا اسکوچیچ در فولاد با وجود آنکه تیمی با رقم بالایی بست نتوانست خیلی انتظارات را برآورده کند. البته این حرفهای من معنایش نفی زحمات برانکو نیست. او همواره برای تیم زحمت کشیده و به همه و بخصوص رقبایش احترام می‌گذارد و من پیروزی در دربی را به او هم تبریک می‌گویم. 

* هواداران پرسپولیس بعد از این بازی عدد 4 را نشان می‌دادند نظر شما در این مورد چیست؟

این کُری همیشه بین هواداران است البته چون 4 گل زده‌اند و این نتیجه جدیدتر بوده است 4 نشان می‌دهیم.

* ملوان بعد از جدایی شما هنوز به پیروزی نرسیده است.

من آرزو می‌کنم که ملوان در لیگ برتر بماند بازی این تیم مقابل فولاد را هم دیدم. من به ملوان عرق و تعصب دارم و این تیم را هم دوست دارم امیدوارم مسئولان استانی بیشتر به فکر ملوان باشند. در حال حاضر فقط دنیامالی تیم ملوان را حمایت می‌کند. همان طور که زمان حضور من چنین شرایطی بود. امیدوارم هواداران هم بیش از گذشته حامی ملوان باشند تا این تیم در لیگ برتر بماند و بازیکنان هم با هم یکدل و همدل باشند. ملوان 4 فینال دیگر تا پایان لیگ پیش رو دارد.

* فکر می‌کنید ملوان در لیگ برتر بماند؟

جنگ اصلی ملوان برای بقا با سیاه جامگان است. استقلال اهواز و راه‌اهن شرایط خطرناک تری در جدول دارند و تیم سوم سقوط کرده از بین سیاه جامگان و ملوان انتخاب می‌شود و این دو تیم در هفته آخر هم در مشهد با هم بازی دارند.

* اگر شما در ملوان می‌ماندید بهتر نبود و ثبات به تیم ملوان کمک بیشتری نمی‌کرد؟

ثبات مهم است اما شرایط سخت بود. ما حتی در تمرین هم آرامش نداشتیم.مدیرعامل و هیات مدیره نمی‌خواستند که من از ملوان جدا شوم اما بحث‌هایی چون بومی گرایی مطرح شد در حالی که ما همه ایرانی هستیم. اما انگار من اسرائیلی بودم. من برای ملوان و محمد احمدزاده آرزوی موفقیت می‌کنم. با احمدزاده هم تماس تلفنی داشتم و گفتم هر کمکی که از من برمی‌آید انجام خواهم داد. احمدزاده هم مربی با اخلاقی است که برای ملوان خیلی زحمت می‌کشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)