پرسپولیس نیوز : عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: کی‌روش مربی بزرگی است اما او تغییری در سبک بازی تیم ملی ما ایجاد نکرد.

حمید استیلی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه شبکه جهانی جام جم در خصوص مسائل مختلف به صحبت پرداخت.

حمید استیلی بعد از پخش سرود ویژه جام جهانی در این برنامه گفت:در مراسم رونمایی از سرود تیم ملی، تصاویر آن به مانند تصاویر امشب که شما پخش کردید نبود و کلیپ امشب یادآور سال های گذشته بود و خاطرات گذشته را در اذهان  زنده کرد. این کارشناس فوتبال گفت:بازیکنان تیم ملی و کی روش با این سرود شارژ روحی شدند .

تجربه بین الملی تیم ملی بالاست

حمید استیلی در مقایسه تیم حال حاضر و تیم سال 1998 گفت:در جام جهانی فرانسه ما بیست سال بود به جام جهانی نرفته بودیم و بازیکن بین المللی هم نداشتیم و فقط یک بازی دوستانه با کرواسی انجام دادیم اما الان تیم ملی با چندین بازیکن لژیونر و با سرمربیگری کی روش که یک مربی طراز اول جهان است تجربه بین المللی دارد و فکر می کنم با تمرینات خوب و آمادگی جسمانی بازیکنان می توانیم در جام جهانی برزیل بازی های خوبی به نمایش بگذاریم.

95 درصد بازیکنان خوب ایران به تیم ملی دعوت شده اند

این کارشناس فوتبال درباره لیست دعوت شده گان به تیم ملی گفت:آقای کی روش 95 درصد بازیکنان خوب را به تیم ملی دعوت کرده است. قطعا درباره اعلام لیست تیم ملی سلیقه ها متفاوت است و برخی معترض هستند مثلا پیام صادقیان می توانست یکی از نفرات دعوت شده به تیم ملی باشد همین طور رحمتی ، جباری و کریمی که تجربه زیادی در تیم ملی دارند می توانستند در لیست کی روش باشند که اینطور نشده است .باید به سلیقه آقای کی روش احترام گذاشت.

اردوی آفریقای جنوبی برای تیم ملی مفید و خوب بود

استیلی درباره اردوی تیم ملی که در آفریقای جنوبی برگزار شد گفت: در مصاحبه هایی که از بازیکنان تیم ملی دیدم آنها این اردو را خوب ارزیابی کردند و حتی می گفتند در باشگاه هایمان اینطور تمرین نمی کردیم. در اردوها مشکلات آمادگی جسمانی و تاکتیکی بازیکنان حل می شود.استیلی افزود:وقتی بازیکنان در اردو کنار هم قرار می گیرند مثل یک خانواده با هم بودن را درک می کنند.مدیریت کی روش هم خیلی خوب بود که حتی  بازیکنی هم که از تیم ملی خط می خورد هیچ اعتراضی به سرمربی نمی کند.

اسم بزرگ کی‌روش می توانست سبک بازی تیم ملی را تغییر دهد

حمید استیلی از کی روش انتقاد کرد و گفت:اسم کی روش بزرگ است چون مربی منچستریونایتد ،رئال مادرید و حتی تیم ملی پرتغال بوده است . انتظاری که از آقای کی روش می‌رفت این بود که سبک  فوتبال ایران را تغییر دهد و این کمی به زمان احتیاج دارد. به عنوان مثال گواردیولا در بایرن مونیخ در فاصله شش ماه سبک بازی بایرن مونیخ را تغییر داد. البته سبک بازیکنان در آلمان متفاوت است چون بازیکنان منضبط و تاکتیک پذیر هستند اما بازیکنان ما با یک روشی در باشگاه و با یک روش دیگر در تیم ملی  بازی می کنند . مهمترین عامل صعود ما به جام جهانی نظم و روحیه جنگندگی بود که آقای کی روش در تیم ملی به بازیکنان منتقل کرد.اما ما تغییری در بازی ایران نمی بینیم.

صحبت از پیراهن و تی‌شرت تیم ملی در شان بازیکنان و مربی تیم نیست

بازیکن سابق تیم ملی درباره حریفان تیم ملی در اردوی اتریش گفت: این اردو می تواند از اردوی آفریقای جنوبی مهمتر باشد چون اکثر بازیکنان در این اردو حضور دارند و سه بازی دوستانه با بلاروس ، مونته نگرو و آنگولا انجام خواهد داد که می تواند بازیکنان را آماده کند. در این مقطع صحبت از لباس تیم ملی و تی شرت در شان بازیکنان نیست و آنها باید تمرینات خود را به خوبی انجام دهند و به مسائل حاشیه ای توجه نکنند. این مسئله متاسفانه در رسانه های خارجی بازتاب منفی داشته و لطمات زیادی به تیم ملی می زند . نام ایران از همه چیز برای ما مهمتر است و بازیکنان تمرکز خودشان را روی مسائل فنی تیم بگذارند . آقای کی روش یک آنالیزور خوب است و خیلی خوب می تواند حریفان ایران در جام جهانی را آنالیز کند.

دلیل ماندگاری تیم 98 فرانسه

 حمید استیلی درباره ماندگاری تیم ملی 98 فرانسه گفت: بازیکنان تیم ملی با جان و دل برای شاد کردن مردم و اینکه احساس می کردیم مردم در کنار ما هستند برای کشور بازی می کردند جز مردم به چیز دیگری در زمین فکر نمی کردیم. مسئله بعدی موضوع روانی تکنیکی و تاکتیکی تیم بود که به خوبی در آن زمان پشت سر گذاشتیم  مربیان و فدراسیون در آن زمان زحمات زیادی کشیدند تا ما قدرت بدنی خود را بالا ببریم فقط مشکل آن موقع ما نداشتن بازی های تدارکاتی بود. در بازی با آمریکا در جام جهانی هر نفر جای دو بازیکن دوید حتی بازیکنانی که روی نیمکت بودن حرص و جوش زیادی می خوردند و به معنای واقعی یک تیم بودیم.

جام جهانی ویترین فوتبال جهان است

استیلی درباره هدف ما از حضور در جام جهانی فوتبال چیست گفت : جام جهانی ویترین فوتبال در جهان است. سی و دو تیم به جام جهانی می روند و در آنجا بازیکنان و کشورها می توانند خود را عرضه کنند هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ اخلاقی. بعد اخلاقی در جام جهانی خیلی مهم است زیرا بازیکنان باید بدانند چطور در جام جهانی  مصاحبه کنند در پایان نیمه برخوردشان با بازیکنان حریف و همینطور بعد از بازی نحوه برخورد بسیار مهم است.

بدهی پرسپولیس 70 میلیارد تومان است

استیلی درباره وضعیت تیم پرسپولیس گفت: بدهی های امسال پرسپولیس بالغ بر 70 میلیارد تومان است و امسال نخستین بار وزارت ورزش و جوانان یک اسپانسر برای پرسپولیس پیدا کرده که 30 میلیارد تومان هزینه خواهد کرد. باشگاه هم با این 30 میلیارد موظف است تا تیم را ببندد. باشگاه همچنین موظف است تیمهای پایه را شکل بدهد.هیات مدیره امسال پرسپولیس یک هیات مدیره اقتصادی فنی و فرهنگی است و نگاهش، نگاه خوش بینانه به این تیم است.

کار کمیته فنی دخالت در کار مربیان نیست

این عضو هیئت مدیره پرسپولیس گفت:کمیته فنی در هر اساسنامه باشگاه است نه تنها در ایران بلکه در همه کشورهای پیشرفته هم کمیته فنی هست. این کمیته فنی کارش نظارت بر تیمهای اصلی و پایه است و هدایت مربیان برای کمک به آنها است نه دخالت در کار آنها. هر کدام از این ها شرح و وظایف خاصی دارند در کمیته فنی افراد فرهیخته ای هستند که با جان و دل برای کمک به تیم عضویت در کمیته فنی را می پذیرند.

بدهی‌های گذشته بازیکنان پرسولیس پرداخت خواهد شد

سخنگوی هئیت مدیره پرسپولیس درباره مبلغ قرارداد بازیکنان گفت:وزارت ورزش و جوانان معتقد است رقم قراردادهای بازیکنان کاهش یابد ما نسبت به بودجه ای که داریم با بازیکنان قرارداد منعقد می کنیم.البته برخی از بازیکنان قرارداد دو ساله دارند که این ها را مدیر عامل باشگاه تصمیم خواهد گرفت. ما بدهی های گذشته بازیکنان را پرداخت خواهیم کرد. ما الان حسابمان مسدود است، اولین کار ما برداشتن مسدودیت حسابمان است و بعد از آن پولی که از اسپانسر گرفتیم وارد بانک کنیم و بدهی های بازیکنان را پرداخت کنیم و بعد قراردادهای جدید را منعقد کنیم.

قرارداد علی دایی سه ساله است

حمید استیلی درباره تمدید قرارداد علی دایی گفت : قرارداد ایشان سه ساله است و سرمربی این باشگاه باقی خواهد ماند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)