پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس با قهرمانی در مسابقات داخلی، توقع هواداران را بالا برده است و باید تیم قوی راهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کند.

ابراهیم اسدی در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات بسیار خوب عمل کرده، اظهار داشت: پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات شرایط خوبی را رقم زد و با مدیریت مناسب توانست بازیکنان فصل قبل خودش را حفظ کند. همچنین تا اینجای کار نیز چند بازیکن خوب را در پست‌های مختلف به تیم اضافه کرد. باشگاه باید بازیکنان مورد نیاز یحیی گل‌محمدی را بگیرد تا تیم تقویت شود و کادرفنی از لحاظ ابراز در طول فصل پیش‌رو هیچ مشکلی نداشته باشد. از طرفی پرسپولیس با قهرمانی در مسابقات داخلی لیگ برتر و جام حذفی توقع هواداران را بالا برده است و باید تیمی قدرتمند را راهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کند.

وی افزود: طبیعتاً تیمی که می‌خواهد در پیکارهای یک سطح بالاتر از فوتبال ایران حضور پیدا کند به بازیکنان باتجربه نیاز دارد. بازی در رقابت‌های لیگ قهرمانان امسال خیلی سخت‌تر از سال‌های قبل خواهد بود، بر همین اساس باید بازیکن بزرگ به خدمت گرفته شود. بازیکن بزرگ فقط به درد کارهای بزرگ می‌خورد و می‌تواند با موفقیت از آن کار بیرون بیاید.

*پرسپولیس تجربه کافی برای موفقیت در آسیا را دارد

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس می‌تواند این فصل قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود، عنوان کرد: پرسپولیس در سال‌های اخیر ۲ مرتبه تا فینال پیش رفته است و تجربه کافی را در لیگ قهرمانان آسیا دارد. به طور حتم هم اکنون نیز بازیکنانی در پرسپولیس حضور دارند که تجربه زیادی دارند و می‌توانند پرسپولیس را در آسیا کمک کنند. با اینکه شرایط حضور در لیگ قهرمانان خیلی سخت است، اما تجربه بازیکنان و مربیان پرسپولیس می‌تواند کمک کند تا عملکرد خوبی در آسیا داشته باشند و قهرمانی را به دست بیاورند.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: با توجه به اینکه این فصل تیم‌های عربستانی خیلی قدرتمندتر از سال‌های قبل وارد لیگ قهرمانان آسیا خواهند شد اگر پرسپولیس بتواند قهرمان غرب آسیا شود، در ادامه با آنالیز و برنامه‌ریزی ایده‌آل می‌شود دست به کارهای بزرگ زد و برای نخستین بار قهرمان آسیا شد.

*در انعقاد قرارداد بین بازیکنان و باشگاه‌ها همیشه زد و بند وجود دارد

اسدی درباره شکایت بازیکنان خارجی از باشگاه‌های ایرانی تصریح کرد: کلی پرونده شکایت بازیکنان خارجی در فیفا وجود دارد و این موضوع به خاطر سوء‌مدیریت در باشگاه‌های ماست. ابتدا اینکه دلال‌‌ها بازیکنان بی‌کیفیت را به باشگاه‌ها می‌انداختند و مدیرعامل بعدی هم کار مثبتی برای پرداخت بدهی‌ها و مطالبات نمی‌کرد. باید قبل از اینکه این شکایات پیش بیایید، با تدابیر و تمهیداتی رضایت بازیکنان گرفته می‌شد تا کار به اینجا نمی‌رسید.

وی در خصوص قانون سقف بودجه باشگاه‌ها تاکید کرد: در انعقاد قراردادهای فوتبالیست‌ها همیشه زد و بندها بین بازیکنان و باشگاه‌ها وجود دارد. اگر توافق و تفاهم به ضرر باشگاه و بازیکن نباشد مهم است، چون حضور بازیکن بزرگ در تیم شرایط خاص خودش را دارد. باید باشگاه از بازیکن بهره‌مند شود و در مقابل هم بازیکن از لحاظ مالی مرتفع شود تا با تمرکز بیشتر در تیم کار کند.

*زیرساخت‌های پرسپولیس ایراد دارد و مربیان به بازیکنان جوان اعتماد ندارند

اسدی درباره اینکه باشگاه بزرگ پرسپولیس باید از بازیکنان پایه خود استفاده کند، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های باشگاه پرسپولیس کمی ایراد دارد و مربیان هم به بازیکنان جوان اعتماد ندارند. حضور بازیکنان پرورش یافته از تیم‌های پایه در تیم بزرگسالان بسیار محدود است و نفرات کمی از تیم‌های جوانان و امید به تیم اصلی راه پیدا می‌کنند. باشگاه می‌تواند بازیکنانی را در رده سنی پایه پرورش دهد تا سپس با مبالغ کمتری به تیم بزرگسالان بفرستد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)