ابراهیم اسدی کاپیتان سابق پرسپولیس معتقد است این تیم در ۴ سال اخیر لیاقت و شایستگی خودش را نشان داده و توانسته افتخارات زیادی را به دست آورد.


لیگ برتر دوباره شروع خواهد شد. به نظرت شروع دوباره بازیها اتفاق خوبی است؟

نمی توانم بگویم خوب است یا بد اما شرایط جامعه به شکل خوبی رقم بخورد مهمتر است تا لیگ چون دوست دارم مردم در تنگنا نباشند و این بیماری از بین برود تا مردم با صفا و صمیمیت در کنار هم زندگی کنند. این شرایط خیلی بهتر است تا لیگ شروع شود چون الان بازیهای اروپایی را می‌بینم که تصویرسازی می‌کنند تا نشان بدهد تماشاگر در استادیوم هست اما در واقع کسی در ورزشگاهها نیست. الانهم لیگ شروع می‌شود و می‌گویند چند تا بازیکن کرونا داشته‌اند و هفته قبل در برنامه فوتبال برتر مصاحبه بچه‌های تیم سایپا را دیدم که هم دغدغه قرارداد دارند و هم با ماسک تمرین می‌کردند که برای فوتبالیست‌ها خیلی سخت است با ماسک بدوند و نفس بکشند. بالاخره در فوتبال درگیری هست و این وضعیت نگران کننده است و نمی‌دانم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ چه تدابیری دارند که با شروع مسابقات کسی دچار مشکل نشود و فقط امیدوارم به خوبی و خوشی مسابقات تمام شود.

محمد انصاری از پرسپولیس و رضا آذری و مرتضی تبریزی از استقلال با شروع تمرینات دچار مصدومیت طولانی مدت شدند. در مورد این اتفاقات چه نظری دارید؟

 

طبیعتا این مسائل به ضرر تیم‌ها است. محمد انصاری بازیکن باتجربه‌ای است و صد در صد در بازیهای سخت به درد پرسپولیس می‌خورد که متاسفانه فعلا او را نداریم. بچه‌های دیگر هم دچار این مصدومیت شدند که اتفاق خوبی نیست و باید برای آنها جایگزین انتخاب کنند تا نقش آنها را در زمین ایفا کنند و شاید بازیکنان جایگزین نتوانند این کار را بکنند.

چه تصوری از بازی پرسپولیس و پیکان دارید؟

فکر می‌کنم بچه‌های پرسپولیس این تجربه را داشته‌اند که در زمین پیکان بازی کنند و نتیجه را عوض کرده و ببرند. بازیکنان پرسپولیس می‌توانند در این بازی اثبات کنند که لیاقت قهرمانی را چه در کرونا و چه شرایط عادی دارند.

فکر می‌کنی دیدار پرسپولیس و پیکان با شرایط موجود بازی جذابی بشود؟

یک مقدار سخت است چون شرایط غیر طبیعی است اما اینکه بتوانند نقش خودشان را در زمین ایفا کنند و ببرند تاثیر مهمی در قهرمانی پرسپولیس دارد.

از تیم پیکان چه شناختی دارید؟

بالاخره همه تیم‌ها جلوی پرسپولیس می‌خواهند عرض اندام کنند و تیمی نیست که کم بیاورد. هر تیمی به دنبال گرفتن حقش باشد، می‌آید و مقابل پرسپولیس بازی می‌کند و دنبال ضد فوتبال نخواهد بود. پیکان هم می‌آید تا شایستگی اش را مقابل پرسپولیس نشان بدهد و آنها هم دنبال نتیجه هستند. شاید در بازی اول و دوم کار برای پرسپولیس سخت باشد اما از هفته سوم و چهارم شرایط بدنی و تاکتیکی بهتر می‌شود.

با توجه به وقفه به وجود آمده و عدم حضور تماشاگران فکر می‌کنی کیفیت بازیها پایین بیاید؟

صد در صد کیفیت بازیها پایین می‌آید و بازی بدون تماشاگر خیلی سرد خواهد بود. باید این مسائل را درک کنیم و قطعا کیفیت بازیها پایین می‌آید چون بازیکنان تحرک و انگیزه لازم را ندارند و سطح بازی بازیکنان تا ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

با تمام این مشکلات به نظرت فوتبال برای نشاط جامعه لازم هست؟

فوتبال ورزش سنگینی است و همه هم این رشته را دوست دارند و مردم دنیا بازیها را می‌بینند. در فوتبال باید توان بدنی بالایی داشته باشی تا دوام بیاوری. فوتبال بازی جذابی است و مردم نمی‌خواهند این ورزش را از دست بدهند.

پرسپولیس ۱۰ امتیاز با بقیه تیم‌ها اختلاف دارد و از الان می‌توان این تیم را قهرمان دانست؟

هیچی معلوم نیست. ما که دوست داریم پرسپولیس قهرمان شود و در این ۳-۴ سال لیاققت و شخصیت خودش را نشان داده است و الان هم دور از دسترس نیست که قهرمان شود اما بازیها باید جلو برود و چند بازی باقی مانده انجام شود تا هر تیمی که حقش است قهرمان شود نه اینکه با تعطیلی لیگ به پرسپولیس کاپ بدهند چون شخصیت پرسپولیس خیلی بالاتر از این حرفها است.

تیم‌های دیگر هم شانس قهرمانی دارند؟

ما در اولین دوره لیگ برتر از استقلال ۲ امتیاز عقب بودیم و استقلال اگر در انزلی یک مساوی هم در بازی آخر می‌گرفت قهرمان می‌شد اما قسمت این بود که ما قهرمان شویم. در سال ۸۷ هم بازی پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی حکم فینال را داشت که در دقیقه ۹۷ همه چیز عوض شد و پرسپولیس قهرمان شد. الان هم هیچی معلوم نیست و هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. بازیکنان پرسپولیس باید کاملا حواسشان جمع باشد و بچه‌ها توجیه باشند تا کاپ را از دست بدهند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)