مرجع خبری پرسپولیس : مردان دل‌بوسكه برابر شيلي به پيروزي 2 بر يك دست يافتند تا در مرحله يك هشتم نهايي برابر پرتغال صف آرايي كنند.

 

دو تيم ملي فوتبال اسپانيا و شيلي در استاديوم لفتوس ورسفلد از ساعت 23:00 شب گذشته به وقت تهران به مصاف يكديگر رفتند.

بسياري از اين بازي به عنوان دوئل انديشه‌هاي دل‌بوسكه و بيلسا ياد كردند اما آنچه در زمين مشاهده مي‌شد جنگ تمام عيار دو فوتبال هم ريشه از دو جبهه اسپانيايي زبان بود كه صرف نظر از نتيجه به دست آمده تا پايان كار خصلت هيجان زايي و برتري تكنيك مقابل تاكتيك را حفظ كرد.

تيكي‌تاكا بازي معروف اسپانيايي (پاس‌هاي كوتاه) در نيمه اول شيلي پر سر و صدا را ساكت كرد و بازي بسيار منطقي مردان ويسنته دل‌بوسكه باعث شد اين تيم با نتيجه 2 بر صفر به رختكن برود.

در نيمه اول داور مكزيكي بازي كه از او با لقب دراكولا ياد مي‌كنند يك پنالتي بسيار مدرسه‌اي و واضح را ناديده گرفت تا داويد ويا از ايستادن در صدر جدول گلزنان جام نوزدهم موقتا محروم باشد.
اخراج بازيكن خشن شيلي تا حدود زيادي مشكوك و بحث برانگيز بود و برخي سايت‌هاي خبري اروپايي خطاي استرادا بر روي فرناندو تورس را كاملا غيرعمدي توصيف كردند.

در نيمه نخست مه‌دل، پونسه و استرادا كارت زرد دريافت كردند كه استرادا با كارت زرد دوم خود در دقيقه 38 بازي از ميدان اخراج شد.
54 درصد از ضريب مالكيت توپ و ميدان در نيمه اول در اختيار اسپانيا، قهرمان يورو 2008 بود.

داويد ويا 25 (بر اثر غفلت و اشتباه دروازه‌بان شيلي) و آندرس اينيستا 37 دو گل تيمشان را در نيمه نخست وارد دروازه لاروخاي آمريكاي جنوبي كردند.

در نيمه دوم شيلي 10 نفره تلاش كرد تا شايد دست به كار بزرگي بزند و شوت سركش ميلار در دقيقه 47 باعث شد توپ پس از برخورد با پاي پيكه و فريب لحظه‌اي كاسياس وارد دروازه لاروخاي اروپا شود.
اين تنها موقعيتي بود كه البته به گل هم تبديل شد و پس از آن شيلي هرگز نتوانست 10 نفره بودنش را فراموش كند.

اسپانيا با نتيجه 2 بر يك در اين ديدار به پيروزي رسيد و با 6 امتياز به عنوان تيم اول صعود كرد و شيلي به لطف تساوي بدون گل دو تيم سوئيس و هندوراس در بازي همزمان به عنوان تيم دوم گروه هشتم راهي مرحله يك هشتم نهايي شد. سوئيس با 4 امتياز و هندوراس با يك امتياز از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)