مرجع خبری پرسپولیس : دوربين عنکبوتي علي‌رغم هزينه ميلياردي که براي تهيه آن شده بود، خيلي زود از کار افتاد!

آخرين روزهاي اسفندماه سال 1389 بود که دوربين عنکبوتي در ورزشگاه آزادي نصب شد. دوربيني که قابليت آن را دارد تمامي زواياي زمين فوتبال را تعقيب و تصويربرداري کند. قابليت منحصر به فرد اين دوربين تصويربرداري از ارتفاع 45 متري تا 30 سانتي‌متري زمين چمن ورزشگاه آزادي است.

 

 

نصب اين Spider cam تاثير زيادي در افزايش کيفيت مسابقات ليگ داشت و بازي هايي که در ورزشگاه آزادي برگزار مي شد به شکل جالبي به تصوير درمي آمد.

در بازي حساس تيم هاي پرسپوليس و سپاهان خبري از دوربين عنکبوتي نبود؛ وقتي اين دوربين بر فراز ورزشگاه آزادي ساکن مانده بود تماشاگران حاضر در ورزشگاه متوجه شدند که Spider cam از کار افتاده است!

چرا در ديداري به حساسيت بازي پرسپوليس و سپاهان بايد دوربين عنکبوتي خاموش باشد؟!

يکي از اعضاي سازمان ليگ در پاسخ به اين پرسش مي گويد: قرار بوده از اين دوربين تنها براي بازي هاي ليگ برتر استفاده شود و به همين دليل هم در بازي جام حذفي از آن استفاده نشد. پاسخ کوتاه سازمان ليگ نه تنها قانع کننده نيست بلکه با منطق نيز کيلومترها فاصله دارد! اگر اين دوربين براي صدا و سيماست پس ديگر چه نيازي است که تنها در بازي هاي ليگ از آن استفاده شود؟! در ضمن بايد اين نکته را نيز يادآور شد که همين دوربين عنکبوتي رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا را پوشش داد.

صحبت هاي يکي از مديران شبکه سوم سيما نشان دهنده آن است که دلايل مطرح شده از سوي سازمان ليگ درست نبوده و عدم استفاده از دوربين عنکبوتي به دلايل نقص فني اين دستگاه بوده است.

ماجرا از اين قرار است که دوربين عنکبوتي چند هفته است که دچار نقص فني شده و مهندسان ايراني نيز قادر به تعمير آن نيستند؛ اين در حالي است که تا چندي قبل دو مهندس اتريشي براي نظارت بر کار دوربين عنکبوتي در ايران بودند اما سرانجام تهران را ترک و به وين بازگشتند.

يکي از مديران شبکه سوم سيما در خصوص نقص فني دوربين عنکبوتي اطلاعات خوبي را در اختيارمان قرار مي دهد. اين مقام مسوول مي گويد: دو هفته از خراب شدن دوربين عنکبوتي مي گذرد. قرار بود مهندسان اتريشي دهم ارديبهشت ماه براي سرويس اين دوربين به ايران بيايند اما خلف وعده کردند و به تهران نيامدند. بر همين اساس هم در حال حاضر اين دوربين بدون استفاده مانده و نمي توانيم در بازي هايي که در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود از آن استفاده کنيم.

در روزهاي گذشته حرف و حديث هاي بسياري در خصوص رقم هزينه شده براي دوربين عنکبوتي مطرح شده است. برخي صحبت از 850 ميليون مي کنند و برخي ديگر از يک و نيم ميليارد، اما واقعيت چيزي ديگري است؛ صدا و سيما مبلغ يک ميليارد و دويست ميليون تومان براي آوردن دوربين عنکبوتي به ورزشگاه آزادي هزينه کرده است.

 

قرار بود بخشي از اين مبلغ را سازمان تربيت بدني پرداخت کند اما تا به امروز به تعهداتش عمل نکرده است. علت مشارکت سازمان تربيت بدني در پرداخت هزينه هاي دوربين عنکبوتي نيز اين است که اين دوربين جزو اموال ورزشگاه آزادي به حساب مي آيد و تنها در اين ورزشگاه مورد استفاده قرار مي گيرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)