اشتباهات داوری از جمله اتفاقاتی است که هیشه وجود داشته و برای همین است که VAR آمد تا اشتباهات انسانی را به حداقل برساند، هر چند به دلیل عدم برخورداری از این تکنولوژی بازهم شاهد یک اتفاق و تصمیم اشتباه تاثیرگذار در داوری بودیم.

در دیدار تیم های النصر عربستان و السد قطر با تصمیم اشتباه کمک داور این دیدار اتفاقی رقم خورد که در نهایت منجر به سود نماینده عربستان و احتمال حذف نماینده فوتبال قطر از لیگ قهرمانان آسیا شد.

این بازی از گروه D لیگ قهرمانان آسیا و در شرایطی برگزار شد که با توجه به شرایط جدول، السد در صورت کسب پیروزی و یک امتیاز صعودش به مرحله بعدی را قطعی می کرد اما بازی آن‌طور که ژاوی پیش بینی می کرد، پیش نرفت و تا دقیقه ۸۸ این تیم ۲ بر یک از حریف عربستانی خود عقب افتاده بود. در این دقیقه مهاجم السد روی یک پاس در عمق با سنگربان النصر تک به تک شد اما کمک داور این بازی به اشتباه پرچم خود را بالا برد تا صدای اعتراض ژاوی و کادر فنی السد بلند شود.

بازیکن النصر در هنگام تعویض با خنده به سمت کمک داور این بازی رفت و اصرار به دست دادن با او داشت که کمک داور از انجام این کار خودداری کرد. در وقت های اضافه این دیدار بازیکنان دو تیم درگیری لفظی و فیزیکی داشتند و با سوت داور میدان، بازیکنان السد به سمت داور رفته و او را تشویق کردند. ژاوی و یکی از اعضای کادر فنی السد نیز در دقایق پایانی این بازی با کارت قرمز داور مواجه شدند.

روزنامه های قطری به تصمیم بحث برانگیز تیم داوری دیدار السد و النصر پرداخته و آن را یک شوک و رسوایی برای فوتبال آسیا برشمردند. النصر که پیش از این بازی صعودش به مرحله بعد به اما و اگر کشیده شده بود به لطف اشتباه داوری صدرنشین شد و السد در خطر حذف قرار گرفت.

براساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، فناوری کمک داور ویدیویی (VAR) از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)