پرسپولیس نیوز : در این مراسم که از ساعت 20:30 آغاز و تا نیمه شب به طول انجامید، برخوردهای بازیکنان دهه‌های مختلف باشگاه پرسپولیس و یادآوری خاطرات و افتخارات غرور‌آفرین گذشته، حال و هوای خاصی را ایجاد کرد. 

حاضرین گاه با تماشای تصاویری از بازی‌های گذشته سر ذوق می‌آمدند و گاه با پخش تصاویر مربوط به پیشکسوتان درگذشته، فضای خاصی در سالن بوجود می‌آمد. مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

سپس مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس با خیر مقدم به حاضران و پیشکسوتان حاضر در سالن، مطالبی را به اختصار درباره باشگاه مطرح کرد. پس از صحبت‌های محمد رویانیان، یک نماآهنگ جالب پخش شد که در آن تصاویر ویدیویی قدیمی از بازیکنان دهه‌های مختلف پخش شد. در این نماآهنگ صحنه‌هایی از گل کریم باقری به استقلال، گل قرن حمید استیلی برابر آمریکا و همچنین حضور اخیر مهدوی‌کیا در برنامه 90 جلب توجه می‌کرد. این صحنه‌ها با تصاویری از پهلوان‌های اساطیری ایران مثل رستم و آرش کمانگیر در هم آمیخته شده بود.

پس از پخش این ویدئو، جواد خیابانی مجری برنامه به بیان خاطراتی از گذشته پرداخت که بخش مهمی از آن به قهرمانی‌های پیاپی تیم ملی ایران و نقش چشمگیر اسطوره‌های پرسپولیس در سه قهرمانی پیاپی ایران در آسیا اختصاص داشت.

خیابانی سپس با اشاره به اینکه در فوتبال امروز ایران ناهنجاری‌ها بر هنجارها غلبه کرده است، اقدام باشگاه پرسپولیس در برگزاری آن مراسم را یک ناهنجار شکنی توصیف کرد.

صحبت های وی که به اینجا می رسد، محمد رویانیان دوباره میکروفن را در اختیار می‌گیرد تا یادی از چند پیشکسوت دیگر کند که در این میان به حمید استیلی اشاره می‌کند. وی سپس سراغ مجتبی محرمی را گرفت تا ببیند در سالن حضور دارد یا نه؟ محرمی از جای خود بر می‌خیرد و با تشویق‌های حاضران روبرو می‌شود.

مجری برنامه سپس با تمجید از بهزادی و کلانی آنها را بالای صحنه برد و میکروفن را در اختیار آنها قرار داد. بهزادی در صحبت‌هایش مکتب پرسپولیس را براساس مکتب شاهین مبتنی بر اخلاق، علم و ورزش خواند و سپس به بیان حقایقی تاریخی و نانوشته از جمع شدن بازیکنان شاهین در پرسپولیس پرداخت. او سپس پرسپولیس را «پارس پولیس» خواند.

مهندس حسینعلی کلانی هم پس از او ضمن تشکر از برگزاری این مراسم گفت: باعث خوشحالی است که باشگاه پرسپولیس چنین بدعتی گذاشته است. من از ارباب جراید هم تشکر می‌کنم که در تمام دوران ورزشی از ما حمایت کردند، چه با نقد و چه با راهنمایی‌های خود باعث موفقیت ما شدند. او و بهزادی سپس از همبازیان درگذشته خود در پرسپولیس و تیم ملی با ذکر نام یاد کردند.

پس از این دو بزرگ پرسپولیس، نوبت به اجرای موسیقی سنتی رسید و پایان بخش این قسمت سرودی حماسی به نام ایران بود که حاضران آنرا ایستاده گوش دادند. پس از اجرای موسیقی، نوبت به رونمایی از کتاب جامع پرسپولیس رسید که با همت و پیگیری شبانه روزی کمیته فرهنگی و اجتماعی و دکتر علیرضا اسماعیلی با تألیف مهدی حدادپور و دکتر نویدی زیر چاپ رفت.

جواد خیابانی برای رونمایی از کتاب، جعفر کاشانی، محمد مایلی‌کهن، علی پروین و محمد رویانیان را روی صحنه خواند. او سپس به درخواست حاضران شمارش معکوس را از عدد شش آغاز کرد. بعد از رونمایی از کتاب، مجری برنامه با یاد کردن از مهدی حدادپور به عنوان یکی از تاریخدان‌های برجسته فوتبال ایران خبر در گذشت مادر وی در ظهر دیروز و عزادار شدنش را خبر داد.

بعد از رونمایی از کتاب، محمد مایلی کهن برای دقایقی پشت تریبون رفت و سخنانی را مطرح کرد. بخش بعدی برنامه، سخنان جالب روحانی شهاب مرادی بود که صحبت‌های فوتبالی او به دل حاضران نشست. وی با دعوت جامعه فوتبال به مهربانی، اخلاق، ادب و احترام به کسوت گفت: اگر سایر عرصه‌های جامعه غیر از ورزش و فوتبال هم این همه زیرذره بین بودند و برنامه 90 داشتند، خیلی چیزها مطرح می‌شد و اینطور نیست شرایط فوتبال بدتر و سیاه باشد.

در بخش بعدی برنامه، خیابانی از محمد رویانیان خواست که همه مدیران و مربیان گذشته و حال حاضر پرسپولیس را که در تالار حضور داشتند روی صحنه ببرد تا تقدیری از آنها صورت بگیرد.

بهزادی، خوردبین، زادمهر، دکتر نیک‌کار، بیوک وطنخواه، پنجعلی، مایلی‌کهن، استیلی، درخشان، پروین، آشتیانی، غمخوار، شیرینی، گل‌محمدی، زارع و نبی از جمله حاضران روی صحنه بودند که به نشانه احترام نسبت به حضور فتح‌ا…‌زاده در مراسم، وی نیز به بالای صحنه فرا خوانده شد.

در بخش بعدی نوبت به نمایش طنز یوسف کرمی رسید که در جریان آن، اقدام به تقلید صدای فردوسی‌پور، یک گزارش بازی طنز از دیدار عربستان و ایران و تقلید حرکات آهسته مربیان در کنار زمین کرد.

یادمان پیشکسوتان درگذشته پرسپولیس با دعوت و تجلیل از خانواده‌های زنده یادان؛ محراب شاهرخی، شیرزادگان، سلیمانی، گنجاپور، صفر ایرانپاک، مجید سبزی، فریبرز مرادی و تقدیم یک لوح یادبود و هدیه‌ای به آنها بخش بعدی برنامه‌هایی بود که همراه با بخش یک نماآهنگ از آنها صورت گرفت و مجری برنامه هم شعر «شنیدم که چون قوی زیبا بمیرد، فریبنده زاد و فریبا بمیرد» را در مدح آنها سرود.

و اما از اقدامات صورت گرفته در باشگاه پرسپولیس راه اندازی شرکت پیشکسوتان پرسپولیس بوده است که قرار است در نهایت توسط خود آنها اداره شود و اقدامات برای واگذاری سهام شرکت به پیشکسوتان آغاز شده است.

در این مراسم، شرکت پیشکسوتان به صورت نمادین برگه سهام و بیمه تکمیلی خانواده را با حضور آقایان ناطق نوری، دکتر اسماعیلی، تاج، نبی، مالک و درخشان به علیرضا عزیزی، یعقوب فاطمی مقدم، وازگن صفریان و محمد صادقی تقدیم کرد. سعید شیرینی رئیس هیات مدیره شرکت همچنین اعلام کرد؛ سایر پیشکسوتان هم برگه سهام و بیمه تکمیلی خود را دریافت می‌کنند.

و اما برای آخرین بخش که تجلیل از دوازده چهره ماندگار پرسپولیس بود ابتدا مرتضی احمدی روی صحنه فراخوانده شد. او که از اولین هواداران پرسپولیس به حساب می‌آید و به تعبیر خودش کارگردان‌های تئاتر و سینما برای برنامه‌ریزی تمرین، نمایش و فیلم باید خود را با بازی‌های پرسپولیس هماهنگ می‌کردند فرا خوانده شد تا حاضرین او را ایستاده تشویق کنند. یک لوح تقدیر و یک تابلو فرش هم برای وی در نظر گرفته شد. پس از آن نوبت به معرفی دوازده چهره ماندگار رسید تا با حضور روی صحنه، لوح، هدیه و تمثال خود را دریافت کنند. دوازده چهره ماندگار به ترتیب زیر معرفی شدند؛ همایون بهزادی، حسین کلانی، کاظم رحیمی، هادی طاووسی، بیوک وطنخواه، رضا وطنخواه، ابراهیم آشتیانی، علی پروین، فریدون معینی، جعفر کاشانی، محمود خوردبین و حمید جاسمیان.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)