پرسپولیس نیوز : کاپیتان پرسپولیس با حضور در آخرین برنامه نود از خداحافظی اش از فوتبال گفت ، اشک ریخت و اشک بینندگان را هم جاری کرد.

به گزارش خبرگزاری پرسپولیس مهدی مهدوی کیا به بهانه پایان دادن به دوران بازیگری خود در برنامه نود حاضر شد و از اتفاقات چند ماه اخیر صحبت کرد.

 

وی که در اکثر دقایق برنامه بغض کرده بود گفت: روز قبل از بازی با مس در حال رانندگی در مسیر رسیدن به محل تمرین بودم که ادموند بزیک با من تماس گرفت و با تأمل زیاد گفت که می خواهد حرفی به من بزند. ادموند گفت امروز اعضای کادرفنی جلسه ای برگزار کرده اند و تصمیم گرفته شده که من دیگر در ترکیب تیم حاضر نباشم و به شکل دیگری به تیم کمک کنم و برای تصمیم گیری در این خصوص شب به هتل بیایم. من گفتم فاصله ای با محل تمرین ندارم و به همان جا می آیم تا حرف هایمان را بزنیم. سپس در جلسه ای با یحیی گل محمدی در درفشی فر شرکت کردم و ایشان به من گفت با توجه به شرایطی که دارم از نظر فنی و بدنی به این نتیجه رسیدیم که نمی توانید دیگر به تیم کمک کنید و برای حفظ شأن شما بهتر است از تیم کنار بروید و در بعد روحی و روانی به تیم کمک کنید.

از نظر فنی که من بحثی نکنم بهتر است بهترین مربی های اروپا با من بحث فنی نداشته اند و از نظر بدنی هم من برای اینکه بتوانم برای پرسپولیس مثمر ثمر باشم همراه با دیگر بازیکنان تیم در ابتدای فصل بدنسازی سنگینی داشتم تا بهتر آماده باشم. من فقط یک مصدومیت کمر داشتم که آن هم بیشتر عصبی است و هر وقت مسائلی پیش می آمد که با روانم بازی می کرد عصبی می شدم و به کمرم فشار می آورد و آن هم 2 هفته ای خوب می شد. در نیم فصل دوم هم همین اتفاق افتاد افتاد و من برگشتم آماده بازی بودم. به آقای گل محمدی گفتم آقا یحیی من مگر رباط صلیبی پاره کردم یا چند سال از فوتبال دور بوده ام که الان مشکل بدنی پیدا کرده باشم؟

در مورد اینکه گفته اند می خواهند شأن من حفظ شود من در بازی با نفت تهران 7 دقیقه بازی کردم و مشکلی پیش نیامد ، چطور آن موقع کسی به فکر حفظ شأن و شخصیت من نبود؟ مصطفی دنیزلی که نمی خواهم اینجا درباره بزرگی و قدرت او در مربی گری صحبت کنم اما از نظر اخلاقی باید بگویم در یک بازی برابر راه آهن من و وحید هاشمیان را 4 دقیقه انتهای بازی به زمین فرستاد که مجموع تجربه ملی و بین المللی ما دو نفر از کل بازیکنان داخل زمین بیشتر بود ، ما دو نفر رفتیم و بازی که چهار بر یک عقب بودیم چهار سه کردیم و اگر ایمون زاید پاسی که من دادم تبدیل به گل می کرد مساوی می شدیم. در یک بازی برابر الشباب در امارات دنیزلی من را یک دقیقه انتهای بازی به زمین فرستاد و هیچ مشکلی پیش نیامد ، اما آن قدر این مرد بزرگ بود که بلافاصله بعد از سوت پایان همه را رها کرد و من را در آغوش گرفت و به خاطر اینکه چنین اتفاقی برای من رخ داده از من معذرت خواهی کرد. من کی با نیمکت نشینی و کم بازی کردن مشکل داشتم که این بار داشته باشم؟ من حتی آن قدر برای کمک به پرسپولیس انگیزه داشتم که در بازی برابر ذوب آهن در جام حذفی بازی نکردم اما وقتی تیم گل زد و برنده شد روی نیمکت با آن کمر از روی تابلوهای تبلیغاتی پریدم و به اندازه بازی ایران برابر استرالیا شادی کردم. میثم نقی زاده چندی پیش مصاحبه ای کرد که من خیلی خوشم آمد؛ او گفته بود من چیزی که از آقا مهدی یاد گرفتم این بود که هیچ وقت حرف نزنم و حقم را با تمرین کردن بگیرم، اگر همین یک خاطره از مهدوی کیا در فوتبال باقی بماند برای من کافی است. من از پدرم و خانواده ام یاد گرفته ام جواب بدی را با خوبی بدهم.

 

وی ادامه داد: من که از شنیدن این صحبت ها شوکه شده بودم سه تصمیم در برابر خودم دیدم. یک اینکه مخالفت کنم و بگویم با باشگاه قرارداد دارم و به شما ارتباطی ندارد به حضور خودم ادامه می دهم. دوم اینکه داد و بیداد راه بیندازم و به بیرون از محل جلسه رفته و در برابر خبرنگاران دست به افشاگری و حاشیه سازی بزنم. و سوم اینکه از فوتبال خداحافظی کنم و برای اینکه حاشیه ای برای تیم درست نشود تا پایان فصل در کنار تیم و اردوها و تمرینات حضور داشته باشم. البته یک راه حل ایده آل هم در کنار آن وجود داشت و اینکه رفاقت را در حق یحیی تمام کنم و یک جفت عصا دست بگیرم و بگویم به دلیل مصدومیت دیگر نمی توانم تا پایان فصل بازی کنم و به این ترتیب رسما از تیم کنار بروم که با توجه به دلخوری های زیادی که روی دلم جمع شده بود نتوانستم این یک کار را بکنم.

 

مهدوی کیا در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمش جدی است و امکان دارد بار دیگر برای پرسپولیس بازی کند یا خیر گفت: آقای رویانیان هم با من در این خصوص صحبت کردند و خیلی اصرار داشتند که منصرف شوم و باز هم بازی کنم اما من اخلاقی که دارم این است که یا تصمیمی را نمی گیرم و یا تصمیمی را گرفتم بدون شک اجرا می کنم و امکان صرف نظر کردن وجود ندارد؛ من هم فقط در تمرینات حاضر خواهم بود و در پایان فصل اگر خدا خواست چهار پنج دقیقه در فینال جام حذفی برای پرسپولیس بازی می کنم و جام را با این تیم بالای سر می برم. حضور جدی من در تمرینات برای بازیکنان جوان تیم هم موجب تعجب شده و به من می گویند چرا انقدر جدی تمرین می کنی اما باید بگویم این اخلاق من است.

 

مهدوی کیا در مورد آینده کاری خود گفت: قطعا به آلمان خواهم رفت و به ادامه کار می پردازم. می روم جایی که دروغ و دورویی نیست و حتی اگر رقیبت باشند اگر دوستت دارند واقعا دوستت دارند و اگر از تو خوششان نمی آید روبرویت این مساله را می گویند.

وی در خصوص اینکه چه مقدار پول از پرسپولیس گرفته گفت: من با پرسپولیس قرارداد سفید واقعی امضا کردم و تا به حال هم 200 میلیون تومان از این تیم دریافت کرده ام.

 

کاپیتان با اخلاق پرسپولیس که اشک در چشمانش حلقه زده بود گفت : آخرین آرزوی من این است که با پرسپولیس قهرمان جام حذفی شوم و همچنین برای دوست عزیز قدیمی و هم اتاقی خودم که این برنامه را نگاه می کند سال خوبی آرزو می کنم و امیدوارم قهرمان جام حذفی شود و سال بعد هم با پرسپولیس سال خوبی داشته باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)