رییس کمیته داوران معتقد است برگزاری دوره های توجیهی و آموزشی تاثیر مثبتی در عملکرد داوران دارد.

 به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، فریدون اصفهانیان در خصوص قضاوت داوران لیگ برتر گفت: با توجه به گزارش ناظران داوری و با آنالیز فیلم دیدارهای این هفته که در کمیته داوران انجام دادیم، شاهد قضاوت‌های خوبی از این عزیزان بودیم و جا دارد از عملکرد خوب این دوران تقدیر و تشکر کنم. من در بازی گسترش فولاد تبریز و ذوب آهن حضور داشتم که در آن مسابقه مشکل خاصی پیش نیامد و داور مرتکب اشتباه تاثیرگذاری نشد و در سایر مسابقات هم شاهد اشتباه تاثیرگذاری نبودیم.

وی در ادامه گفت: عملکرد داوران در هفته ۲۴ لیگ برتر رضایت بخش بود و تاثیری در روند نتیجه گیری تیم‌ها رخ نداد. بلکه تیم‌ها خودشان سرنوشت‌شان را در این هفته رقم زدند. امیدوارم این روند تا هفته‌های پایانی ادامه داشته باشد و قضاوت‌های خوبی در آینده شاهد باشیم.

رییس کمیته داوران در ادامه درخصوص کلاس داوری فیفا برای بانوان افزود: دوره‌های مختلفی را از فیفا درخواست کرده ایم و خوشبختانه اولین کلاس فیفا در سال جدید به داوران فوتبال بانوان اختصاص داده شده است. این دوره اواسط اردیبهشت با حضور ۳۰ داور فعال در لیگ برتر برگزار می‌شود. برگزاری دوره‌های توجیهی و آموزشی پیش از شروع فصل مسابقاتی به داوران کمک می‌کند تا آنها در طول فصل کمترین اشتباهات را داشته باشند. کریستین مدرس این کلاس از بهترین مدرسان داوری در سطح اروپا و جهان و در بحث آموزش بسیار سرآمد است. بدون شک برگزاری این دوره‌ها تاثیر مثبتی در ادامه روند داوری‌های لیگ خواهد داشت. امیدوارم این دوره بتواند نقطه عطفی برای داوران فوتبال بانوان باشد و نهایت استفاده از این کلاس را ببرند.

اصفهانیان در ادامه خاطرنشان کرد: برای فصل آتی با توجه به عملکرد داوران، کمک داوران و گزارش‌هایی که ناظران داوری به دپارتمان تحویل می‌دهند، قصد داریم از داوران جوانی که در لیگ دسته اول خوش درخشیده‌اند در لیگ برتر فصل آینده از آنها استفاده کنیم و این می‌تواند نوید خوبی برای جامعه داوری باشد تا بحث جوانگرایی و پشتوانه سازی در داوری را هم پیش ببریم.

وی در پایان درباره انتخاب داوران داربی گفت: قصد داریم از داورانی استفاده کنیم که از آمادگی جسمانی و فیزیکی خوبی برخوردار باشند تا بتوانند از عهده این مسابقه برآیند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)