پرسپولیس نیوز: رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال، گفت: داور قاضی میدان است و با روح و روان کسی بازی نمی‌کند.

فریدون اصفهانیان در مورد قضاوت‌های خوب داوران در هفته پنجم لیگ برتر، گفت: در این هفته ترکیبی از داوران جوان و باتجربه را به کار گرفتیم و با توجه به گزارش ناظران قضاوت داوران مطلوب بوده است فقط در یکی، دو مسابقه باید فیلم بازی‌ها را مورد بازبینی قرار بدهیم.

وی در مورد اینکه در بازی استقلال و فولاد چه صحنه‌هایی مشکوک بوده گفت: یک صحنه آفساید بود و یک صحنه هم ظاهراً توپ به دست مدافع فولاد برخورد کرده که باید فیلم این مسابقه و یک مسابقه دیگر مورد بازبینی و آنالیز قرار بگیرد.

اصفهانیان در مورد اینکه چرا برخی از داوران در لیگ برتر از اسپری استفاده نمی‌کنند، آیا اسپری به داوران داده نشده، گفت: نه فدراسیون به اندازه کافی اسپری دارد و هر داروی که اسپری بخواهد می‌تواند آن را از فدراسیون بگیرد اما مشکلی که وجود دارد قاب‌های این اسپری‌هاست که برخی از این قاب‌ها کوچک است و اسپری به خوبی داخل آن جا نمی‌شود و برای داوران مشکل ایجاد می‌کند به همین دلیل برخی از داوران از اسپری استفاده نمی‌کنند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد اینکه امیر قلعه‌نویی گفته است حسین زرگر داور بازی سپاهان و تراکتورسازی با روح و روان او بازی کرده، اظهار داشت: ناظر داوری آن مسابقه اعلام کرده که قضاوت زرگر در این بازی مشکل خاصی نداشته است با این حال فیلم این بازی را هم در جلسه آنالیز مورد بازبینی قرار می‌دهیم. من برای قلعه‌نویی و همه مربیان فوتبال ایران احترام زیادی قائل هستم همه آنها برای پیشرفت فوتبال زحمت می‌کشند اما بعید می‌دانم داوری بخواهد با روح و روان کسی بازی کند شاید گاهی اوقات اشتباهات ناخواسته‌ای پیش بیاید اما باید قبول کنیم که داور یعنی قاضی و کسی که رأی می‌دهد بنابراین رأی هم قابل قبول نیست که داور بخواهد با روح و روان کسی بازی کند.

وی در مورد حضور علیرضا فغانی در دانشگاه پرسپولیس به عنوان استاد گفت: هنوز که اتفاقی نیفتاده است اینکه فلانی چه گفته و یا فلان نفر چه صحبتی کرده است ملاک نیست، وظایف داور و مدرس مشخص است. فغانی هم هنوز هیچ مکاتبه‌ای با ما انجام نداده است.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه وضعیت کی‌روش و تیم ملی چه خواهد شد، گفت: تا جایی که من می‌دانم کی‌روش برای برگزاری اردوی تیم ملی به ایران خواهد آمد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)