پرسپولیس نیوز : رييس كميته داوران فدراسيون فوتبال گفت: پس از بررسي كامل فيلم بازي پرسپوليس و سپاهان و مستندات موجود، درخصوص محسن قهرماني تصميم گيري خواهيم كرد.

فريدون اصفهانيان در جمع خبرنگاران اظهار كرد: ما طبق قانون جلو مي رويم و عادت نداريم حتي داوران خطاكار را قبل از بررسي كامل، جريمه كنيم. ضمن اينكه هر فردي ادعايي در خصوص اين داور دارد بايد مدارك خود را به فدراسيون تحويل دهد.

وي در مورد احتمال محروميت دائمي محسن قهرماني از داوري گفت: داوران به موقع تشويق و در موارد لزوم جريمه مي شوند. در كميته داوران شرايط را بررسي خواهيم كرد و طبق آئين نامه پيش مي رويم. وقتي بازيكني عملكرد خوبي ندارد تعويض مي شود و مي خواهيم در داوري نيز همين روش را دنبال كنيم. شما نباید قصاص قبل از جنایت کنید، یک داور محروم می‌شود و 3- 4 بازی قضاوت نخواهد کرد و کنار گذاشته می‌شود، روال قانونی این مسئله طی می‌شود، باید فیلم بازی را نگاه کنیم.

 

رئیس کمیته داوران در مورد اینکه آیا به قهرمانی دیگر قضاوت نمی‌دهند، خاطر نشان کرد: بارها گفته‌ایم که هر داوری که به موقع تشویق می‌شود و هر داوری که اشتباه داشته باشد طبق آئین‌نامه با او رفتار می‌شود، این موضوع باید در کمیته داوران بحث شود و نتیجه هر چه که باشد طبق آئین‌نامه عمل می‌کنیم.

 

اصفهانیان تأکید کرد: زمانی که بازیکن نمی‌تواند بازی کند شخص دیگری را جای او قرار می‌دهند، در مورد داوران هم همین اتفاق رخ داده است، ما داوران خوب را تشویق می‌کنیم و با داورانی که اشتباه می‌کنند طبق قانون عمل می‌کنیم.

 

وی درباره هجمه‌هایی که علیه قهرمانی در این چند هفته صورت گرفته، خاطر نشان کرد: عزیزانی که این مسائل را مطرح می‌کنند باید مدارک خود را ارائه دهند، بدون دلیل و مدرک نمی‌توان حرفی زد.

اصفهانيان اظهار كرد: بايد درخصوص مشكلات داوري فوتبال ايران، شفاف سازي صورت بگيرد و حق به حق دار برسد و ما نيز مشكلي با اين مساله نداريم.

وي درپاسخ به اين سوال كه آيا دستمزد اندك داوران برعملكرد آنان تاثيري ندارد گفت: اين مساله را قبول ندارم. وقتي فردي شغلي را مي پذيرد بايد با تمامي مسائل آن كنار آمده و مسائل مختلف روي كار او تاثير نمي گذارد.  به هیچ عنوان چنین موضوعی نیست، به هر حال شخصی که شغل معلمی را قبول می‌کند به اندازه خودش هم پول می‌گیرد، در شغل معلمی نسبت به سایر پست‌ها دریافتی کمتری دارند، این دلیلی نمی‌شود که خدایی ناکرده با مشکلاتی روبرو شود. به هر حال به مبلغی که دریافت می‌کنند قانع هستند، با این موضوع به هیچ عنوان موافق نیستم که پول کم ممکن است خدای ناکرده باعث اشتباه داوران شود اما معتقدم که همانطور که به بازیکنان و مربیان می‌رسند باید به داوران نیز رسیدگی شود.

 

رئیس کمیته داوری در مورد اینکه چه زمانی این شرایط برطرف خواهد شد و کارهای اصولی انجام می‌شود، عنوان کرد: همیشه کارهایی انجام شده است، هم اکنون هم در وضعیتی قرار نداریم که بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم، خیلی‌ها به افراد اتهام وارد می‌کنند اما باید مدارک موجه خود را داشته باشند، طبق آئین‌نامه کمیته اخلاق و کمیته داوری به این مسائل رسیدگی می‌کنند، چرا شما صحبت از محرومیت یک طرفه می‌کنید و طرف مقابل را نمی‌گویید.

 

اصفهانیان در مورد اینکه برای خروج از این وضعیت آیا ورود مقامات بالاتر هم در دستور کار قرار دارد گفت: باید شفاف‌سازی صورت بگیرد، این نظر آنهایی است که مسئول هستند و باید پاسخگو باشند، با شفاف‌سازی حق به حقدار باید برسد و قطعا هم همین اتفاق خواهد افتاد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)