رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: از صحبت عسگری چیزی متوجه نشدم و این که بگوید داور مشکل رفتاری دارد، اصلاً خوب نیست.

فریدون اصفهانیان به عنوان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال می گوید، صحبت های حسین عسگری علیه محسن قهرمانی بعد از دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی باعث تخریب این داور شد و حرکت انجام شده را تایید نمی کند.

همچنین اصفهانیان می گوید کماکان روی حرف خود برای انتخاب محمد فنایی به جای عسگری در دپارتمان داوری پافشاری می کند.

*درخصوص قضاوت دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی عنوان شده بود، رئیس دپارتمان داوری روی علیرضا فغانی نظر داشت اما شما به عنوان رئیس کمیته داوران به انتخاب محسن قهرمانی نظر داشتید و چنین تصمیمی را گرفتید. در این خصوص چه صحبتی دارید؟
این ها مسائلی است که در رسانه ها مطرح شده بود و درمورد نحوه انتخاب داوران هم با علی کفاشیان بارها صحبت کردیم. هر کاری که انجام می شود طبق قانون است و وظایف کمیته داوران و دپارتمان داوری هم مشخص می باشد.

*یعنی انتخاب قهرمانی برای این دیدار نظر نهایی شما بود؟
برای انتخاب داوران انفرادی کار نمی کنیم و کار گروهی مدنظرمان است و به همین خاطر می گویم هدف مسئولان انجام بهترین چیدمان است.

*قضاوت قهرمانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
هر داوری روز بد و خوب دارد و ممکن است اتفاقات زیادی هم در زمین مسابقه رخ بدهد. این که تمام کاسه کوزه ها سر یک نفر شکسته شود درست نیست و باید به همه داوران برای بهتر شدن آنها کمک کنیم.

*حسین عسگری صحبت‌هایی را علیه قهرمانی مطرح کرد. شما چه نظری دارید؟
به نظرم صحبت های خوبی نبود و عسگری باید با متانت برخورد می کرد و صحبت های خود را انجام می داد.

*قهرمانی از این بابت ناراحت بود که عسگری عنوان کرد او مشکل رفتاری دارد. شما چه صحبتی دارید؟
خودم از صحبت عسگری چیزی متوجه نشدم و این که بگوید داور مشکل رفتاری دارد اصلا خوب نیست. عسگری همیشه از داوران حمایت کرده بود اما این بار انتقادات تندی را انجام داد. قهرمانی داور خوبی است و باید به توانایی هایش احترام گذاشته شود و عسگری نباید او را تخریب می کرد.

*در خبرها آمده بود تورج عیوض محمدی بدون انجام تست آمادگی جسمانی در اولین هفته پرچم زده است. این موضوع را تایید می‌کنید؟
کمیته هر تصمیمی را گرفته و به اجرا در آورده است براساس قانون می باشد و در واقع کار غیرقانونی صورت نخواهد گرفت. این که عنوان شده به خاطر زنجانی بودن و به نوعی همشهری بودن عیوض محمدی با من، او در لیگ پرچم زده درست نیست و این موضوع را رد می کنم.

*دلیل قضاوت نکردن محسن ترکی چه چیزی است؟
ترکی مصدوم است و با رفع آسیب دیدگی بار دیگر از او استفاده خواهیم کرد.

*نوذر رودنیل کارشناس داوری گفته است شما بدون مدرک تحصیلی در حال فعالیت هستید. در این باره چه صحبتی دارید؟
این صحبت ها دروغ است و رودنیل بداند که مدرک تحصیلی دارم و برای حضور در هیات رییسه فدراسیون حداقل مدرک باید لیسانس باشد. زمانی که جوان بودیم و داوری می کردیم رودنیل حمایت می کرد اما الان که مشغول به کار هستیم این صحبت ها را مطرح می کند.

*بعد از بازی پیشکسوتان 98 و تیم ملی عنوان شده بود شما از این که قضاوت نکردید ناراحت بودید.
ناراحتی که نمی شود گفت. قرار بود یک نیمه عسگری سوت بزند و یک نیمه هم بنده داوری کنم. عسگری پیشکسوت تر است و به همین خاطر نیمه اول را سوت زد. مشکل خاصی نبود و بازی ادامه پیدا نکرد تا قسمت نشود من هم داوری کنم. این بازی ها نمادین است و ناراحت شدن ندارد.

*هنوز روی حرفتان برای انتخاب محمد فنایی به عنوان رئیس دپارتمان هستید؟
نامه خود را به محمد نبی داده بودیم و در اختیارش است. پیگیر این قضیه هستیم و برای انتخاب فنایی پافشاری می کنم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)